گزارش جی پلاس؛

تمام حاشیه ها دربی 86/ از دستگیری تماشاگر خانم تا درگیری هواداران و حضور رئیس فیفا + تصاویر

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دربی 86 با حاشیه های بسیاری همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هشتاد و ششمین تفابل تیم های استقلال و پرسپولیس امروز از ساعت 15:45 در چارچوب هفته 25 لیگ برتر در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در پایان با پیروزی یک بر صفر استقلالی به پایان رسید.

** تمام حاشیه های مسابقه:

مصدومیت امید نورافکن و زمین افتادن این بازیکن منجر به مداوای او در زمین و توقف بازی شد. گادوین منشا از نخستین لحظه مصدومیت نورافکن به وقت کشی بازیکنان استقلال متذکر شد که داور به او اعلام کرد زمان بازی را نگه داشته است. 

تعدادی از هواداران استقلال اشیائی را به سمت هوادران پرسپولیس پرتاب کردند که این موضوع با فحاشی دو طرف ادامه پیدا کرد.

در دقیقه 85 بازی، جیانی اینفانتینو با لبخند ورزشگاه آزادی را ترک کرد تا به شلوغی بعد از بازی نخورد. 

امید نورافکن از دقیقه 80 به شفر اعلام کرد که نمی تواند به بازی ادامه دهد اما شفر بی توجه به این موضوع به نورافکن اعلام کرد که به بازی ادامه دهد. 

اعتراض های منشا به وقت کشی بازیکنان این تیم با همراهی شجاع خلیل زاده توام شد اما داور از این دو بازیکن خواست که آرام تر باشند. 

 در اواخر بازی تماشاگران استقلال به سمت زمین نارنجکی را پرتاب کردند.

جیانی اینفانتینو که در دقیقه 83 بازی استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه آزادی را ترک کرد، با دو شال به رنگ های آبی و قرمز در جایگاه مهمانان ویژه نشسته بود و با خوشحالی بازی این دو تیم را تماشا می کرد. او پیش از بازی به خبرنگاران گفت که با مهدی تاج توافق کردند هر کدام طرفدار یک تیم باشند اما این موضوع را اعلام نمی کنند تا خبرنگاران از رفتار آن ها متوجه شوند. 

* کارت زرد فغانی به فرشید اسماعیلی و اعتراض این بازیکن منجر به متشنج شدن سکوهای ورزشگاه شد. 

* وریا عفوری مدافع استقلال بعد از جلوگیری از حمله بازیکنان پرسپولیس سکوهای خودی را به حمایت از تیمشان تشویق کرد و سکوها هم با جیغ و سوت به حرکت او پاسخ دادند. 

* در ادامه بازیکن پرسپولیس باری زدن کرنر به کنار زمین رفت که استقلالی ها با پوست پرتغال و بطری مانع از زدن ضربه توسط او شدند. در ادامه مهدی رحمتی به سمت هواداران تیمش رفت و آن ها را به آرامش دعوت کرد که سید جلال حسینی هم به او پیوست و در نهایت هافبک پرسپولیس ضربه کرنر را به روی دروازه استقلال کشید. 

* ضربه قیچی برگردان علی علیپور در مقابل محوطه جریمه استقلال هواداران پرسپولیس را به اشتباه انداخت و آن ها فکر کردند این تیم به گل تساوی رسیده است. 

* بعد از مصدومیت فرشید باقری، بازیکنان پرپسولیس توپ را به بیرون زدند که رفتار بازیکنان این تیم با تشویق وینفرد شفر همراه بود.

بین دو نیمه مسئولان ورزشگاه موزیک های شادی را برای هواداران پخش کردند که استقلالی ها بیشترین بهره را از موزیک ها بردند و به خوشحالی پرداختند. در سوی مقابل هواداران پرسپولیس آرام روی سکوهای خود نشستند و منتظر نیمه دوم بودند تا تیمشان نتیجه بازی را جبران کند. 

در بین دو نیمه شفر، علی قربانی را برای گرم کردن راهی زمین کرد. با وجود اینکه تیمش با یک گل از حریف پیش است، او کماکان به دنبال برنامه های هجومی خودش و تیمش است. هافبک ها و مهاجمان پرسپولیس هم در قسمت دیگر زمین به گرم کردن بدن های خود پرداختند تا در صورت صلاحدید برانکو وارد زمین شوند. 

با اتمام 15 دقیقه زمان استراحت نیمه دوم، بازیکنان پرسپولیس و گروه داوری وارد زمین شدند اما استقلالی ها با تاخیر به میدان آمدند. 

در نیمه دوم وینفرد شفر از روی نیمکت بلند نشد و بیژن طاهری، دستیار ایرانی او با بازیکنان این تیم به صحبت می پردازد اما برانکو کماکان آرام و صبورانه بازی بازیکنانش را مشاهده می کند.

بعد از گلزنی استقلال توسط وریا غفوری، بازیکنان این تیم به سمت هواداران خودی رفتند در جمع عکاسان و هوادارانشان خوشحالی کردند. با گلزنی استقلال پرچم بزرگ و دویست متری این تیم هم به اهتزار در امد. 

بعد از گلزنی استقلال هواداران پرسپولیس نارنجک بسیار بزرگ و پر صدایی را منفجر کردند که این اتفاق مقابل چشمان اینفانتینو رخ داد.

با پایان نیمه نخست بازی، وینفرد شفر و عبداللهی به سمت فغانی رفتند و به او خسته نباشید گفتند.

جیانی اینفانتینو با تاخیر 30 دقیقه ای ورزشگاه آزادی حاضر شد و به تماشای این بازی نشست. 

مسعود سلطانی فر، آذری جهرمی و مهدی تاج هم اینفانتینو را در ورزشگاه آزادی همراهی می کنند.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران که آخرین بار در بازی ایران و ازبکستان در انتخابی جام جهانی به ورزشگاه آزادی آمده بود نیز در جایگاه ویژه حضور دارد.

استقلالی ها در دقیقه 22 یاد مرحوم پورحیدری و پرپسولیسی ها در دقیقه 24 یاد مرحوم هادی نوروزی را زنده نگه داشتند. 

در اواسط نیمه نخست فرشاد احمدزاده در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد که کادرفنی و بازیکنان پرپسولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما فغانی معتقد بود احمدزاده تمارض کرده است.

با توجه به حضور جیانی اینفانتینو در ورزشگاه آزادی، حساسیست های این بازی دو چندان شده بود و به همین دلیل فدراسیون فوتبال برچم های بزرگ 30 متری را در اختیار هواداران هر دو تیم قرار داده بود که روی یکی “welcome infantino” و روی دیگری “fifa fair paly” نقش بسته بود. 

نیروی انتظامی چند تن از هواداران زنی که با قیافه مردانه قصد ورود به ورزشگاه داشتند را دستگیر کرده و مانع از حضور آن ها به ورزشگاه شده بود. 

دربی

برادر گادوین منشا هم برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی آمده و با گرمکن پرسپولیس در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور یافت. 

حدود ۱۵ دقیقه تا شروع دیدار پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باقی مانده بود که محمدرضا کشوری فرد که اخیرا به عنوان دبیر سازمان لیگ انتخاب شده است، برای تماشای بازی وارد ورزشگاه شد ولی مقابل در ورودی استادیوم، جلوی او را گرفتند. کشوری فرد باوجود معرفی خود، نتوانست برای تماشای بازی راهی به داخل استادیوم پیدا کند.

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ هم که کشوری فرد را همراهی می کرد، در حمایت از دبیر سازمان لیگ ورزشگاه را ترک کرد و گفت وارد استادیوم نمی شود!

علیرضا فغانی از ابتدای بازی تذکرات خود را شروع کرد. او با تذکر دادن به شجاعیان بابت یک برخورد عادی، نشان داد که نمی خواهد هیچ تنشی در بازی به وجود بیاید.

فغانی در صحنه دیگری هم همین برخورد را با فرشاد احمدزاده داشت بازیکن پرسپولیس به هیچ تصمیمی اعتراض نکند.

وینفرد شفر از نخستین دقایق بازی بسیار پر جنب و جوش در کنار زمین ظاهر شده و در سوی مقابل برانکو با آراش بازی تیمش را نگاه می کند.

از کادرفنی تیم ملی اوسیانو کروز و مارکار آقاجنیان در ورزشگاه آزادی حضور دارند. حمیدرضا گرشاسبی، رضا افتخاری، هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیران سازمان لیگ، پیشکسوتان دو باشگاه مانند احمدرضا عابدزاده، نوازی، ادموند بزیک و ... در ورزشگاه حضور دارند.

دقایقی قبل از شروع بازی، یکی از هواداران استقلال مواد منفجره کوچکی را به سمت زمین پرتاب کرد که روی سکوهای خودی منفجر شد اما آسیبی به کسی نرسید. 

علی رغم اینکه حدود 60 هزار بلیت برای این بازی به فروش رفته و ورزشگاه مملو از جمعیت است، کماکان در بیرون از ورزشگاه بلیت فروخته می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

هواداران پرسپولیس برای این بازی ابتکار عمل به خرج دادند و ماکت یازده بازیکن اصلی تیمشان را روی نرده های سکوهای تماشاگران نصب کردند. 

چمن ورزشگاه آزادی هم در فاصله کمتر از سی دقیقه تا شروع بازی آبیاری شد تا زمین رطوبت لازم باری چرخش توپ را داشته باشد. 

مجری برنامه رادیویی ورزشگاه، به طور متناوب به تمجید از هر دو تیم پرداخت که هواداران منتصب به استقلال و پرسپولیس مجری این برنامه را به جانبداری از تیم حریف متهم کردند. 

هواداران هر دو تیم در آستانه بازی شروع به فحاشی شدید به تیم مقابل کردند که در نهایت چند نفر از هواداران فرزندان خود را برای دقایقی از روی سکوها به بیرون از ورزشگاه بردند.

هواداران پرسپولیس در حالی که قصد خیر مقدم به اینفانتینو را داشتند، به اشتباه بنر "Welcome Infantino" را برعکس بالا بردند که تمسخر استقلالی ها را به دنبال داشت.

دربی

دربی

دربی

 

دربی

دربی

دربی

دربی

** سایر حواشی مسابقه از آغازین ساعات صبح امروز:

پیش از این قرار بود درهای ورزشگاه آزادی از ساعت 10 صبح به روی علاقه‌مندان باز شود.

 

تاکنون حدود 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.

* با وجود اینکه نیروی انتظامی در قسمت روبه‌روی جایگاه ویژه، هواداران دو تیم را از یکدیگر جدا کرده اما میان آنها یک درگیری شکل گرفت. هواداران از دور اشیائی را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند که در جریان این اتفاق سر یکی از تماشاگران استقلال شکست. او پس از این اتفاق به کمک نیروهای انتظامی به سمت آمبولانس کنار زمین هدایت شد تا مورد درمان قرار گیرد.

* در حالی که پلیس اسب‌سوار در ورزشگاه آزادی مستقر است تعدادی از مردم با این پلیس‌های سوار بر اسب عکس یادگاری می‌گیرند.

* چند دختر که قصد داشتند با پوشش پسرانه به ورزشگاه بیایند توسط پلیس از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

*هواداران پرسپولیس برای تشویق تیمشان سرود قهرمانی خواندند که این موضوع با واکنش هواداران استقلال و سوت های آنها رو به رو شد.

*سعید فتاحی مسئولان مسابقات لیگ برتر ساعت 11:30 در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

*طبقه اول ورزشگاه آزادی ساعت 12:15 از سوی طرفداران دو تیم پر شد و هواداران سرخابی به طبقه دوم هدایت شدند.

*پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال امروز در اردوی آبی پوشان حاضر شد و برای آنها در دربی آرزوی موفقیت کرد.

*بسیاری از هوادارانی که بلیت طبقه پایین را خریداری کردند نتوانستند به طبقه پایین بروند و مجبور شدند با توجه به اینکه بلیت جایگاه پایین را داشتند در طبقه بالا مستقر شوند.

*بسیاری از هواداران استقلال و پرسپولیس از نحوه بلیت فروشی بسیار گله‌مند و از اینکه نتوانستند بلیت تهیه کنند بسیار ناراحت هستند.

*با توجه به اینکه استقلال میزبان است و نحوه فروش بلیت بر عهده باشگاه استقلال است، تعدادی از هواداران پرسپولیس همچنان بدون بلیت در محوطه ورزشگاه حضور دارند و منتظرند تا بلیت تهیه کنند.

*یکی از روزنامه‌نگاران انگلیسی که برای تهیه گزارش به ایران آمده در حال حاضر در ورزشگاه آزادی حضور دارد و در حال گرفتن فیلم و تهیه گزارشاست.

* بازیکنان تیم استقلال ساعت 14 وارد ورزشگاه ازادی شده و به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

* وضعیت نمازخانه های ورزشگاه آزادی روز دربی بیشتر به شکل خوابگاه در آمده و همین موضوع باعث ناراحتی برخی از تماشاگران شد. هوادارانی که قصد برپایی نماز را داشتند وقتی به نمازخانه مراجعه کردند متوجه شدند که تعدادی از تماشاگران در نمازخانه ها خوب هستند که همین موضوع باعث شد نمازگزاران در بیرون از جایگاه به برپایی نماز مشغول شوند. تصاویر فوق نشان می دهد که روز گذشته نمازخانه ها به چه شکلی بوده و امروز به چه حالتی در آمده است.

* فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ در جایگاه ویژه حضور دارد.

* امید نورافکن و میلاد زکی پور دو بازیکن استقلال به محض ورود تیمشان به ورزشگاه در زمین حاضر شده و پس از بازدید نحوه استقرار تماشاگران به رختکن برگشتند.نورافکن وقتی با تشویق تماشاگران رو به رو شد به پیراهن استقلال بوسه زد.

*میگوئل کولی و جیری ساناک دو مربی استقلال با استقبال هواداران این تیم وارد زمین چمن ورزشگاه آزادی شدند و برای تماشاگران دست تکان دادند.

 

 

* طرفداران پرسپولیس پرچمی را برای خوشامدگویی به ایفانتینو به احتزاز در آوردند که در ابتدا باعث به وجد آمدن آنها شد اما ثانیه هایی بعد آنها متوجه شدند این پرچم به شکل بر عکس باز شده و به همین دلیل مجبور شدند پرچم خود را جمع کنند. قرار است پرسپولیسی ها دوباره پرچم را به شکل درست باز کنند.

*کری های طرفداران سرخابی در طول حضورشان در استادیوم ادامه دار است و تماشاگران مرتب علیه یکدیگر فحاشی می کنند.

* حامد حدادی بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در محل اردوی آبی پوشان حاضر شد و با مهدی رحمتی عکس یادگاری گرفت.

*جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی هم مثل بازی های گذشته مملو از جمعیت است.

*اکبر عباسی ملکی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در اردوی این تیم پیش از دربی حاضر شد.

*هواداران تیم استقلال پرچم های بزرگی را آماده طرح موزائیکی کرده اند و پرسپولیسی ها هم با تک پرچم های سفید و قرمز قصد دارند فضای ورزشگاه را تغییر دهند. به هنگام ورود پرچم ها به ورزشگاه کری طرفداران دو تیم دوباره آغاز شد.

*تعداد زیادی از طرفداران دو تیم در بیرون از ورزشگاه مانده اند و هزاران نفر با در دست داشتن بلیت نمی توانند وارد استادیوم شوند. ظرفیت ورزشگاه پر شده است.

* برانکو و افشین پیروانی با پوشیدن شماره ۱۲ در زمین حاضر شده و مورد تشویق قرار گرفتند.

* برانکو به همراه پیروانی در قسمتی که هواداران پرسپولیس نشسته بودند، دور افتخار زده و مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفتند.

* یک خواننده به زبان انگلیسی در ورزشگاه یک ترانه خواند، اما استقبالی از او نشد.

* چند هوادار پرسپولیس که پیراهن قرمز به تن داشتند و در جایگاه استقلالی‌ها نشسته بودند، پس از درگیری روی سکوها، به کنار زمین آورده شده و به قسمت پرسپولیسی‌ها هدایت شدند.

* هواداران تیم پرسپولیس با دیدن برانکو شعار قهرمانی سر دادند.

* زمانی که همیاران هوادار با پرچم‌های پرسپولیس و استقلال در زمین دور می‌زدند، هواداران تیم استقلال با پرتاب بطری و اشیاء دیگر پرچم پرسپولیس را زدند.

*با وجود پر شدن ورزشگاه آزادی جمعیتی در حدود ۱۰ هزار نفر بیرون از ورزشگاه حضور دارند که به آنها اجازه ورود به ورزشگاه داده نمی‌شود.

* برخی از هواداران با وجود داشتن بلیت نتوانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند.

*با وجود اینکه برخی از قسمت‌های ورزشگاه برای فاصله بین هواداران استقلال و پرسپولیس خالی مانده بود اما به دلیل ازدحام هواداران در این قسمت‌ها هم مردم نشستند.

* بازیکنان دو تیم در میان تشویق شدید هوادارانشان برای گرم کردن وارد زمین شدند.

* برادر گادوین منشا مهاجم تیم پرسپولیس برای دیدن دربی در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

 

 

* باجه‌های بلیت‌فروشی حاضر در ورزشگاه کار بلیت فروشی را به اتمام رساندند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید