مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بندرترکمن صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آیلین بابکی ورزشکار بندرترکمنی رشته پرش ارتفاع در روز نخست قهرمانی بانوان کشور در ورزشگاه حافظیه شیراز با پرشی به طول یک متر و هفتاد و پنج سانتیمتر قهرمان ایران شد.
علی روشن شمال ادامه داد: تیم گلستان با حضور تنی چند از ورزشکاران در این مسابقات حاضر است اما آیلین بابکی از تیم خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کرده بود.
بابکی پیش تر در این خصوص به ایرنا گفته بود که تامین نشدن هزینه مربی و تمرین و همکاری نکردن برخی مسئولان ورزشی گلستان باعث مهاجرت وی از استان و شرکت در مسابقات کشوری با پرچم خراسان رضوی شده است.
همچنین به گزارش فدراسیون دو ومیدانی امینه کشیری ورزشکار اهل شهرستان کردکوی گلستان در رشته پرتاب چکش با پرتابی به طول 52 متر هفت سانتیمتر رکود پرتاب چکش زنان ایران را شکست.
رکورد قبلی این رشته 50متر و دوازده سانتیمتر و متعلق به پریناز ابراهیمی بود که رکورد کشیری پس از تایید کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دو و میدانی به عنوان رکورد جدید ملی در پرتاب چکش به ثبت خواهد رسید.
دیگر ورزشکار کردکویی حاضر در این رقابت ها سمانه کوهکن در رشته پرش سه گام بود که با پرشی به طول 11 متر و 92 سانتیمیتر نائب قهرمان شد، در این رشته عنوان قهرمانی به جواهر زمانی ورزشکار گنبدی تیم گلستان رسید که با پرشی به طول 12 متر و 54 سانتیمتر گردن آویز طلا را به خود اختصاص داد.
رقابت های دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی کشور از صبح دوشنبه 21 فروردین ماه با شرکت 110 ورزشکار در بخش بانوان در ورزشگاه حافظیه شیراز در حال برگزاری است.
بانوان دو و میدانی کار در رشته های 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 10000 متر، 10 کیلومتر پیاده روی، 4 در 100 متر امدادی، 4 در 400 متر امدادی، 100 متر بامانع، 400 متر بامانع، 3000 متر بامانع، هفتگانه، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرش سه گام، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب چکش با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات طی 2 نوبت صبح و عصر در روزهای دوشنبه و سه شنبه 21 و 22 فروردین ماه پیگیری خواهد شد.
دو و میدانی کاران زن گلستانی در سالهای اخیر نام ثابتی را در ترکیب تیم های ملی داشته اند و در رده آقایان نیز دوومیدانی کاران استان در 5 ماده رکوردار کشور هستند.
7333/2648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.