راز جدایی کلوپ: دیگر انرژی ندارم

یورگن کلوپ درباره دلایل جدایی اش در پایان فصل از لیورپول، توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

چی پلاس؛ خبر کوتاه بود و شوکه کننده؛ یورگن کلوپ سرمربی محبوب قرمزهای مرسی ساید اعلام کرد در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

لیورپول همچنین تایید کرده است که دستیاران کلوپ، پپین لیندرز و پیتر کراویتز و همچنین ویتور ماتوس، نیز در پایان فصل 24-2023 نیز باشگاه را ترک می کنند.

کلوپ به وب‌سایت رسمی قرمزها گفت: «می‌توانم درک کنم که در این لحظه، وقتی برای اولین بار آن را می‌شنوید، برای خیلی‌ها شوکه‌کننده است، اما بدیهی است که می‌توانم آن را توضیح دهم یا حداقل سعی کنم آن را توضیح دهم. من مطلقاً همه چیز این باشگاه را دوست دارم، همه چیز را در مورد شهر دوست دارم، همه چیز درباره هوادارانمان را دوست دارم، من عاشق تیم هستم، من عاشق کارکنان هستم. من همه چیز لیورپول را دوست دارم. اما اینکه من همچنان این تصمیم برای جدایی را می گیرم نشان می دهد که متقاعد شده ام و این تصمیمی است که باید بگیرم.»

کلوپ ادامه داد: «چگونه می توانم آن را بگویم، دوران حضورم در لیورپول در حال اتمام است. من الان مشکلی ندارم، بدیهی است که از قبل می دانستم که باید در یک مقطع این خبر را اعلام کنم، اما الان کاملاً شرایطم خوب است. می دانم که نمی توانم این کار پرفشار را بارها و بارها و بارها و بارها انجام دهم. بعد از سال‌هایی که با هم بودیم و بعد از تمام مدتی که با هم گذراندیم و بعد از همه چیزهایی که با هم گذراندیم، احترام به لیورپول بیشتر شد، عشق به تیم بیشتر شد و کمترین چیزی که به لیورپول مدیونم حقیقت است.»

این مربی آلمانی ادامه داد: «من قبلاً در ماه نوامبر به باشگاه گفته بودم. من باید کمی بیشتر در این مورد به مردم که از بیرون می‌بینند، توضیح بدهم. من در در جلسات تمرینی در راس همه تصمیماتی قرار دارم که در باشگاه گرفته می شود.  فصلی شروع می شود و شما باید برای فصل بعد نیز برنامه ریزی کنید و بهترین تصمیمات را بگیرید. زمانی که با هم در مورد خرید احتمالی، اردوی تابستانی بعدی و اینکه آیا می‌توانیم به کجا برویم صحبت می‌کردیم، این فکر به ذهنم خطور کرد که مطمئن نیستم دیگر اینجا باشم و خودم از این موضوع شگفت‌زده شدم. واضح است که شروع به فکر کردن در مورد آن کردم. مطمئناً فصل گذشته به نوعی فصل فوق‌العاده سختی بود و لحظاتی وجود داشت که در باشگاه‌های دیگر احتمالاً تصمیم می‌گرفتند، برو و برای همه چیز بسیار متشکریم.  ما باید اینجا از هم جدا شویم، یا اینجا پایانش دهیم. بدیهی است که اینجا چنین اتفاقی نیفتاد.»

کلوپ افزود: «برای من خیلی مهم بود که بتوانم به بازگشت این تیم به ریل موفقیت کمک کنم. این تمام چیزی بود که به آن فکر می کردم. وقتی خیلی زود متوجه اعتماد باشگاه شدم و دیدم تیم واقعاً خوب با پتانسیل عظیم و گروه سنی فوق‌العاده، شخصیت‌های فوق‌العاده و همه چیز دارم، تصمیم گرفتم ادامه دهم و نتیجه این شد ولی حالا این چیزی نیست که من می خواهم انجام دهم، این چیزی است که من فکر می کنم 100 درصد درست است. ما لیورپول هستیم، با هم چیزهای سخت تری را پشت سر گذاشتیم. لیورپول قبل از من چیزهای سخت تری را پشت سر گذاشته است. بیایید از آن نقطه قوتی بسازیم. بیایید همه چیز را از این فصل کنار بگذاریم و وقتی در آینده به گذشته نگاه می کنیم، چیز دیگری برای لبخند زدن داشته باشیم.»

کلوپ درباره دلیل جدایی اش گفت: در دنیای ایده آل تا پایان فصل به هیچ کس چیزی نمی گفتم، تا اینکه هشاید همه چیز را ببرم و بعد خداحافظی کنم ولی امکان ندارد. در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، نمی توان چیزهایی مانند این را مخفی نگه داشت. شاید تعجب آور باشد که ما می‌توانیم آن را راز نگه داریم. چیزهای زیادی وجود دارد که تحت تأثیر قرار می گیرد، به ویژه موقعیت های شخصی. افراد کادر من باید زودتر بدانند و به خصوص باشگاه باید زود بداند و باید برنامه ریزی کند.

او ادامه داد:  شما نمی توانید چیزی را برنامه ریزی کنید و واقعاً نمی توانید شروع کنید. با دانستن اینکه من جدا می شوم، باشگاه می تواند کارهای زیادی انجام دهد، اما اگر آن را عمومی نمی کردم، باشگاه قادر به برنامه ریزی نبود. یعنی باشگاه به زمان نیاز دارد. در طول سال‌ها نقش من نقشی کاملاً مسلط بود. عمدی نبود، اما این اتفاق افتاد. لحظات زیادی بود که آرزو می کردم دیگر مجبور نباشم این کار را انجام دهم و یک باشگاه را ترک کنم. این سومین بار است که باید چنین کاری انجام دهم و واقعاً آن را نمی خواهم. اما در نهایت مجبورم، زیرا یک چیزی که من واقعاً به آن متقاعد شده‌ام این است که اگر مجبور هستید چنین تصمیمی بگیرید، بهتر است آن را کمی زود انجام دهید تا کمی دیر. خیلی دیر می‌توانست بدترین اتفاقی باشد که بیفتد. نمی‌دانم، شاید فصل بعد در سپتامبر می‌فهمیدم، اوه خدای من، همین است و دیگر نمی‌توانم انجامش دهم و سپس در میانه یک فصل همه چیز تمام شود. همه چیز این باشگاه، همه چیزهایی که در سال‌های گذشته ساخته‌ایم، یک اتفاق فوق‌العاده است، پایه‌ای فوق‌العاده برای آینده و تنها چیزی که می‌تواند حال را مختل کند این است که من تصمیم خودم را دیر به باشگاه اطلاع دان. برای من بسیار مهم بود، اینکه من واقعاً در اولین فرصت ممکن به همه اطلاع دهم.»

دیدگاه تان را بنویسید