شمس: تیم فوتسال زیر ۲۰ سال به المپیک صعود نکند چه کسی پاسخگو است؟

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان گفت:‌ در فوتسالی که کشور ما در همه رده‌ها قهرمان جهان است اگر تیم زیر ۲۰ سالش نتواند به المپیک راه‌ یابد، چه کسی جوابگو خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین شمس در خصوص مشکلاتی که برای اعزام تیم‌ فوتسال زیر 20 سال کشورمان به ازبکستان به وجود آمد و به لغو اردوی این تیم منجر شد اظهار داشت: با وجود اینکه کشورهای تایلند و ژاپن به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند اطلاعات تیم‌شان خارج شود اما اطلاع دارم که تیم‌شان را برای مسابقات آسیایی وحشتناک خوب آماده کرده‌اند. در سال 2018 در جام ملت‌های آسیا با یک ژاپن جدید که سرمربی تازه واردش ساخته مواجه‌ایم اما ما هنوز در باد سومی جهان خوابیده‌ایم و هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: با این وضعیتی که جلو می‌رویم مقام قهرمانی آسیا را هم نمی‌توانیم تکرار کنیم. من امروز به کمیته فوتسال، فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان هشدار می‌دهم ژاپنی‌ها به شدت در حال کار کردن هستند و هر لحظه ممکن است آمار بسیار خوب‌مان را از دست دهیم. تیمی که سوم جهان شده اگر نتواند قهرمان آسیا شود، این چه سومی جهانی است؟ الان تیم زیر 20 سال ما اگر قهرمان آسیا نشود یا نتواند سهمیه ورود به المپیک را کسب کند من نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. در فوتسالی که کشور ما در همه رده‌ها قهرمان جهان است اگر تیم زیر 20 سالش نتواند به المپیک راه‌ یابد، چه کسی جوابگو است؟

«توصیه‌ام این است به جای اینکه این بی‌توجهی‌ها را به فوتسال کنیم، همگی جمع شویم و در آستانه بازی‌های آسیایی یک تیم خوب را آماده و راهی این مسابقات کنیم». سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان با بیان این جمله، تصریح کرد:  خیلی از کشورها مانند لبنان علاقمند بودند به ایران بیایند و با تیم ما بازی کنند. بازی با این تیم‌ها هیچ هزینه‌ای برای کشور ما نداشت، حتی آنها پول بلیت‌شان را هم خودشان می‌دادند. من نمی‌دانم چرا کسی به فوتسال توجه نمی‌کند. باز هم هشدار می‌دهم که اتفاقی که نباید بیفتد، خواهد افتاد و همه ما بعد از آن افسوس خواهیم خورد. امیدوارم این مقام سومی جهان بلای جان ما نشود.

شمس در ادامه با اشاره به لغو اردوی تیم فوتسال زیر 20 سال در ازبکستان، گفت: اگر تیم ما به این اردو می‌رفت برایش خیلی خوب بود چون ازبکستان تیم بسیار خوبی است. نمی‌دانم شرایط فدراسیون چگونه است اما بازی دوستانه با ازبکستان خیلی می‌توانست به تیم ما کمک کند. ایران ممکن است در مرحله دوم مسابقات آسیایی به ازبکستان بخورد، آن موقع این بازی دوستانه خیلی به ما کمک می‌کرد. به هر حال هنوز هم دیر نیست و می‌شود با تیم‌هایی که داوطلب هستند به ایران بیایند بازی دوستانه انجام داد. می‌دانم لبنان تقاضا دارد به ایران بیاید و هزینه بلیتش را هم خودش می‌دهد. به طور کلی امیدوارم در آینده حسرت این روزها را نخوریم.

وی در پایان در مورد تهدید صانعی به استعفا از هدایت تیم زیر 20 سال، عنوان کرد: صانعی مربی توانمندی است و بازیکنان خوبی هم کنار یکدیگر جمع کرده است. امیدواریم در سمتش بماند و با قدرت کارش را انجام دهد و مقام قهرمانی آسیا را برای ما بدست بیاورد. هر مقام دیگری به جز قهرمانی و نایب قهرمانی که موجب شود به المپیک نرویم برای ما یک شکست بسیار بزرگ است. امیدورام با تدابیری که اندیشده می‌شود تیم زیر 20 سال موفق باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید