در گفت و گو با جی پلاس؛

پانادیچ: سر بیرانوند را زیر برف نکردم! / علیرضا شایسته نبود، دروازه بان تیم ملی نمی شد

مربی دروازه بان های پرسپولیس گفت: بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان های ایران است. او فوتبالیستی با توانمندی های بالاست و شخصا به او اعتماد ویژه ای دارم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پانادیچ؛ یار غار برانکو ایوانکوویچ. از زمانی که پروفسور به ایران آمده پانادیچ رفیق، دستیار و دوست او بوده که هنوز هم در کنار برانکو شمشیر می زند! او شخصیتی جالب دارد و هر بار که برف می آید سر علیرضا بیرانوند را زیر برف می کند. انگار که از این کار لذت می برد. پانادیچ سال قبل هم همین کار را کرد و امسال هم همزمان با بارش برف تهران شوخی هایش با بیرانوند را تکرار کرد. به همین بهانه برای دقایقی کوتاه با پانادیچ گپ زدیم که او البته زیاد وقت نداشت و خیلی کوتاه پاسخ سوال های ما را داد.

** باز هم در برف با علیرضا بیرانوند شوخی کردید. مثل سال قبل سر او را زیر برف کردید!

(با خنده) لذت برف بازی به همین چیزهاست. لحظات خوبی را داشتیم و با علیرضا زیاد شوخی کردیم. برف است دیگر. ضمن اینکه سر او را زیر برف نکردم!

** عملکرد بیرانوند این روزها چطور است؟

در این شکی وجود ندارد که بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان های ایران است. او فوتبالیستی با توانمندی های بالاست و شخصا به او اعتماد ویژه ای دارم. نوع عملکرد بیرانوند را باید در مواقع حساس بسنجید که چطور واکنش نشان می دهد.

** خیلی ها می گویند یکی از دلایلی که بیرانوند کم گل می خورد عملکرد عالی خط دفاعی پرسپولیس و تیم ملی است.

در همه تیم ها عملکرد به همین صورت است. مثلا تیم ملی ایتالیا وقتی دروازه بانش کلین شیت می کند بدون شک این ارتباط به عملکرد خط دفاعی اش هم دارد. اما نباید از این غافل شد که بیرانوند قدرت بالایی در رهبری خط دفاعی دارد. کلین شیت هایی که علیرضا می کند این را ثابت می کند. البته منکر این نمی شوم که خط دفاعی هم بی تاثیر نیست.

** انتقادی که به بیرانوند می شود این است که گاهی اوقات گل های بدی می خورد؛ این را قبول دارید؟

از شما سوال می پرسم که آیا بوفن گل نمی خورد؟ دروازه بانی را سراغ ندارید که گل نخورد. بهترین های آنها هم گل می خورند. این یک باور غلط است که دروازه بان ها گل نمی خورند. باید این طور بررسی کرد که کدام دروازه بان ها کمتر گل می خورند. حریفان بی کار ننشسته اند و همه بازیکنان و بیشتر دروازه بان ها را آنالیز می کنند. شما آمار گل های خورده ما را هم ببینید. تا اینجا کار چند گل خورده ایم؟ 9 گل. آیا این خیلی زیاد است؟ زیاد به فکر این چیزها نباشید و به این فکر کنید که بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران است و حتما شایستگی های زیادی داشته که مدت هاست از دروازه تیم ملی حراست می کند.

دیدگاه تان را بنویسید