هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

تلاش تراکتورسازی برای برگشتن به جایگاه دوم جدول/ سپاهان به دنبال کسب سهمیه آسیایی

هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال عصر جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز خواهد شد. این هفته از رقابت‌های لیگ برتر با توجه به احتمال مشخص شدن قهرمان لیگ برتر و همچنین تلاش تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، بقا در لیگ برتر و ارتقای جایگاه تیم‌ها نوید رقم خوردن دیدارهای جذاب را می‌دهد. 

پدیده - تراکتورسازی

شاید در پایان نیم‌ فصل نخست به ذهن بدبین‌ترین هواداران تراکتورسازی و حتی بازیکنان این تیم نمی‌رسید که عملکردشان در نیم فصل دوم به گونه‌ای باشد که در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ برتر عملا از کورس قهرمانی خارج شوند و به انتظار قهرمانی رقیب تهرانی خود باشند. تراکتورسازی که در نیم فصل نخست از 15 دیدار خود موفق به کسب 30 امتیاز شده و با فاصله 2 امتیازی در تعقیب پرسپولیس صدرنشین بود حالا از 11 بازی خود در نیم فصل دوم تنها 17 امتیاز کسب کرده و نه تنها شانسی برای قهرمانی ندارد بلکه جایگاه دوم خود را نیز از دست رفته و با غفلت در هفته‌های پایانی حتی احتمال از دست دادن شانس کسب سهمیه آسیا در لیگ برتر را نیز دارد. تراکتورسازی در بازی گذشته برابر صبا محتمل شکست سنگین 3 بر صفر شد.

تراکتورسازی این هفته میهمان پدیده‌ای است که در 5 دیدار اخیر خود به پیروزی رسیده و حالا در اندیشه پیروزی مقابل تراکتورسازی و صعود به جمع چهار تیم بالانشین است. تراکتورسازی برای دیدار با پدیده با لشگری از بازیکنان مصدوم و محروم مواجه است و این کار  قلعه‌نویی را مقابل یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر در این مقطع از فصل سخت خواهد کرد. کرار جاسم ، سعید آقایی و مهدی کیانی محروم هستند و در روزهای گذشته احتمال حضور محمدرضا اخباری و ادینیو در بازی با پدیده نیز بسیار کم اعلام شده اما در طرف مقابل شاگردان رضا مهاجری با تمام قوا به دنبال کسب ششمین پیروزی متوالی خود هستند.

صنعت‌نفت آبادان - سیاه‌جامگان

صنعت‌نفت جمعه این فرصت را دارد تا با برتری مقابل سیاه‌جامگان تا حدود بسیار زیادی خیال خود را از بقا در لیگ برتر قطعی کند. شاگردان فیروز کریمی با کسب چهار امتیاز مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن به خوبی نشان دادند توانایی حضور در فصل آینده لیگ برتر را دارند . مهمترین برگ برنده صنعت‌نفت در دیدار مقابل سیاه‌جامگان حضور پرشور هواداران این تیم است که می‌توانند فشار مضاعفی به بازیکنان سیاه‌جامگان وارد کنند.

در طرف مقابل سیاه‌جامگان که از زمان حضور اکبر میثاقیان روی نیمکت این تیم در چهار دیدار اخیر خود شکست نخورده و با کسب سه تساوی و یک پیروزی امیدوار به بقا شده است. سیاه‌جامگانی‌ها به خوبی می‌دانند با توجه به فشردگی رقابت در انتهای جدول باید در آبادان برای پیروزی به میدان بروند و منتظر لغزش صبای قم و سایپا باشند .

نفت تهران – فولاد خوزستان

با توجه به بحران مالی شدید نفت تهران قطعا شاگردان علی دایی این روزها منتظر به پایان رسیدن زودتر این فصل سخت هستند . تنها انگیزه این روزهای بازیکنان نفت تهران فینال جام‌ حذفی است تا با قهرمانی در این مسابقات ضمن کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پایانی خوش بر یک فصل ناخوش داشته باشند. تنها دلخوشی نفت در هفته‌های پایانی روحیه جنگندگی و برتری طلبی علی دایی، سرمربی این تیم است که در هفته گذشته با از دست دادن مادربزرگ خود چند روزی به زادگاهش سفر کرد و از تمرینات تیمش دور بود.

دایی با تمام دردسرهای هفته‌های اخیر باز هم در تلاش است روحیه برتری طلبی خود را به شاگردانش تزریق کند تا این تیم مجددا به جمع بالانشینان بازگردد. نفت که با 34 امتیاز در حال حاضر در جایگاه هشتم قرار دارد به خوبی می‌داند با برتری در دیدار خانگی مقابل فولاد شانس رسیدن به جایگاه چهارم جدول را خواهد داشت. در طرف مقابل فولاد خوزستان که در نیم فصل نخست با کسب 22 امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت به هیچ وجه در نیم فصل دوم عملکرد خوبی نداشت و از 11 دیدار خود تنها موفق به کسب 9 امتیاز شده‌ است. شاگردان سعداوی به خوبی می‌دانند طرفداران این تیم به هیچ وجه از عملکردشان در این فصل راضی نیستند و حتی با ادامه این روند نتیجه‌گیری در هفته‌های پایانی احتمال سقوط‌شان نیز وجود دارد. فولادی‌ها که خودشان بارها اعلام کردند به سقوط فکر نمی‌کنند برای جامه عمل پوشاندن به تفکرشان باید در تهران موفق به کسب امتیاز شوند و تا حدودی خیال خود را راحت کنند.

 سپاهان - گسترش فولاد

سپاهانی‌ها این روزها با بازگشت زلاتکو کرانچار به روی نیمکت تیمشان از روحیه خوبی برخوردار هستند و به دنبال نتیجه‌گیری در چهار هفته پایانی هستند تا با لغزش تیم‌های تراکتورسازی و استقلال جایگاه خود را از پله پنجم به سمت سهمیه آسیایی هموار کنند. کرانچار در دو  هفته همراهی خود با پرافتخارترین تیم لیگ برتر موفق به کسب 4 امتیاز شده و حالا در دیدار خانگی تنها به برتری مقابل گسترش فولاد فکر می‌کند.

در سوی دیگر فراز کمالوند که بعد از تساوی مقابل استقلال تهران به شدت از کوروش ملکی، دروازه‌بان جوان خود و مگنو باتیستا شاکی بود در تصمیمی جالب 4 روز زودتر شاگردان خود را به اصفهان برد تا به خوبی آنها را زیر نظر بگیرد و در نهایت با دست پر اصفهان را به سمت تبریز ترک کنند. با توجه به مصاحبه هفته اخیر کمالوند باید شاهد بازگشت فرناندو دخسوس بهترین سنگربان فصل گذشته لیگ برتر به چارچوب دروازه گسترشی‌ها بود. گسترش فولاد امیدوار است با پیروزی در اصفهان جایگاه سپاهان را در رتبه پنجم به دست آورد و امیدوارانه هفته‌های پایانی را پیگیری کند.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 25 فروردین ماه

پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز ساعت 17 ورزشگاه ثامن مشهد

صنعت‌نفت آبادان - سیاه‌جامگان ساعت 18 ورزشگاه تختی آبادان

نفت تهران - فولاد خوزستان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبریز ساعت 19 ورزشگاه نقش جهان اصفهان

شنبه 26 فروردین ماه

ماشین‌سازی تبریز  - پرسپولیس ساعت 17 ورزشگاه یادگار امام تبریز

پیکان - ذوب‌آهن اصفهان ساعت 17:30 ورزشگاه شهدای شهر قدس

استقلال تهران - صبای‌ قم ساعت 19 ورزشگاه آزادی

استقلال خوزستان - سایپا ساعت 19:10 ورزشگاه تختی اهواز

 

دیدگاه تان را بنویسید