جی پلاس؛

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید| قسمت شانزدهم: نمی‌خواهم تعویض شوم!

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

یکی از این قوانین، در خصوص تعویض شدن بازیکنان است. یک بازیکن می تواند از تعویض شدن اجتناب کند. یعنی این که می تواند بر خلاف میل سرمربی، زمین بازی را ترک نکند و جای خود را به بازیکنی جدید ندهد. در این شرایط، بازی بایستی که ادامه پیدا کند و هیچکس نمی تواند بازیکن را به زور از زمین بازی خارج کند. این قانون به نظر باورکردنی نیست اما واقعیت دارد.

در سال 2019 و در جریان فینال جام اتحادیه انگلیس بین چلسی و منچسترسیتی، در آخرین لحظات وقت اضافی دوم، مائوریتزیو ساری سرمربی تیم چلسی تصمیم گرفت تا کپا آریسابالاگا دروازه بان خود را تعویض کند. با این حال، کپا از تعویض شدن اجتناب کرد و زمین بازی را ترک نکرد. اتفاقی که خشم ساری را برانگیخت اما بازی بدون هیچ جریمه و مشکلی برای دروازه بان ادامه پیدا کرد. کپا بعدا از سوی باشگاه چلسی به صورت نقدی جریمه شد. کپا بعدا بخاطر این رفتار غیرمحترمانه خود، از باشگاه و بازیکنان عذرخواهی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید