انتقاد تند پیشکسوت تکواندو از داورزنی

پیشکسوت تکواندو گفت: داورزنی اول در مورد رستوران و سالن بدنسازی خانه تکواندو صحبت کند تا همه مردم بدانند که موضوع چیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، لقمان کشاورز در مورد نتایج کسب شده تیم ملی در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی تکواندو گفت: ابتدا بدون تعارف باید بگوییم نتایج رقم خورده نابود کننده است. متأسفانه سقوط تکواندو از سال ۷۰ به بعد رخ داده است زمانی که ذوالقدری از همان روزهای اول مسئولیت خود حق کشی و بی عدالتی را پایه گذاری کرد و قهرمانان و نفرات برتر انتخابی ها را کنار گذاشت و افراد دیگری را انتخاب کرد، ذوالقدر همان روز پایه های ناعدالتی را بنا کرد. این تفکرات ذوالقدر را پولادگر تکمیل کرده است و حالا شاهدیم که قهرمانان و بزرگان تکواندو را خانه نشین کردند.

وی افزود: تفکرات فعلی حاکم در فدراسیون تکواندو بعد از ۲۰ سال دیگر جوابگو نیست ما در جام جهانی المپیک مسابقات گرندپریکس شکست می خوریم، می بازیم و از گردونه رقابت ها حذف می شویم اما متأسفانه آقایان طوری شرایط را به مردم و جامعه تکواندو توصیف می کنند که گویا اوضاع این رشته خوب است و همه مردم و ما به این رشته بدبینانه نگاه می کنیم.

ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو در مورد جایگاهی که تکواندوی ایران دربیست و سومین دوره مسابقات جهان کسب کرده است، گفت: ما از لحاظ امتیازی در جایگاه سوم قرار گرفته ایم اما واقعیت امر این است که از نظر رده بندی و مرغوبیت مدال که این خیلی برای کشورمان مهم است در جایگاه یازدهم قرار داریم ما از نظر مدال مجموع در بخش مردان و بانوان در رده چهارمهستیم. آقایان باید واقعیت ها را به مردم بگویند چرا نمی گویند ما در بیست و سومین دوره قهرمان مسابقات جهانی جایگاه یازدهم را کسب کرده ایم و سقوط زیادی هم در رده بندی داشته ایم؟! چرا نمی گویند دوره قبل تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۵ روسیه با ۶۵ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و حالا با ۴۶ امتیاز در جایگاه سوم رده بندی امتیازها قرار داریم. اگر ما در مسابقات کره جنوبی تنها یکی از بازیکنان مان شکست می خورد، حتی سکوی سوم را از لحاظ امتیازی از دست می دادیم.

وی در ادامه انتقادهای خود گفت: با این همه شکست آیا پولادگر صلاحیت ماندگاری در رأس ریاست فدراسیون تکواندو را دارد؟ او اگر می خواهد به تکواندو خدمت کند، زودتر استعفا دهد. کار ما به جایی رسیده که وزیر ورزش هم برای تکواندو تصمیم نمی گیرد. خانواده تکواندو و ورزش از اعضای مجلس شورای اسلامی و فراکسیون مجلس خواهش می کند که به موضوع پولادگر و وزارت ورزش و جوانان ورود کنند. آقایان میلیاردها میلیارد از فدراسیون درآمد دارند و سؤال خانواده تکواندو این است این پول ها کجا هزینه می شود، باید به ملت پاسخگو باشند. چرا کسی نمی گوید این دلارهایی که با حضور کشورهای خارجی در اردوهای تیم ملی به حساب فدراسیون واریز می شود،کجا می رود؟ متأسفیم از اینکه چند هزار دلار از تیم های خارجی که اصلاً در حد و اندازه تکواندوی ایران نیستند، برای برگزاری اردوها دلار می گیرند و به جای اینکه سطح فنی تکواندوی ما بالا برود آنها با دلارهایی که به ما میدهند، تکنیک و تاکتیک های مبارزات ما را یاد می گیرند و اطلاعات فنی ما لو می رود و در پایان نتیجه این می شود که ما حتی به عنوان تیم قهرمان یک مدال طلا هم نمی توانیم کسب کنیم.

کشاورز در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: پولادگر به قدری خودمختار و زورگو شده که یک نفر را می آورد به عنوان مدیر تیم های ملی انتخاب می کند که او هیچ رزومه ای ندارد. مدیر تیم های ملی یک گزارشگر تلویزیونی است. متأسفیم از اینکه بزرگان تکواندوی ما که باید در چنین جایگاه مهمی باشند بیرون از گود نشستند و افراد گمنام مسئولیت تیم های ملی را برعهده دارند.

وی در واکنش به صحبت های داورزنی مبنی بر اینکه با تغییرات در تکواندو مشکلی حل نمی شود و این ورزش بیشتر به همدلی و اتحاد نیاز دارد، گفت: داورزنی اول به ملت ایران روابطی که با پولادگر دارد را توضیح دهد. داورزنی در مورد رستوران و سالن بدنسازی خانه تکواندو توضیح دهد که دست چه کسی است. او باید در مورد چنین مسائلی صحبت کند.

کشاورز در ادامه گفت: متأسفیم از اینکه پولادگر نمی تواند افراد توانمند را ببینید مگر می شود همه قهرمانان المپیک و مدال آوران جهانی ما بد و با تکواندو دشمن باشند. پولادگر اتحاد ندارد و ما خانواده بزرگ تکواندو متحدهستیم. خانواده بزرگ تکواندو دیگر او را نمی پذیرد چرا که او این خانواده بزرگ را از هم پاشیده است تا بتواند با این روش در رأس قدرت باشد. اگر داورزنی مدعی شده با تغییرات در تکواندو مشکلی حل نمی شود، به این دلیل است که او به فکر تکواندو نیست و به فکر بیزینس خودش با پولادگر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید