کارشناسی داوری دربی 103| نه استقلال پنالتی طلبکار شد؛ نه پرسپولیس

کارشناسان داوری درباره لحظات مشکوک دربی 103 میان استقلال و پرسپولیس نظر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دربی 103 تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، مسابقه‌ای که وحید کاظمی قضاوت آن را بر عهده داشت. نظر دو کارشناس داوری درباره قضاوت کاظمی را در زیر مشاهده می‌کنید:

محمدرضا ابوالفضلی: در دقیقه 22 اتفاق خاصی روی آل‌کثیر رخ نداد و از همان ابتدا نیز مشخص بود که خطای پنالتی صورت نگرفته است، اما به هر حال VAR بر حسب وظیفه صحنه را چک کرد. قضاوت بی‌دردسری بود و کاظمی خوب سوت زد. نه در نیمه اول خطایی روی عالیشاه رخ داد و نه در نیمه دوم پنالتی روی بلانکو صورت گرفت. تیم داوری تنها یک جا اشتباه کرد و آن هم باید به امید حامدی‌فر بابت خطا روی اورونوف کارت زرد نشان می‌داد.

وی ادامه داد: در ابتدای نیمه دوم حامدی‌فر در میانه زمین پای بازیکن پرسپولیس را لگد کرد که داور باید به او اخطار می‌داد، اما این کار را نکرد. داور در این صحنه به روزبه چشمی به دلیل اعتراض کارت زرد داد.

حیدر سلیمانی: در دقیقه 22 عمل هُل دادن توسط سیلوا مدافع استقلال روی آل‌کثیر انجام نشد. براساس آنچه از تصاویر تلویزیونی که زاویه مناسبی هم نداشت دیده شد، صرفاً دست مدافع در کنار بدن مهاجم قرار گرفت و این صحنه جز برخوردهای فوتبالی است. در دقیقه 75 هم روی بلانکو مهاجم استقلال خطایی انجام نشد و این مهاجم با شبیه‌سازی قصد گرفتن خطا و پنالتی داشت که داور باید اخطار می‌داد.

دیدگاه تان را بنویسید