جنگ بطری ها!

دربی 103 بی گل و پر حاشیه

پرسپولیس و استقلال در دربی 103 امتیازها را تقسیم کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر و از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار بدون گل به پایان رسید. با این تساوی استقلال 43 و پرسپولیس 40 امتیازی شدند.

بازی رفت دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید. برای پرسپولیس امید عالیشاه و برای استقلال کوین یامگا گلزنی کردند.

گزارش بازی

استقلال: حسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، صالح حردانی، امید حامدی فر، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، گوستاوو بلانکو، جلال الدین ماشاریپوف.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر ، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، اوستون اورونوف، عیسی آل‌کثیر.

نیمه اول

با قرعه کشی صورت گرفته پرسپولیسی ها زمین را انتخاب کردند و استقلال توپ را در اختیار گرفت و با سوت کاظمی بازی با حدود 3 دقیقه تاخیر آغاز شد.

اولین موقعیت جدی در دقیقه 2 به وجود آمد اما ضربه سر بلانکو زاویه نداشت و بیرانوند به راحی توپ را مهار کرد.

در شرایطی که در دقایق آغازین سرخ ها کمی آشفته به نظر می رسیدند، ماشاریپوف در جناح چپ با خطای اسماعیلی فر متوقف شد تا یه ضربه ایستگاهی نصیب استقلال شود. سانتر ارسالی مهدی پور مستقیم به سمت دروازه رفت که بیرانوند توپ را از زیر طاق خارج کرد.

استقلال با پرس از بالا در تلاش بود تا بازی سازی پرسپولیس را از کار بیندازد. سانتر مواج عبدالکریم حسن اولین موقعیت نصفه نیمه پرسپولیس بود که حسینی توپ را مهار کرد.

پاس رو به جلوی تماشایی اورنوف در حالی که می رفت نصیب آل کثیر شود، با تکل چشمی قطع شد و به کرنر رفت.

حرکت انفرادی بازیکن استقلال با تکل فرجی روبرو شد، در شرایطی که به نظر نمی رسید فرجی خطایی کرده باشد، یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای استقلال اعلام شد. اما این کاشته هم برای استقلال حاصلی نداشت.

در دقیقه 16 کرنر بر روی دروازه پرسپولیس زده شد اما مدافعان پرسپولیس هوشیار عمل کردند و فایده ای نصیب شاگردان نکونام نشد.

ضد حمله پرسپولیس در شرایطی خوب به عیسی رسید، اما او با بی دقتی با تعلل و پاس بد فرصت را از قرمزها گرفت.

حرکت تماشایی امید عالیشاه با کنار زدن دو مدافع استقلال و سانتر به روی دروازه جدی ترین موقعیت را نصیب پرسپولیس کرد، اما آل کثیر نتوانست توپ را با سر بزند. دخالت سیلوا در این صحنه اتاق VAR را برای لحظاتی مشکوک کرد اما در نهایت کاظمی به بازبینی فراخوانده نشد.

در دقیقه 25 پرسپولیس یک ضربه ایستگاهی به دست آورد. اما آل کثیر با ضربه ای عجیب توپ را به طبقه دوم ورزشگاه فرستاد.

شوت محکم اورونوف در دقیقه 31 بالاخره حسینی را به واکنش واداشت. در ادامه توپ نصیب اسماعیلی فر شد اما سانتر او خیلی بد بود و توپ به هیچ کس نرسید.

در دقیقه 40 تکل از پشت رضاوند روی پای ترابی اولین کارت را از جیب کاظمی خارج کرد. اما پرسپولیسی ها از ارسال مستقیم ایستگاهی روی دروازه خودداری کرده و بازی را با پاسکاری ادامه دادند.

در وقت های تلف شده، سروش رفیعی هم از داور کارت گرفت تا دو تیم در این زمینه هم مساوی باشند.

نیمه اول در شرایطی که دروازه بانان هر دو تیم در آخرین دقایق مصدوم شده بودند، پس از احتساب 5 دقیقه وقت تلف شده به پایان رسید.

نیمه دوم

اولین موقعیت جدی نیمه دوم نصیب استقلال شد. در شرایطی که استقلال می توانست به گل برتری برسد، کاظمی خطای سیلوا روی مدافع پرسپولیس را اعلام کرد.

خطای چشمی که پای اورونوف را لگد کرد، باعث شد او هم به لیست اخطاری های بازی اضافه شود.

در دقیقه 60 نفوذ ترابی به محوطه جریمه موقعیت خوبی برای پرسپولیس فراهم ساخت، اما ضربه او را حسینی دفع کرد.

حملات پرسپولیس ادامه پیدا کرد و این تیم مرتب صاحب فرصت گلزنی می شد. روی یک ضربه کرنر توپ برگشتی به عالیشاه رسید اما ضربه او پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

با پرتاب اشیا و بطری از سوی تماشاگران استقلالی هنگام کرنر زدن رفیعی، بازی برای دقایقی متوقف شد.

دقایقی بعد تماشاگران پرسپولیس با پرتاب بطری کمک داور بازی را مصدوم کردند اما او توانست به کارش ادامه دهد.

این اتفاق در یک صحنه مشابه دیگر نیز رخ داد و ترابی نتوانست کرنر بزند تا باز هم بازیکنان استقلال مجبور به میانجی گری شوند.

در نیمه دوم پرسپولیس تیم برتر میدان بود، اما در نهایت از حملات پر تعداد خود سودی نبرد و استقلال که با تساوی صدر جدول را بی خطر حفظ می کرد به یک امتیاز بازی کاملا راضی نشان می داد. در بی 103 در نهایت بدون گل به پایان رسید.

 

هفته بیستم

تیم نتیجه نتیجه تیم
پیکان 1 0 ملوان
ذوب آهن 0 2 استقلال خوزستان
گل گهر 1 0 صنعت نفت
تراکتور 4 2 هوادار
آلومینیوم اراک 1 3 مس رفسنجان
نساجی مازندران 1 0 شمس آذر
فولاد 1 3 سپاهان
استقلال 0 0 پرسپولیس

photo_2024-03-13_22-13-55

*

دیدگاه تان را بنویسید