در پنجمین روز بازی‌های یونیورسیاد

کسب مدال نقره و برنز در تکواندو و وزنه برداری

در پنجمین روز از بازی‌های یونیورسیاد، کاروان ایران یک مدال نقره و برنز در تکواندو و وزنه برداری کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بازیهای جهانی دانشجویان (یونیورسیاد ۲۰۱۷) در چین تایپه در حال برگزاری است و کاروان ایران در پنجمین روز از بازی‌ها به یک مدال نقره و برنز در رشته تکواندو و وزنه‌برداری دست یافت.

نتایج نمایندگان ایران در پنجمین روز بازی‌های یونیورسیاد

 *وزنه برداری:

 در ادامه بازی‌های دانشجویان جهان و در مسابقات دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری، کیا قدمی و میلاد رهبری نژاد برای ایران به روی تخته رفتند که قدمی موفق شد مدال برنز یونیورسیاد را بر گردن بیاویزد.
یک ضرب:
کیا قدمی با وزنه ۱۶۶ کیلوگرم شروع کرد که به راحتی آن را بالای سر برد اما در حرکت دوم ۱۷۰ را انداخت. قدمی برای حرکت سوم همین وزنه را تکرار کرد که این بار با تلاش فراوان بالای سر برد تا با رکورد ۱۷۰ کیلوگرم در یک ضرب سوم شود.
میلاد رهبری نژاد دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۱۰۵ کیلو بود که در حرکت اول ۱۶۰ کیلو را بالا برد اما دفعات بعد ۱۶۵ و ۱۶۶ کیلو را انداخت. رهبری نژاد در حرکت سوم وزنه را بالای سر برد اما ظاهرا داوران از او خطای خم شدن آرنج را گرفتند. رهبری نژاد در یک ضرب پنجم شد.
در این حرمت سیمون مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو از ارمنستان و رودیون بوچکوف با ۱۸۰ کیلوگرم از سایر رقبا فاصله گرفتند. مارتیروسیان برای حرکات دوم و سوم خود ۱۹۲ کیلو را درخواست داد تا رکورد یونیورسیاد را بشکند اما نا موفق بود.
دو ضرب:
میلاد رهبری نژاد در حرکت اول وزنه ۱۹۳ کیلویی را بالای سر برد اما در ادامه برای اینکه شانس مدال داشته باشد سراغ وزن ۲۰۶ رفت که دو بار این وزنه را انداخت و در مجموع پنجم شد.
اما کیا قدمی برای تصاحب حداقل مدال برنز در حالی مبارزه اش را آغاز کرد که از نفرات اول و دوم ۱۰ کیلو در یک ضرب عقب بود. قدمی در حرکت نخست وزنه ۲۰۳ کیلویی را بالای سر برد تا با توجه به ناکامی وزنه بردار ترکیه در دو ضرب، مدال برنزش قطعی شود. قدمی در حرکت دوم وزنه ۲۱۱ کیلویی را به هر سختی که بود بالای سر برد تا تماشاگران تایوانی او را به شدت تشویق کنند. این در حالی بود که وزنه بردار روس هم وزنه ۲۱۰ را زده بود.
اما مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در حرکت نخست وزن سنگین ۲۲۰ کیلویی را انداخت تا در خطر حذف قرار گیرد. وزنه بردار روس برای بار سوم ۲۲۰ کیلو را انداخت تا با مجموع ۳۹۰ کیلو به کار خود پایان دهد.
اما مارتیروسیان در حرکت دوم خود ۲۲۱ کیلو را بالای سر برد تا مدال طلای خود را قطعی کند.
قدمی برای حرکت آخر خود ۲۲۲ کیلو را انتخاب کرد تا برای مدال برنز بجنگد اما این وزنه برای او بسیار سنگین بود و اصلا آن را تکان نداد.
بدین ترتیب مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ از ارمنستان طلا گرفت، رودیون بوچکوف از روسیه دوم شد و قدمی به مدال برنز رسید.

در رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری نیز محمد زارعی با ثبت رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۶ دوضرب  و مجموع ۳۶۱ کیلوگرم هفتم شد و به مدال نرسید.

*والیبال:
تیم والیبال دانشجویان ایران با نتیجه ۳ بر ۱ سوئیس را شکست داد و صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی یونیورسیاد قطعی کرد.

*تکواندو:
رامین حسینقلی زاده  تکواندوکار وزن 74- ایران که به فینال این مسابقات راه یافته بود، امروز در دیدار نهایی به مصاف جیسن ایشیدا از آمریکا رفت و با نتیجه 9 به 18 شکست خورد و نایب قهرمان شد.
به این ترتیب مدال نقره این وزن به نماینده ایران رسید.
حسینقلی زاده پیش از این موفق شده بود با شکست حریفانی از آرژانتین، صربستان و آذربایجان را شکست بدهد و به فینال برسد.

فرشاد قیاس شندی دیگر نماینده ایران بود که در وزن 87+ ابتدا ساگادو از شیلی را با نتیجه 24 بر صفر از پیش رو برداشت ولی در مرحله یک هشتم برابر رادیک عیسایف از آذربایجان با نتیجه 11 به 12 شکست خورد و حذف شد.
مدال آور روز پنجم:
*تکواندو-رامین حسینقلی زاده-نقره
*وزنه برداری-کیاقدمی-برنز

مدال آوران کاروان ایران از روز نخست تا امروز به شرح زیر است:

*تکواندو:

آرمین هادی پور- طلا

هادی تیران ولی پور- طلا
رامین حسینقلی زاده- نقره

ملیکا میرحسینی- برنز

مهدی جمالی فشی- پومسه- برنز

تیم پومسه مردان- برنز

تیم میکس پومسه- برنز

فاطمه حسام- پومسه- برنز

*تیر و کمان:

تیم کامپوند مردان- نقره

*شمشیربازی:

تیم سابر مردان- نقره

محمد فتوحی- برنز

محمد رهبری- برنز
*وزنه برداری:
کیاقدمی-برنز

 

دیدگاه تان را بنویسید