آغاز لیگ برتر تیر و کمان از ۱۴ اردیبهشت

رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن تیر و کمان با حضور ۱۶ تیم در رشته‌های ریکرو و کامپوند زنان و مردان از ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا کیارستمی، مسوول سازمان لیگ برتر تیر و کمان افزود: مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن تیروکمان در مسافت ۷۰ متر در رشته ریکرو و ۵۰ متر در رشته کامپوند ۲۶ فروردین‌ماه با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود که کمانداران ۱۴ اردیبهشت‌ماه اولین رقابت‌های خود را در سایت تیروکمان مجموعه ورزشی آزادی آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ امسال نسبت به سال گذشته، گفت‌: امسال استقبال خوبی از تمامی تیم‌ها در رشته‌های ریکرو و کامپوند زنان و مردان شاهد بودیم و این نقطه قوتی برای رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن تیروکمان است.

مسوول لیگ برتر تیروکمان با بیان این که رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن مهرماه و قبل از شروع آخرین مرحله مسابقات کاپ آسیایی به پایان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه چون میزبان برگزاری مرحله نهایی مسابقات کاپ آسیایی هستیم، باید رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن در مهرماه و قبل از شروع این رقابت‌ها به پایان برسد تا بتوانیم کمانداران را در شرایط آمادگی خوبی برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات کاپ آسیا آماده کنیم.

کیارستمی در پاسخ به این پرسش که امسال وضعیت رقابت‌های لیگ برتر داخل سالن چگونه خواهد بود؟ گفت‌: ما در سال گذشته موفق به برگزاری لیگ برتر رقابت‌های داخل سالن نشدیم و امسال با تصمیم باشگاه‌ها به این نتیجه رسیدیم که رقابت‌های لیگ برتر داخل سالن را حذف کنیم. البته قرار است این رقابت‌ها به صورت آزاد و رنکینگ‌دار در قالب چهار مسابقه (هر ماه یک مسابقه در دو روز) از آبان تا پایان اسفندماه برگزار شود.

وی ‌درباره علت حذف رقابت‌های داخل سالن افزود: به خاطر فشردگی مسابقات خارج از سالن و تردد رقابت‌های داخل سالن و خارج از سالن امسال به پیشنهاد باشگاه‌ها تصمیم گرفتیم تا دیگر رقابت‌های داخل سالن را برگزار نکنیم تا از این جهت کمانداران دچار آسیب‌دیدگی‌ نشوند.

مسوول سازمان لیگ در پایان هم‌چنین در رابطه با پاداش تیم‌های برتر لیگ برتر سال گذشته و این که هنوز فدراسیون به تعهدات خود عمل نکرده است و آیا چنین پاداشی برای لیگ برتر امسال نیز پیش‌بینی شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: سال گذشته بر مبنای تعهدات ‌اسپانسر قرار بر این بود که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان میان تیم‌های برتر لیگ برتر توزیع شود که به  دلیل بد قولی ‌اسپانسر این امر حاصل نشد. امسال تصمیم گرفتیم هیچ جایزه‌ای را پیش‌بینی نکنیم و در صورت بهبود اوضاع مالی فدراسیون، از قهرمان قهرمانان و تیم‌های برتر تجلیل به عمل آوریم. البته مبلغ سال گذشته نیز در صورتی که شرایط مالی فدراسیون بهتر شود، به طور قطع پرداخت خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید