سرمربی اسکی آلپاین: ۲ ورودی المپیک کسب کرده‌ایم

اوه شمشکی با ابراز رضایت از عملکرد اسکی‌بازان آلپاین در بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۱۷ ساپورو، توجه بیش‌تر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به این رشته را خواستار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیداد ساوه شمشکی، سرمربی اسکی آلپاین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج اسکی آلپاین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۷ و تنها کسب مقام پنجم توسط حسین ساوه شمشکی، اظهار کرد: همه شرایط از ابتدا تا اعزام و هنگام حضور در مسابقات خوب بود و مشکلی نداشتیم. قبل از اعزام به بازی‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌های من به فدراسیون اعلام کرده بودم که امسال در جایگاه ششم آسیا قرار می‌گیریم،  ولی با درخشس حسین ساوه شمشکی و تنها با یک ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه، او مدال را از دست داد و به مقام پنجم رسیدیم. ما در این بازی‌ها بوی مدال می دادیم و تا یک قدمی آن هم پیش رفتیم.

وی ادامه‌ داد: در رشته آلپاین، کشور ژاپن دارای نفرات پر آوازه و قدرتمندی است که در مسابقات جهانی مختلف با حریفان اروپایی و آمریکایی رقابت می‌کنند. در این بازی‌ها هم ژاپن همین اسکی بازان را در اختیار داشت و اسکی بازان ما با این نفرات به رقابت پرداختند. اما ما جنگیدیم و مبارزه کردیم و اگر به این شکل ادامه‌ بدهیم من برای چهار سال بعد قول مدال می‌دهم.

سرمربی اسکی آلپاین هم‌چنین با اعلام این خبر که تاکنون توانسته‌ایم ۲ ورودی المپیک را کسب کنیم گفت:‌ امیدوارم تا اکتبر سال ۲۰۱۷ بتوانیم یک سهمیه دیگر هم بگیریم و بتوانیم با سه نماینده در المپیک زمستانی حاضر شویم.

ساوه شمشکی درباره آینده‌سازی در اسکی و جایگزینی جوانان در تیم‌ ‌ملی، گفت‌: از نظر من جوانان ما به دلیل مشکلاتی که دارند نمی‌توانند خوب کار کنند. مساله اصلی تحصیل است. نیمی از جوانان در دانشگاه و نیمی دیگر در مدارس در حال‌ تحصیل هستند و همین امر باعث می‌شود تمرین آن‌ها در هفته‌ به دو جلسه کاهش پیدا کند، این‌ در حالی است که در رده بزرگسالان برای نمونه حسین ساوه شمشکی در هفته‌ پنج روز تمرین می‌کند. کم بودن دفعات تمرین در طول هفته‌ در پایان سال اگر محاسبه شود اختلاف ورزشکاران رده جوانان و بزرگسالان از نظر میزان تمرین مشخص می‌شود. امیدوارم که فدراسیون در این زمینه از طریق نامه‌نگاری‌ها و یا معلمان پاره وقت بتواند به رفع این مشکل کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید