مسابقات کشتی قهرمانی جهان

یک طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش فرنگی‌کاران نوجوان ایرانی

با کسب مدال برنز کشتی فرنگی نوجوانان جهان توسط سید مجتبی حسینی، تیم ایران در پایان پنج وزن نخست با یک طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۱۷ که در آتن پایتخت یونان در جریان است، محسن مدهنی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا رسید، مصطفی کاید خورده در ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره رسید و سید مجتبی حسینی در ۱۰۰ کیلوگرم به عنوان پنجمی بسنده کرد. رضا نژاد و حسینوند نیز در  اوزان ۵۰ و ۵۴ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

آخرین نماینده ایران در پنج وزن نخست سید مجتبی حسینی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم بود که در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف کانتمیر شیبزوخوف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود کرد.

حسینی پیش از این در دور نخست به مصاف یوری ناکازاتو از ژاپن رفت و در حالیکه با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف پیش بود توانست با ضربه فنی به پیروزی برسد. حسینی در دور دوم به مصاف میلنوف از بلغارستان رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. حسینی در این مرحله به مصاف مهمت آچی از ترکیه رفت و با پیروزی دو بر یک راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. وی اما در این مرحله برابر مایکل شولتز از آمریکا با نتیجه یک بر صفر باخت و به رده‌بندی رفت.

در جریان رقابت‌های پنج وزن دوم نیز سعادتی فرد در ۷۶ کیلوگرم به فینال رسید، سه نماینده ایران حذف شدند و محمد نصرتی در ۸۵ کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد. ادامه رقابت‌های پنج وزن دوم فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود و رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان با معرفی نفرات برتر به پایان خواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید