پیشسکوت وزنه برداری: با حضور تاماش آیان نباید انتظار مدال آوری در مجامع جهانی داشته باشیم/ علی مرادی به اندازه آبدارچی هم رای نیاورد

عطاراشرفی کشورمان گفت: علی مرادی سالن پنج ستاره وزنه برداری را به دلیل درآمد زایی بیشتر در اختیار افرادی قرار داده که در‌ آن همایش برگزار کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی عطار اشرفی در مورد اجاره سالن پنج ستاره وزنه برداری برای برگزاری کنسرت  گفت: مرادی برای درآمد زایی در فدراسیون به کارهای زیادی دست می زند. به طور مثال علی مرادی سالن وزنه برداری را که حدود 43 سال پیش شاید برای اولین و آخرین بار میزبان مسابقات آسیایی بود و نه تنها در خاورمیانه بلکه حتی در اروپا هم حرف اول را می زد به بهانه درآمد زایی  بیشتر به افرادی تحویل داده تا در‌ آنجا همایش برگزار کنند.

وزیر ورزش به حرف های ما توجهی ندارد

او ادامه داد: واقعا جای تاسف دارد که هر چقدر ما به عنوان یک پیشکسوت از نقاط ضعف فدراسیون می گوییم وزیر و بزرگان ورزش هم به حرف های ما توجهی نمی کنند. اعتراض ما به این است که چرا سالن پنج ستاره که متعلق به وزنه برداری است تبدیل به تماشاخانه شده است. برای من جای تاسف دارد  که زهتاب ریاست شورای وزنه برداری کوچک ترین اعتراضی نسبت به این اقدام که در فدراسیون صورت گرفته، نمی کند و یکی از اصلی ترین دلیل های حضور نداشتنم در شورای عالی وزنه برداری این است که علی مرادی هیچ اعتنایی نسبت به صحبت های اعضا ندارد و به تنهایی کارها را پیش می برد.

 علی حسینی برای درخشش در مسابقات به معجزه نیاز دارد

عضو شورای عالی فنی وزنه برداری در ادامه در مورد بازگشت سعید علی حسینی به میادین پس از پایان محرومیتش گفت: به نظر من بازگشت این ورزشکار به مسابقات پس از این همه مدت ریسک محسوب می شود. در سال های گذشته به عنوان مدیر فنی تیم ملی وزنه برداری در کنار علی حسینی بودم و از نزدیک شاهد هنرنمایی های این ورزشکار بودم و شاید اغراق نباشد که بگویم پیش از محرومیت  او وزنه های بسیار قشنگی را در تمرینات می زد اما حالا این ورزشکار در مرز سی سالگی قرار دارد و بعید به نظر می رسد که بتواند کار خاصی در مسابقات انجام دهد، بازگشت سعید علی حسینی با این سن به وزنه برداری کار بسیار سختی است مگر اینکه معجزه ای رخ دهد.

مرادی در فدراسیون در حال انجام کارهای غیر متعارف است

او درباره اعزام تیم ملی نوجوانان و جوانان و اینکه هزینه های این تیم توسط نیروی زمینی تامین شده است، بیان کرد: 30 سال پیش با بی پولی مفرط مواجه بودیم  اما بدون هیچ مشکلی و با بودجه فدراسیون به سفرهایمان می رفتیم نه اینکه بخواهیم دست گدایی به سوی دیگران دراز کنیم. در حال حاضر نزدیک به 3 میلیارد تومان پول در فدراسیون گم شده است  و تنها علی مرادی  است که باید پاسخگوی این مسائل باشد. من بارها شاهد بودم که علی مرادی با قدرت تمام اعلام می کرد که حسین رضا زاده در چهار سال دوران ریاستش فدراسیون را شخم زد و تمام پول ها را برداشته و با خودش برده است ولی پس از بررسی های زیاد از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و بازرسی کل کشور مشخص شد که تنها 80 میلیون تومان  از حساب فدراسیون کم شده است. اما در حال حاضر فدراسیون وزنه برداری با کسری زیادی مواجه است و معلوم نیست این مبالغ در کجا هزینه شده است. برایم جای سوال است که چرا علی مرادی باید با خودش این همه مسئول را به نپال ببرد  در صورتی که می توانست برای این مسابقات بی ارزش افراد کمتری را به آن کشور اعزام کند. البته این مسئله جز عوام فریبی دلیل دیگری نمی تواند باشد. ما در رقابت های بین المللی به دنبال کسب امتیاز توسط ورزشکاران نیستیم بلکه در تفکر مدال آوری  هستیم. زیرا قهرمان بدون مدال، بدون شک بی ارزش خواهد بود. کمتر از پنج ماه تا شروع مسابقات‌آناهیوم آمریکا زمان باقی مانده و باید منتظر ماند و دید چه نتایجی توسط ورزشکاران به دست خواهد‌آمد.  بارها در رقابت های جهانی و المپیک شاهد این موضوع بودیم که مسئولان تیم ما با جمع کردن امتیازات تیمی، کشورمان را به مقام قهرمانی رسانده اند و خبری از مدال آروی نبوده است. این جریانات قلب کسی را که عمرش را برای وزنه برداری ایران صرف کرده را به درد می آورد. فدراسیون وزنه برداری هنوز هم خانه من است و در بعضی اوقات افراد حاضر در فدراسیون به من می گویند که چرا به آنجا بر نمی گردم اما متاسفانه علی مرادی افرادی را اطراف خود نگه داشته که آشنایی چندانی به این رشته ندارند. همه از من گله مندند که چرا او را پیش از انتخابات تائید کردم ولی این دلیل نمی شود که او هر کاری دلش می خواهد در فدراسیون انجام دهد و اعتبار چندین ساله من را زیر سوال ببرد.

با وجود‌ تاماش آیان انتظار کسب مدال از وزنه برداران بعید است

عطار اشرفی در ادامه تصریح کرد: درست است که ما با اعتماد به علی مرادی بار دیگر او را به عنوان رئیس فدراسیون برگزیدیم ولی چه می دانستیم که قرار است او شخصیت دیگری از خود نشان دهد که تنها به دنبال پر کردن جیبش و سوء استفاده کردن از افراد باشد. بارها علیه او موضع گرفته ام ولی تا حالا حتی یک بار هم  نشده پاسخگوی انتقادات من باشد. به طور شفاف به مرادی گفتم حضورش برای چهارمین دوره در فدراسیون وزنه برداری می تواندباعث فساد مالی شود. متاسفانه مرادی تمام پول های فدراسیون وزنه برداری و حامل مالی را در اختیار می گیرد و به مسافرت های مختلف می رود. هزینه گزافی برای گرفتن رای  در انتخابات فدراسیون جهانی IWF داشت ولی حتی نتوانست در مجمع به عنوان‌ آبدارچی هم رای بیاورد. در حال حاضر با حضور تاماش آیان نباید انتظار مدال آوری در مجامع جهانی داشته باشیم.

مرادی افرادی را به کار گرفته که نمی دانند وزنه برداری چیست

او ادامه داد:  علیمرادی افرادی را که می توانستند در دیگر فدراسیون ها فعالیت داشته باشند را در وزنه برداری به کار گرفته و از حضور افرادی که با وزنه برداری بیگانه در فدراسیون بهره می گیرد، به طور مثال نایب رییس فدراسیون حتی یک بار هم در طول دوران ورزشی اش دست به میله هارتر نزده است .شاید خیلی ها بگویند ما با ایجاد این حواشی به دنبال ضربه زدن به وزنه برداری هستیم ولی چنین چیزی صحت ندارد و تنها به دنبال پیشرفت وزنه برداری هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید