جی پلاس؛

عربستان به دنبال حفظ رکورد تاریخی نباختن مقابل کره جنوبی

تیم ملی فوتبال عربستان تا به حال در جام ملت های آسیا مقابل کره جنوبی شکست نخورده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم های ملی فوتبال عربستان و کره جنوبی در حالی امشب از ساعت 19:30 در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند که سعودی ها تا به حال مقابل حریف قدرتمند خود در تاریخ جام ملت ها تن به شکست نداده اند.

عربستان که برای اولین بار و در سال 1984 توانست راهی جام ملت ها به میزبانی سنگاپور شود، در همان اولین دوره، اولین بازی خود در تاریخ جام ملت ها را مقابل کره جنوبی برگزار کرد که آن دیدار با نتیجه تساوی 1-1 خاتمه یافت. 

پس از آن و 4 سال بعد، دو تیم یک بار دیگر و این بار در جام 1988 به مصاف هم رفتند با این تفاوت که این بار در فینال باهم ملاقات کردند. عربستان که در دوره قبلی هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود، این بار و پس از تساوی بدون گل مقابل کره در اوقات قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی حریف قرمزپوش خود را شکست داد و جام قهرمانی این دوره از بازی ها را هم به خانه برد.

در جام ملت های 2000، این بار نوبت نبردی حساس و حیاتی در ماقبل فینال بود. عربستان و کره جنوبی که حالا به دو قدرت بزرگ در قاره کهن بدل شده بودند، در نیمه نهایی جام ملت های 2000 به میزبانی لبنان با هم ملاقات کردند. کره جنوبی بی تردید به چیزی جز انتقام از عربستان فکر نمی کرد اما باز هم ناکام ماند. این بار هم این سبزپوشان صحرا بودند که توانستند با برتری 2-1 مقابل کره جنوبی که دو سال بعد، به مقام چهارمی جام جهانی رسید، راهی فینال جام ملت ها شوند. البته که این بار خبری از قهرمانی برای عرستانی ها نبود چرا که ژاپن با هدایت فلیپ تروسیه، در فینال عربستان را شکست داد و قهرمان شد. کره جنوبی هم به مقام سومی جام بسنده کرد.

جام ملت های 2007، آخرین رویارویی دو تیم تا امروز لقب گرفته است. جایی که دو غول فوتبال آسیا در دور گروهی همدیگر را ملاقات کردند اما باز هم نوبت به پیروزی کره جنوبی نرسید. این دیدار هم با گلزنی چوی سونگ کوک و یاسر القحطانی، با نتیجه تساوی 1-1 خاتمه یافت تا کره جنوبی هرگز در تاریخ تقابل های دو تیم در جام ملت های آسیا، موفق به شکست دادن عربستان نشده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید