جی پلاس، جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

سه ضلعی مدعیان در مرحله حذفی؛ رقابت زودهنگام ایران با ژاپن و کره جنوبی؟

با شکست ژاپن مقابل عراق و احتمال صعود این تیم به عنوان تیم دوم گروه، احتمال رویارویی آن ها با ایران و کره جنوبی در مرحله حذفی بیشتر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شکست ژاپن مقابل عراق در جام ملت های آسیا همه معادلات مرحله گروهی و حذفی را به هم زد. با باخت 2 بر 1 ژاپن مقابل عراق این تیم با سه امتیاز در رده دوم جدول گروه  D باقی ماند و احتمال صدرنشینی عراق بیشتر شد. با این پیروزی عراق موفق شد با 6 امتیاز صعود خود به دور حذفی را مسجل کند و از طرفی بازی آخر آن ها مقابل ویتنام است و ژاپن 3 امتیازی باید به مصاف اندونزی برود. در صورت پیروزی ژاپن، عراق حتی با کسب یک تساوی هم 7 امتیازی شده و صدرنشین می شود، و ژاپن به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

این در حالی است که بر اساس جدول کلی مسابقات، در مرحله یک هشتم نهایی تیم اول گروه E با تیم دوم گروه D رقابت خواهد کرد که در صورت صدرنشینی کره جنوبی در گروه E و دومی ژاپن در گروه D این دو مدعی به مصاف هم خواهند رفت. از طرفی صدرنشین گروه C نیز در این سمت جدول قرار خواهد گرفت که در صورت صدرنشینی تیم ملی ایران در گروه خود، آن ها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده بازی احتمالی کره جنوبی و ژاپن خواهند رفت تا مثلث مرگ بین مدعیان در یک سمت جدول تشکیل شود.

البته همه این ها احتمالاتی است که روی کاغذ مطرح می شود و برای مشخص شدن دقیق مسیر تیم ها باید منتظر پایان رقابت های دور گروهی ماند تا مشخص شود هر تیم باید چه مسیری را طی کند اما به نظر می رسد اگر اتفاق خاص دیگری تا پایان مرحله گروهی رخ ندهد، سه ضلعی اصلی مدعیان بین ایران، کره جنوبی و ژاپن در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی تشکیل خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید