در گفت وگو با جی پلاس؛

بهنام محمودی: مدیران ورزش می ترسند با آدم های قوی کار کنند/ شهرام از آنها نیست که برای تیم ملی کلاس می گذارند!

بهنام محمودی اعتقاد دارد توانایی های او از برخی افراد نان به نرخ روزخور که در اطراف فدراسیون هستند بیشتر است و حضور این چنین افراد به والیبال ایران لطمه می زند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بهنام محمودی بازیکن پیشین تیم ملی والیبال یکی از کاندیداهای ریاست این فدراسیون بود که در روز انتخابات در محل مجمع حاضر نشد. همین موضوع حرف و حدیث های فراوانی را به وجود آورد وصحب های فراوانی درخصوص علت نیامدن او شنیده شد.

محمودی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی والیبال اظهار کرد: افرادی که به تیم ملی دعوت شده اند شایستگی لازم را داشتند و من موافق این هستم که در کنار بازیکنان با تجربه، جوانان هم بتوانند وارد شوند و بازی کنند. این چرخه همیشه وجود داشته و کسانی که پا به سن گذاشته اند باید با احترام بروند و جوانان جانشین آن ها شوند. جوانان باید از این چنین فرصت هایی استفاده کنند و آن را غنیمت بشمارند و جا پای بزرگان بگذراند.

 

** شهرام از آنهایی نیست که برای تیم ملی کلاس بگذارد!

محمودی درباره بازیکنانی که دعوت تیم ملی را رد می کنند، نیز خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم میان بازیکنی که به تیم ملی می رود و کسی که نمی رود باید تفاوت قائل شد. هر کسی که می خواهد برای پیراهن تیم ملی کلاس بگذارد، مطمئن باشد خیلی زود حذف می شود. البته یک سری بازیکنان مانند شهرام محمودی ممکن شرایط متفاوتی داشتند. شهرام واقعا مصدومیت بدی داشت و دکتر توصیه کرده بود که اگر ادامه بدهد شاید مشکلات حادی برای او رخ بدهد.

 

** واکنش سریع رئیس فدراسیون به انتقادات درست نیست

او درباره شرایط فعلی فدراسیون بعد از روی کار آمدن احمد ضیایی هم به جی پلاس گفت: به هرحال آقای ضیایی مدتی فرماندار بودند و سال ها هم در هیات رییسه فدراسیون والیبال در کنار دوستشان آقای داورزنی حضور داشتند. آرزو می کنم که او موفق باشد چرا که موفقیت او برای والیبال مهم است و ما را خوشحال می کند. البته همه این ها در شرایطی است که رییس فدراسیون از تمام ظرفیت ها استفاده کند و حتی از نظر منتقدین هم استفاده کند. اینکه هر کسی انتقاد کرد سریع واکنش نشان بدهیم درست نیست و باید از انتقادهای سازنده استفاده کنیم و با سعه صدر برخورد کنیم.

 

** امثال ضیایی می آیند و می روند

بهنام محمودی ادامه داد: برای ما موفقیت والیبال خیلی مهم است. ما والیبالی هستیم؛ شاید افرادی چون ضیایی بیایند و بروند اما ما تا آخر عمر جزو این خانواده ایم. افرادی که در فدراسیون های غیرمرتبط پست می گیرند نمی توانند برای همیشه در خانواده آن ورزش بمانند. رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و از خانواده همین ورزش است و همین باعث شده همه او را دوست داشته باشند. شاید برخی افراد که سال های پیش رییس یک فدراسیون بودند فراموش شده باشند اما اگر تاثیرگذار باشند نام نیک آن ها باقی می ماند.

او درباره تغییرو تحولاتی که در ماه های گذشته در فدراسیون والیبال رخ داده است نیز به خبرنگار جی پلاس گفت: آرزو می کنم رییس فدراسیون موفق باشد و من هم تا جایی که بتوانم به فدراسیون کمک می کنم. فکر می کنم تغییر و تحولاتی که رخ داده نیاز به بازنگری بیشتری دارد. هر مدیری حق دارد براساس ایده و نظرات خود همکارانش را انتخاب کند اما نه اینکه تمام تیم را عوض کند.

 

** بخاطر پشت پرده های والیبال، به انتخابات نیامدم!

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران درباره عدم حضورش در مجمع انتخاباتی فدراسیون در سال گذشته هم تصریح کرد: به هرحال یک سری پشت پرده ها وجود داشت و من بازهم از تمام هیات ها عذرخواهی می کنم که به مجمع نیامدم. اگر نبود بهنام محمودی باعث شود والیبال پیشرفت کند، حتما این کار را انجام می دهم. من برای شهرت و مسائل مالی کاندیدا نشدم چرا که در شورای شهر کرج بودجه 2 هزارمیلیاردی را با پرسنل فراوان مدیریت می کردم و از فدراسیون هم گسترده تر بود. اما عملکردها در سال های اخیر به شکلی بوده که هیچ گاه از بهنام محمودی استفاده نشده است چرا که همیشه سعی کردم حق را بگویم.

 

** به حرف های پشت سرم اهمیت نمی دهم

او ادامه داد: یک بار به من گفتند حراست اجازه حضورم را نداده و یک بار هم عنوان شد که جمع بندی به شکلی بوده که عدم حضور من بیشتر به والیبال کمک می کرده است. من واقعا نمی خواستم هیچ گاه زیرسوال بروم. دوست نداشتم بگویند بهنام محمودی به والیبال آمد و این رشته افت کرد. به هرحال همه ما می دانستیم که این موضوع از پیش تعیین شده بود ولی امیدوارم افرادی که آمدند و در انتخابات قولت هایی دادند، آن ها را عملی کنند و البته فدراسیون از ایده کسانی هم که کاندیدا بودند استفاده کنند. درباره علت حضور نداشتنم در مجمع صحبت های زیادی پشت سرمن شد که اهمیتی ندارد.

 

** مدیران ورزشی می ترسند با آدم های قوی کار کنند

محمودی با انتقاد از اینکه مدیران ورزشی سعی می کنند از نفرات ضعیف استفاده کنند، به جی پلاس گفت: از زمانی که ورزش را کنار گذاشتم نه در فدراسیون داورزنی و نه ضیایی جایی نداشتم. ما یک سری توانایی ها داریم که فکر می کنم مدیران می ترسند، در کنار خود از آن ها استفاده کنند و از همین رو از افراد ضعیف بهره می برند. برخی می ترسند که آدم های قوی جای آن ها را بگیرد و به همین دلیل اینگونه رفتار می کنند و به نظرم این آفتی برای مدیریت است.

 

** از آدم های نان به روزخور اطراف فدراسیون که بیشتر بلدم؟!

او در پاسخ به این سوال که آیا از این اتفاقات دلخور است یا خیر، اظهار کرد: فکر کنید 10 سال در یک مجموعه کار می کنید و بعد بازنشسته می شوید. در این زمان آن ها از تجربیات شما استفاده می کنند و این جای خوشحالی دارد. اما در دوره داورزنی و ضیایی اصلا از توانمندی های من استاده نشد. این موضوع را به خاطر خودم نمی گویم. فکر می کنم حداقل تجربیات من از برخی افراد نان به نرخ روزخور که اطراف فدراسیون هستند بیشتر است. حضور این آدم ها به والیبال آسیب می زند. ذات ورزش مردانگی و پهلوانی است و نباید سیاست و منفعت شخصی به منفعت عمومی و جامعه ترجیح داده شود.

 

** موفقیت والیبال مدیون یک شخص نیست

بهنام محمودی در پایان به جی پلاس گفت: پیشرفت والیبال مدیون یک شخص نیست و مدیون نسل های مختلفی است که آمدند و رفتند. والیبال باید راهش را ادامه بدهد. آقایان یزدانی خرم و داورزنی زحمات زیادی کشیدند ولی همان طور که گفتم این موفقیت ها مربوط به یک شخص نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید