انتقاد شاراپووا از فدراسیون جهانی تنیس/ از ممنوع بودن ملدونیوم اطلاعی نداشتم

تنیسور روس به انتقاد از فدراسیون جهانی تنیس پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش ‌جی پلاس، ماریا شاراپووا در آستانه بازگشت به مسابقات بین‌المللی تنیس از فدراسیون جهانی تنیس (ITF) انتقاد کرد. این تنیسور معتقد است فدراسیون جهانی باید او را از ممنوع بودن ملدونیوم آگاه می‌کرد.

شاراپووا که قهرمان پنج دوره گرند اسلم است، در گفت‌وگو با The times اعلام کرد مسئولان فدراسیون جهانی می‌دانستند که او از ماده ملدونیوم استفاده می‌کند. او در ماه ژانویه ۲۰۱۶۶ به دلیل مصرف ملدونیوم در سال محروم شد. او بعد از اعتراض به دادگاه عالی ورزش این محرومیت را به پانزده ماه کاهش داد.

شاراپووا روز ۲۶ آوریل در مسابقات اشتوتگارت شرکت خواهد کرد. شاراپووا در گفت‌وگو با The times اظهار کرد: چرا  هیچ‌کس با من حرف نزد تا مشکل بر طرف شود؟ در نهایت اشتباه من بود که این اتفاق افتاد. هفت سال بود که مشکلی نداشتم. زیاد سرما می‌خورم که این مساله بر بدن من تاثیر می‌گذاشت. در مسکو به پزشک مراجعه کردم. او به من ۱۰ مکمل داد که ملدونیوم در بین آنها بود.

احتمال دارد که شاراپووا برای مسابقات اپن فرانسه نیز وایلد کارت دریافت کند. فدراسیون جهانی تنیس در پاسخ به اظهارات شاراپووا اعلام کرد: ITF هر گونه اطلاعاتی در رابطه با مصرف ملدونیوم ماریا شاراپووا را تکذیب می‌کند. از سال ۲۰۱۵ برنامه‌ای برای نظارت بر مصرف ملدونیم داشتیم و از سال ۲۰۱۶  این ماده ممنوع شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید