در گفت و گو با جی پلاس؛

سرمربی تیم کاراته ایران: با این ملی پوشان هر غیرممکنی را ممکن می کنیم/ نباید کارمان به اما و اگر بکشد

هجدهمین دوره بازی های آسیایی مردادماه سال جاری به میزبانی جاکارتا برگزار می شود و کاراته ایران در هفتمین حضورش در این بازی ها به دنبال درخشش است.

لینک کوتاه کپی شد

شهرام هروی - سرمربی تیم ملی کاراته ایران پیش از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا درباره شرایط تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، اظهار کرد: تمرینات خوبی را انجام داده ایم و در سال جاری سه هدف بزرگ داریم. نخست حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و تکرار عنوان قهرمانی در قاره کهن؛ دومین هدف ما حضور  موفقیت آمیز در بازی های آسیایی جاکارتا است تا نتایج گوانگجو و اینچئون را ارتقا دهیم؛ سومین و بزرگترین هدف تیم ایران هم تکرار عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی اسپانیا است.

وی در ادامه افزود: کاراته ایران پتانسیل موفقیت در تورنمنت های مهم پیش رو را دارد چرا که تیم ما در شرایط ایده آلی قرار داشته از نظر روحی و روانی نیز روز به روز بهتر می شویم. ما با این ملی پوشان هر غیرممکنی را ممکن می کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته درباره حضور در رقابت های کاراته وان نیز بیان کرد: در کنار این سه هدف اصلی، مسابقات کاراته وان را نیز در پیش داریم که نقش مهمی در کسب سهمیه المپیک 2020 خواهند داشت. ما طوری فعالیت خواهیم کرد که کارمان به اما و اگر نیافتد؛ ما معتقدیم به اندازه تلاش مان، نتیجه می گیریم.

هروی با بیان اینکه فدراسیون کاراته طوری برنامه ریزی کرده تا ملی پوشان بتوانند در رقابت های کاراته وان حضور داشته باشند، تصریح کرد: فدراسیون کاراته با وجود داشتن تیم های ملی در رده های سنی مختلف اما به خوبی برنامه های آماده سازی آنها را پوشش داده و این تیم ها را با آمادگی کامل روانه میادین کرده است. در این میان اما می طلبد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند تا کاراته بتواند به حقش برسد.

وی سال 97 را برای کاراته ایران بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و به جی پلاس گفت: مسابقات جهانی اسپانیا نقش مهمی در کسب سهمیه المپیک 2020 دارد و ضریب آن 12 است؛ بنابراین علاوه بر برنامه های کنونی، به حمایت های بیشتری از جهت اجرای برنامه های آماده سازی داریم. با این ملی پوشان می توانیم قهرمانی در قزاقستان و اتریش را تکرار کنیم.

به گزارش جی پلاس، کاراته ایران سال 2016 برای دومین بار متوالی در کومیته تیمی عنوان قهرمانی را کسب کرد و برای نخستین بار توانست بر روی سکوی سومی جهان قرار بگیرد. در رقابت های قهرمانی آسیا نیز که سال گذشته به میزبانی قزاقستان برگزار شد عنوان قهرمانی برای ایران به دست آمد. در بازی های آسیایی جاکارتا نیز کاراته به دنبال ارتقای کمی و کیفی مدال هایش است.

دیدگاه تان را بنویسید