عربستان و قطر خواهان میزبانی المپیک ۲۰۳۶!

رئیس کمیته بین المللی المپیک از اعلام آمادگی ۱۰ کشور برای میزبانی از المپیک ۲۰۳۶ خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت که حداقل ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ ابراز علاقه کرده‌اند. رئیس IOC همچنین تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی می‌تواند باعث شود تاریخ بازی‌ها از تابستان به پاییز تغییرکند. در سال‌های اخیر، علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک به شدت کاهش یافته بود و تنها یک پیشنهاد برای هریک از بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ وجود داشت.

باخ در اینباره گفت: بازی‌۲۰۳۲ به بریزبن استرالیا تعلق گرفت و برای سال ۲۰۳۶، درخواست‌ها با تعداد دو رقمی کشورهایی که علاقه‌مند هستند، مواجه شده است. ما هرگز در چنین موقعیت مطلوبی قرار نداشتیم. هرگز به این میزان علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک ندیده بودیم. عربستان سعودی و قطر هر دو مشتاق میزبانی بازی‌های ۲۰۳۶ هستند. همچنین اندونزی و هند نیز میزبان بالقوه هستند.

باخ افزایش علاقه به میزبانی المپیک را به اصلاحاتی نسبت می‌دهد که در دوران  تصدی وی انجام شد و به دنبال پایان دادن به هزینه‌های بیهوده‌ای بود که در گذشته چندین شهرمیزبان را در آستانه ورشکستگی قرار داد و شهرها را وادار می‌کرد قبل از پیشنهاد درباره میزبانی تجدیدنظر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید