آخرین جزئیات ورود VAR به ایران/ منتظر ون باشید!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تاج درباره آخرین اخبار از ورود VAR به ایران گفت: ما تمام کارها را انجام داده بودیم، اما در آخرین مرحله از قرارداد بستن ایمیلی از داخل زده شد و با اشاره به تحریمها مانع از امضای این قرارداد شد. ما می دانیم این ایمیل از کجا زده شد اما حالا به این حرف ها کار نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دستگاه VAR آورده ایم و قرار است پنج دستگاه دیگر هم تا 20 روز آینده وارد کنیم تا در مجموع بشود هفت دستگاه. البته این را هم باید بگویم که آوردن VAR وظیفه فدراسیون نیست و وظیفه باشگاه هاست، ما فقط موظفیم از طریق بخش بین الملل کارهای مربوط به مجوزش را انجام بدهیم. ولی به هر حال این کار انجام شده و به زودی هفت سیستم VAR در ورزشگاه های ایران خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره این که آیا این تعداد کافیست، گفت: پرسپولیس و استقلال که در یک ورزشگاه بازی می کند. در برخی ورزشگاه ها این دستگاه ها نصب می شود. برای بقیه ورزشگاه ها باید از ون استفاده کنیم تا تجهیزات منتقل شود. البته بهتر است که به سمتی برویم در تمام ورزشگا های مان ه به شکل ثابت نصب شود اما تا آن زمان مجبوریم از ون برای انتقال تجهیزات استفاده کنیم.

تاج در پایان درباره مالکیت باشگاه های پرسپولیس و استقلال و بحث صدور مجوز حرفه ای نیز گفت: این که در گذشته قرار بود از این وزارتخانه به آن یکی وزارتخانه منتقل شوند، چیز جالبی نبود و در واقع به جای حل مشکل پاک کردن مشکل بود اما حالا وضعیت خوبی برقرار شده و این دو تیم حتما و به زودی واگذار می شوند. درباره صدور مجوز حرفه ای هم باید بگویم که اوضاع از پارسال خیلی بهتر است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید