سران فوتبال برزیل علیه بی اخلاقی های آلوس و روبینیو

برخی از مسئولان فوتبال برزیل از اقدامات غیراخلاقی روبینیو و آلوس ابراز ناراحتی کردند و آن را شرم آور دانستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روبینیو، بازیکن اسبق تیم ملی برزیل که هم‌اکنون ۴۰ سال دارد، روز پنجشنبه دوران محکومیت ۹ ساله‌اش را در برزیل آغاز کرد. او بیش از ۱۰ سال پیش برای نخستین بار به تجاوز به یک زن در ایتالیا متهم شد.

دنی آلوس ۴۰ ساله نیز به اتهامی مشابه در بارسلونا، به چهار سال و تیم حبس محکوم شد. دوریوال جونیور، سرمربی برزیل با اشاره به این اتهامات و اخبار شوکه‌کننده گفت که برای قربانیان تجاوز این دو بازیکن دعا و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

وی در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه برزیل برابر انگلیس گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی، خودم را ملزم می‌دانم که درباره این موضوع حرف بزنم. در درجه اول باید بگویم که این شرایط بسیار حساسی است. روبینیو در سال ۲۰۱۰ در سانتوس بازیکن من بود؛ انسانی فوق‌العاده و حرفه‌ای؛ هرچند فرصت کار با آلوس را نداشتم اما همه سابقه فوتبالی او را می‌دانیم.

جونیور ادامه داد: به خانواده قربانیان فکر می‌کنم به ویژه کسانی که در این ماجراها در کشور ما و سایر نقاط جهان قربانی شده‌اند که متاسفانه گاهی اوقات به‌ آنها توجهی نشد. آنها مجبور به سکوت شدند چون صدای‌شان به جایی نرسید. اگر جرمی ثابت شود، باید مجازات داشته باشد. همانقدر که صحبت کردن درباره کسی که با او رابطه استثنایی داشتم، برایم سخت است، به همان اندازه به قربانیان فکر می‌کنم و خانواده‌شان برایم مهم هستند. تنها کاری که از من برمی‌آید این است که برای عبور آنها از این شرایط سخت، دعا کنم.

همچنین، ادنالدو رودریگز، رییس فدراسیون فوتبال برزیل نیز دیروز گفت که محکومیت آلوس و روبینیو، «به یکی از شنیع‌ترین فصل‌های تاریخ ورزش کشور ما پایان بخشید.»

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: پیراهن زردرنگی که ورزشکاران برزیلی در زمین به تن می‌کنند، چیزی فراتر از یک پیراهن است. همانطور که فوتبال برای برزیل فراتر از یک ورزش است. کسانی که این لباس را بر تن می‌کنند باید از احساسات و ارزش‌های کشوری که نماینده آن هستند، دفاع کنند. خجالت‌آور و شرم‌آور است که یک ورزشکار برای ارتکاب چنین رذالتی، خود را آزاد می‌داند و گویی که تمام دستاوردهای ورزشی‌اش مانع مجازتش خواهد شد!

همچنین لیلا پریرا، رییس باشگاه پالمیراس نیز که ریاست کاروان اعزامی برزیل برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل انگلیس و اسپانیا را برعهده دارد، با ابراز انزجار از حکم دادگاهی که آزادی آلوس را با قرار وثیقه مجاز اعلام کرده بود، گفت: هیچ‌کس هیچ‌چیزی نگفت اما من به عنوان یک زن که ریاست هیات تیم برزیل را برعهده دارم، باید در پرونده‌های روبینیو و آلوس موضع‌گیری کنم. این سیلی به صورت تمام زنان بود به ویژه پرونده آلوس که با پول آزادی‌اش را خرید! باید موضع‌گیری کنم زیرا هر بار که یک مجرم قسر در می‌رود، بذر جرم بعدی کاشته می‌شود

 

دیدگاه تان را بنویسید