بسته خبری ویژه روز دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

پایان خوش روز دوم جام جهانی برای ایرانی ها + تصاویر و حواشی

روز دوم جام جهانی 2018 روسیه برای ایران با شادی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، روز دوم جام جهانی 2018 روسیه برای ایران اهمیت فراوانی داشت؛ جایی که شاگردان کی روش باید رودر روی مراکش صف آرایی می کردند.

کسب سه امتیاز برای دو تیم اهمیت فراوانی داشت چرا که بیشترین امید کسب امتیاز دو تیم از دیدار برابر یکدیگر بود.

ایران یک - مراکش صفر

تیم ملی فوتبال ایران در روزی که حدود 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه آن ها را حمایت می کردند و میلیون ها ایرانی هم در تمام جهان منتظر درخشش آن ها بودند توانستند در یک دیدار پرهیجان مراکش را از پیش رو بردارند.

پیروزی ایران برابر مراکش در دقیقه 95 و با گل به خودی "عزیز بوهدوز" روی ضربه ایستگاهی سامان قدوس به دست آمد.

ایران با کسب این پیروزی بعد از 20 سال توانست یک برد دیگر را در جام جهانی کسب کند. ضمن اینکه علیرضا بیرانوند برابر مراکش توانست دومین کلین شیت تاریخ ایران در جام های جهانی را بعد از علیرضا حقیقی به نام خود ثبت کند. ضمن اینکه ایران اولین برد تاریخ خود در جام جهانی را بدون خوردن گل به دست آورد. گل به خودی "عزیز" نیز دیرهنگام ترین گل به خودی تاریخ جام جهانی شد.

گل دقایق پایانی مدافع مراکش به خودشان، فوتبال ایران را به افتخاری بزرگ رساند. افتخاری که نه فقط برای ایران بلکه برای کل قاره آسیا نیز محسوب می‌شود چرا که بعد از ۸ سال قاره آسیا در جام جهانی برد را تجربه کرد. تیم‌های آسیایی در دوره قبل جام جهانی نتوانستند به پیروزی برسند و هر چهار نماینده آسیا بدون برد این رقابت‌ها را ترک کردند تا اینکه در این دوره شاگردان کی‌روش توانستند دست به کار بزرگی بزنند و پیروز شوند.آخرین بار در جام جهانی در سال ۲۰۱۰ تیم‌های ژاپن و کره جنوبی توانستند حریفان‌شان را شکست دهند و حالا این ایران بود که بعد از ۸ سال توانست قاره آسیا را به برد در جام جهانی برساند.

سایت AFC نیز در گزارش این بازی نوشت: بی‌دقتی مهاجمان دو تیم در این دیدار باعث شده بود بازی با تساوی بدون گل رو به اتمام باشد تا این که اشتباه بازیکن مراکشی باعث شد دروازه این تیم باز شود.

یکی از نکات عجیب بعد از این بازی این بود که سایت فیفا نتیجه بازی را صفر- صفر اعلام کرد و بعد اصلاح شد.

مسعود شجاعی با قرار گرفتن در ترکیب 11 نفره ایران برابر مراکش با توجه به حضور در جام جهانی 2006 و 2014 به تنها بازیکن ایرانی تبدیل شد که در سه دوره جام جهانی حضور یافته است.

علیرضا جهانبخش که در این بازی به خاطر مصدومیت تعویض شد گفت: مصدومیت من خیلی چیز خاصی نیست. کمی گرفتگی در پایم بود. استرس و شرایط اولین بازی هم دخیل بود. تا دقیقه 70 این گرفتگی را داشتم اما در دقیقه 83 فکر کردم که ادامه بازی ریسک است و به همین خاطر از بازی بیرون آمدم.

ابراهیمی هم که در این بازی به خاطر درد از ناحیه پهلو به بیرون رفت به نظر نمی رسد مشکل حادی داشته باشد هرچند مارکار آقاجانیان اعلام کرد باید منتظر نظر پزشکان درباره این دو بازیکن مصدوم باشند.

احسان حاج صفی نیز درباره کاپیتانی در بازی امروز بعد از تعویض مسعود شجاعی اظهار کرد: مسعود کاپیتان اول و اشکان کاپیتان دوم تیم ملی است اما اشکان امروز نبود و بازوبند به من رسید. مسئولیتم سنگین‌تر شد اما خدا را شکر در نهایت سربلند شدیم.

اروه رنار سرمربی تیم ملی مراکش پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل ایران در نخستین دیدار این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: ایران روی ضربات ایستگاهی بسیار خطرناک بود. ما فرصت‌هایی داشتیم که از آن‌ها استفاده نکردیم و در آخر روی یک اشتباه متضرر شدیم و باختیم. درواقع ما مجازات شدیم.

حارث بهترین بازیکن دیدار ایران و مراکش گفت: ترجیح می‌دادم بهترین بازیکن نباشم و بازی را می‌بردیم. ما کارآمد عمل نکردیم و ناراحتم که بازی را نبردیم چون 2 بازی سخت دیگر در پیش داریم.

 

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

 

اسپانیا 3 - پرتغال 3

در دیگر دیدار گروه B  این رقابت ها اسپانیا و پرتغال در یک دیدار زیبا و پرگل به مصاف هم رفتند. در این دیدار پرتغالی ها خیلی زود با پنالتی رونالدو یک بر صفر از حریف پیش افتادند. کاستا گل تساوی را برای اسپانیا به ثمر رساند اما بازهم رونالدو تیمش را جلو انداخت. در ابتدای نیمه اول کاستا گل دوم خودش را برای اسپانیا زد و ناچو هم با یک شوت دروازه پاتریشیو را باز کرد تا این بار لاروخا پیش بیفتد. اما رونالدو که نمی خواست تیمش بازنده باشد، روی یک ضربه آزاد و بازهم باتعلل دخئا هت تریک کرد و بازی با تساوی به پایان رسید.

شماره هفت پرتغال با گلزنی در دقیقه سه بازی سومین پنالتی سریع تاریخ جام جهانی را زد. او همچنین توانست در چهار جام جهانی متوالی گلزنی کند و نامش را در کنار بزرگانی همچون پله، زیلر و کلوزه ثبت کند. رونالدو تاکنون دروازه اسپانیا را باز نکرده بود که بالاخره این اتفاق رخ داد.

رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال پس از بازی گفت: این عملکرد به خاطر تلاش چندین ساله‌ام بود. مردم همیشه به من باور دارند و به کار گروهی تیم‌مان نیز باور دارند. تلاش کردیم پیروز شویم. تساوی عادلانه بود چون هر دو تیم به اندازه کافی فرصت گلزنی داشتند. اسپانیا توپ و میانه میدان را در اختیار داشت.

دیه‌گو کاستا مهاجم تیم ملی فوتبال اسپانیا بعد از تساوی ۳ بر ۳ مقابل پرتغال اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم خوشحالم که توانستم برای تیم ملی ۲ گل به ثمر برسانم. در برخی صحنه‌ها بدشانس بودیم. می‌توانستیم پیروز از میدان خارج شویم. بازی سختی بود موقعیت‌ها را به راحتی از دست دادیم ولی برای ما این مهم بود که توانستیم به بازی برگردیم و حتی به پیروزی برسیم.

فرناندو هیرو سرمربی تیم اسپانیا نیز در پایان این بازی از دخئا دروازه بان تیم خود که در این بازی پراشتباه ظاهر شد حمایت کرد.

جام جهانی - پرتغال و اسپانیا

جام جهانی - پرتغال و اسپانیا

جام جهانی - پرتغال و اسپانیا

جام جهانی - پرتغال و اسپانیا

اروگوئه یک - مصر صفر

 

دو تیم اروگوئه و مصر نیز در چارچوب رقابت های گروه A جام جهانی به مصاف هم رفتند. در این دیدار مصری ها بهترین بازیکن خود یعنی محمد صلاح را روی نیمکت داشتند. او به خاطر مصدومیتی که از فینال لیگ قهرمانان به همراه داشت نتوانست در این بازی به میدان برود.

با وجود غیبت صلاح، مصری ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما در دقایق پایانی این بازی اروگوئه توسط خیمنز به گل رسید تا شاگردان اسکار تابارز برنده از میدان خارج شوند.

تک گل خیمنز باعث شد در روز تولد محمد صلاح خاطره بدی در جام جهانی برای او ثبت شود.

سرمربی تیم ملی اروگوئه پس از برد مقابل مصر گفت: تجربه این دیدار با مصر در ادامه برای پیشرفت ما کمک خواهد کرد. ولی نمی توانیم این برد را خیلی خوب برای خودمان بدانیم. تاکید می کنم که مصر نیز از این بازی استفاده کرد.

وی افزود: بازی هایی در مقدماتی جام جهانی 2018 داشتیم که سوارس و کاوانی را در ترکیب خودمان داشتیم ولی  حضورشان در این دیدار نشان داد که چقدر موثر هستند.

کوپر، سرمربی مصر پس از این باخت گفت: از عملکرد بازیکنانم مقابل اروگوئه خیلی خوشحالم. ما دو بازی مهم دیگر پیش رو داریم. گل خوردن به این شکل بسیار حسرت در پی دارد و ما به عملکرد بازیکنانمان در این بازی افتخار می کنیم.

وی افزود: محمد صلاح برای این بازی آماده بود ولی ما روی او ریسک نکردیم تا در دو بازی پیش رو حضور داشته باشد. صلاح بازیکن مهمی برای ماست ولی ما تیم خوبی داریم. صلاح نقش مهمی را در بازی های پیش رویی که داریم، ایفا خواهد کرد.

جام جهانی - مصر و اروگوئه

جام جهانی - مصر و اروگوئه

جام جهانی - مصر و اروگوئه - سوارس

جام جهانی - مصر و اروگوئه

جام جهانی - مصر و اروگوئه

دیدگاه تان را بنویسید