گزارش جی پلاس

لحظات عجیب و باورنکردنی جام ملت های آفریقا ۲۰۲۴+ فیلم

در جام ملت های آفریقا ۲۰۲۴ هواداران شاهد لحظات عجیب و باورنکردنی بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام ملت های آفریقا ۲۰۲۴ که با قهرمانی ساحل عاج به پایان رسید پر از اتفاق های عجیب و شگفتی سازی تیم ها بود.

نحوه صعود ساحل عاج به فینال مهم‌ترین‌شان بود. میزبان در مرحله گروهی تنها در دیدار افتتاحیه مقابل گینه بیسائو پیروز شد و در بازی آخر پس از تحقیر برابر گینه استوایی، سرمربی اش، ژان لوییس گسه را اخراج کرد. با این حال ساحل عاج تنها با سه امتیاز به عنوان یکی از تیم های سوم برتر راهی مرحله حذفی شد. میزبان با هدایت امرسه فائه (دستیار سرمربی اخراج شده) متحول شد و در مراحل حذفی به ترتیب سنگال، مالی و کنگو را شکست داد و فینالیست شد.

در ادامه به دیگر اتفاق ها و صحنه های دور از انتظاری که در این تورنمنت رقم خوردند اشاره می شود. 

اولین کرنر این جام به شکل عجیبی به ثبت رسید. در حالی که هیچ بازیکنی در نزدیکی انکادا نبود و او به راحتی می توانست توپ را دور کند آن را مستقیم به آسمان شوت کرد تا ساحل عاج به راحتی صاحب کرنر شود. 

در طول این رقابت ها کرنرهای مشابه دیگری نیز دیده شد که برخی از آن ها گل را برای حریف به ارمغان آوردند. در دیدار موزابیک در لحظات پایانی اوفری، دروازه‌بان غنا بی دلیل دستش را به توپ زد تا یک کرنر برای حریف گرفته شود. ضربه کرنر به گل تبدیل شد. غنا به خاطر این گل، پیروزی را با تساوی عوض کرد و از صعود به مرحله حذفی باز ماند. 

با وجود حضور بازیکنان برجسته لیگ های اروپایی در جام ملت های آفریقا، سطح بازیکنان دیگر پایین بود و موجب شد چنین ضربه ای در این رقابت ها زده شود. 

اشتباهات فاحش در میان دروازه‌بان ها وجود داشت. به‌به، مهاجم کیپ ورد گل زیبایی را از طریق ضربه آزاد به ثمر رساند اما واکنش بد دروازه‌بان موزامبیک نقش مهمی در رقم خوردن این گل داشت.

یکی از بدترین گل به خودی های سال ۲۰۲۴ را تاپسوبا در دقیقه سه دیدار بورکینافاسو و مالی به ثمر رساند. مالی به لطف این گل خیلی زود از حریفش پیش افتاد. 

آفریقای جنوبی یکی از شگفتی های جام را رقم زد و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مراکش راهی یک چهارم نهایی شد. گل دوم آفریقای جنوبی را موکونا با یک ضربه آزاد تماشایی وارد دروازه مراکش کرد. شادی جمعی بازیکنان آفریقایی پس از به ثمر رسیدن این گل از لحظات برجسته جام بود. 

برخوردهای خشن از دیگر صحنه های متداول این رقابت ها بودند. در برخی صحنه ها با وجود خطای شدید و بازبینی تصاویر داوران بازیکن را تنها با کارت زرد جریمه می کردند، اتفاقی که برای سادیو مانه در دیدار سنگال و ساحل عاج افتاد. 

خطای شدید دیگر در جام ملت ها در دیدار گینه استوایی و گینه رخ داد که داور بیکورو را به دلیل این ضربه خشن از بازی اخراج کرد و موجب شد گینه استوایی از دقیقه ۵۵ با یک نفر کمتر بازی کند. 

دقایقی بعد داور یک پنالتی به نفع گینه استوایی اعلام کرد که واکنش سرمربی این تیم پس ضربه سوژه شبکه های اجتماعی شد. 

اونانا، دروازه‌بان منچستریونایتد حواشی زیادی در جام داشت. او در دیدار کامرون و سنگال به هم تیمی اش هنگام ضربه آزاد توصیه ای کرد که در نهایت این ضربه ناامید کننده زده شد. 

این دیدار صحنه عجیب دیگری داشت که در ادامه می بینید.

اعتراض شدید بازیکنان مالی به داور در دیدار برابر ساحل عاج موجب شد داور آن ها را با دست از خود دور کند. همچنین یکی از کمک داوران به کمک او شتافت.

 

در جام ملت ها در دقیقه ۳۰ هر نیمه داور بازی را به خاطر گرمای هوا متوقف می کرد تا بازیکنان فرصت داشته باشند برای دقایقی آب بنوشند و خنک شوند. اریک شل، سرمربی مالی در دیدار برابر ساحل عاج به این شکل خنک شد. 

در جایگاه تماشاگران هم اتفاق های زیادی رخ داد. در یکی از بازی ها در حالی که هوادار غنایی ناراحت بود و گریه می کرد تماشاگران دیگر چنین واکنشی نشان دادند. 

در بازی دیگری عصبانیت شدید از فرصت از دست رفته دیده شد. 

دیدگاه تان را بنویسید