ذوالفقارنسب: متاسفانه کمیته فنی فدراسیون اقتدار و آگاهی کافی را ندارد

مربی پیشین تیم ملی معتقد است که حرکت سعید عزت‌اللهی اشتباه بود و داور در اخراج او تصمیم درستی گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیژن ذوالفقارنسب، درباره تساوی بدون گل تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی، عنوان کرد: این کره‌جنوبی، فوتبال با صلابت و اقتدارگرایانه حداقل دو دهه گذشته را از دست داده، اما برخلاف آنها، شاگردان کی‌روش خیلی خوب، بابرنامه و سازمان‌دهی‌شده بازی کردند.

وی افزود: قبل از اخراج سعید عزت‌اللهی فرصت‌هایی داشتیم، اما بعد از آن به ناچار شکل دفاعی پیدا کردیم که این طبیعی است. در آن شرایط تنها راه، دفاع دو لایه بود که تیم ما به آن عادت دارد. بازیکنان ما باهوش و بابرنامه بودند و خیلی خوب حریف‌شان را کنترل کردند. کره هم نتوانست از برتری خود استفاده کند. آنها یک نوع بازی مستقیمِ کورکورانه را در دستور کار خود قرار داده و روی قلب دفاع ما هدف‌گذاری کرده بودند که نتوانستند از آن استفاده کنند. به نظر من مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا برتری ایران مقابل کره در سال‌های گذشته به‌خاطر دور بودن این تیم از شرایط آرمانی بود یا خیر، عنوان کرد: کره به لحاظ ساختاری، نوع بازی کردن و تنوع فوتبالی که اجرا می‌کردند، تفاوت زیادی با گذشته دارد. حتی قدرت بدنی بازیکنان آن زمان این تیم هم بهتر بود. چندین سال است که طراوت و تغییر آهنگ مناسب را از جانب کره‌ای‌ها نمی‌بینیم.

ذوالفقارنسب با اشاره به اخراج سعید عزت‌اللهی و عملکرد داور دیدار کره‌جنوبی - ایران، گفت: داور در نتیجه بازی نقشی نداشت. کره یک بازی احساسی مستقیم را در دستور کارش داشت که توسط تیم ما تحلیل و کنترل شد. کره آن برتری لازم را برای پیروزی در این بازی نداشت. در مورد اخراج سعید عزت‌اللهی هم باید بگویم که این تصمیم از دید من کاملاً درست بود. عزت‌اللهی حرکت اشتباه، بسیار آماتور، احساسی و غیر ورزشی را انجام داد. فوتبالیست‌های ما باید بیشتر با قوانین آشنا باشند و بدانند که علاوه بر سه داوری که وسط زمین هستند، سیستم‌های تصویری دیگری هم حرکات‌شان را آنالیز می‌کنند.

وی یادآور شد: داور اگر در دقیقه 10 خطای عزت‌اللهی را اعلام می‌کرد، برای کره پنالتی می‌گرفت و دروازه ما باز می‌شد، جریان بازی فرق می‌کرد و دچار مشکل می‌شدیم. در جام جهانی 2014 در بازی سوم مقابل بوسنی گل خوردیم، ساختارمان به هم ریخت و چند گل هم نخوردیم. الان تفکرات فنی محدودی داریم و خیلی زود است که بتوانیم در جام جهانی عرض اندام کنیم. بازیکنان خوبی داریم، اما سازمان‌دهی و ساختار فنی‌مان خوب نیست. خیلی کم با تیم‌های ارزشمند بازی کردیم و بیشتر به‌دنبال حفظ آمار و ارقام‌مان هستیم. تا زمانی که با قدرت‌های فوتبال بازی نکنیم و ترس از باختن ما را باز بدارد، در همین سطح می‌مانیم. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که از ما توانمندتر هستند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که «آیا در این اتفاقات کی‌روش را مقصر می‌داند؟»، گفت: من دوست ندارم و نمی‌خواهم راجع‌به افراد صحبت کنم، متاسفانه کمیته فنی فدراسیون اقتدار و آگاهی کافی را ندارد که بتواند کارهای رایج و مرسوم فوتبال حرفه‌ای را انجام بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید