جی پلاس؛

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید| قسمت یازدهم: قانونی برای مصدومیت هم‌تیمی

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که اگر یک بازیکن، باعث مصدومیت بازیکن تیم خود شود چه اتفاقی می افتد؟ در چنین موردی و بر فرض این که مصدومیت به حدی شدید باشد که بازیکن نتواند از زمین بلند شود و احتیاج به خدمات پزشکی داشته باشد، داور باید بازی را متوقف کند تا به وضعیت بازیکن مصدوم رسیدگی شود.

در ادامه و به دلیل توقف بازی، داور مسابقه را از طریق «دراپ بال» به جریان می اندازد و به این وسیله، عدالت و انصاف در زمین پیاده می شود. در این حالت، داور در نقطه ای که بازی متوقف شده بود، دراپ بال می کند و توپ را در اختیار تیمی قرار می دهد که تا پیش از مصدومیت آن بازیکن مالک آن بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید