رئیس کمیته بین المللی المپیک یک سهمیه به ورزشکار اوکراینی بخشید!

توماس باخ اعلام کرد حتی اگر اولها خارلان شمشیرباز اوکراینی نتواند به بازی‌های المپیک صعود کند، یک سهمیه اضافه برای حضور در بازی‌های المپیک به این ورزشکار خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی میلان ایتالیا در حال برگزاری است. در جریان این مسابقات رفتار اولها خارلان شمشیرباز اوکراینی حاشیه‌ساز شد و با کارت مشکی مواجه و از مسابقات اخراج شد.

اولها خارلان از اوکراین دارنده یک طلا، یک نقره و دو برنز المپیک از دست دادن با آنا اسمیرنوا حریف روسی در رقابت سابر زنان خودداری کرد از این رو از طرف فدراسیون جهانی با کارت مشکی مواجه شد. دست‌دادن پس از رقابت برای همه شرکت‌کنندگان در شمشیربازی اجباری است. اسمیرنوا، شمشیرباز روسیه، نیز پس از پایان رقابتش، حدود یک ساعت پیست مسابقه را ترک نکرد و منتظر دست‌دادن با حریف بود.

کارت مشکی جدی‌ترین جریمه در شمشیربازی است و با این کارت، خارلان از مسابقات تیمی محروم می‌شود و همچنین ۶۰ روز اجازه حضور در مسابقات شمشیربازی را ندارد.

یک سهمیه المپیک برای شمشیرباز اوکراین

اما توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد در صورتی که این ورزشکار اوکراینی به المپیک صعود نکند، یک سهمیه اضافی به او اختصاص خواهد داد. باخ به ابراز همبستگی با ورزشکاران اوکراینی و کمیته ملی المپیک اوکراین ادامه داد و نامه‌ای برای این ورزشکار نوشت و از او دلجویی کرد.

قانون دست‌دادن بعد از پایان رقابت در شمشیربازی لغو می‌شود 

فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی (FIE) پس از این اتفاق، قوانین برگزاری مسابقات را تغییر خواهد داد. این فدراسیون قصد دارد احوالپرسی از راه دور را جایگزین دست‌دادن کند. این قانون به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد تا به شمشیربازان روس‌ نزدیک نشوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید