جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

ایران 1-0 هنگ کنگ؛ برد نگران کننده!

تیم ملی فوتبال ایران با یک برد خفیف مقابل هنگ کنگ صعود خود از مرحله گروهی جام ملت های آسیا را قطعی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت های آسیا، از ساعت 21 در استادیوم خلیفه به مصاف هنگ کنگ رفت و در نهایت با پیروزی 1 بر 0 صعود خود  را قطعی کرد.

شاگردان قلعه نویی در بازی نخست خود مقابل فلسطین با نتیجه 4 بر 1 پیروز شدند و هنگ کنگ 3 بر 1 مغلوب امارات شد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند- میلاد محمدی- مجید حسینی- حسین کنعانی- رامین رضاییان- سامان قدوس- روزبه چشمی- مهدی قایدی- مهدی طارمی- علیرضا جهانبخش- شهریار مغانلو

ترکیب هنگ کنگ: یاپ هونگ فای، گربیگ الیور بنجامین، واس نونیز، یوئه زی نام، چان شینیچی، وو چان مینگ، تان چون لوک، اورتون کامارگو، سون مینگ هیم، چان سیو وان فیلیپ، مت اور 

نیمه اول

در دقیقه 4 بازیکنان هنگ کنگ با خطا روی میلاد محمدی او را متوقف کردند که ارسال این ضربه ایستگاهی به روی دروازه برای ایران ثمری نداشت. در دقیقه 6 بازیکنان ایران روی چند پاس متوالی به محوطه جریمه رقیب نزدیک شدند و مهدی قایدی با عبور از یک بازیکن توپ را روی دروازه فرستاد که هونگ فای توپ را به راحتی گرفت. در دقایق بعدی بازیکنان ایران روی چند اشتباه فردی حریف را در موقعیت حمله قرار دادند که در دقیقه 11 توپ با اشتباه بازیکنان ایران به هنگ کنگ رسید اما شوت از راه دور رقیب در دستان بیرانوند قرار گرفت. در دقیقه 12 اورتون کامارگو بار دیگر از پشت محوطه شوتزنی کرد که توپ با اختلاف به بیرون رفت. شاگردان قلعه نویی سعی در کنترل بازی و به دست گرفتن بازی داشتند که در ادامه روی نفوذ از جناحین صاحب چند موقعیت شدند. در دقیقه 15 ارسال میلاد محمدی با ضربه طارمی همراه شد اما مدافعان توپ او را دفع کردند و در موج دوم حمله قدوس با یک ارسال خطرناک دروازه هنگ کنگ را تهدید کرد اما توپ به بیرون رفت. در دقیقه 17 باز هم روی اشتباه عجیب مدافعان ایران، در یک صحنه خطرناک توپ به اورتون رسید و او در حالتی تک به تک، توپ را به بالای دروازه فرستاد. در دقیقه 19 باز هم ایران سعی در حمله از سمت چپ داشت که سانتر محمدی دفع شد و در ادامه شوت روزبه چشمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 22 و این بار از روی یک ارسال از سمت راست، رضاییان توپ را به تیر دو فرستاد اما ضربه سر مغانلو مماس با تیر دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 24 و روی یک حمله دیگر از سمت چپ، در یک حرکت عمقی میلاد محمدی توپ را به قائدی رساند و قائدی با یک ضربه فنی و زمینی، مانند بازی با فلسطین دروازه هنگ کنگ را باز کرد. در دقیقه 27 ایران باز هم روی دروازه رقیب حمله ور شد که پاس طارمی به رضاییان رسید اما ضربه رامین راهی به دروازه نداشت تا یک موقعیت مناسب گلزنی برای ایران از دست برود. در دقیقه 35 و روی اشتباهات ادامه دار بازیکنان ایران، دفع ناقص جهانبخش توپ را جلوی پای بازیکنان هنگ کنگ انداخت اما ضربه محکم چان لوک با اختلاف به بیرون رفت. جهانبخش دقایقی بعد در زمین حریف صاحب توپ شد و از راه دور اقدام به شوتزنی کرد که دروازه بان هنگ کنگ در دو مرحله توپ را در اختیار گرفت. در ادامه سامان قدوس در دقیقه 38 یک خطا برای ایران گرفت که ارسال رضاییان با ضربه سر طارمی همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت. در دقیقه 40 باز هم روی اشتباه مدافعان، هنگ کنگ صاحب موقعیت شد و چیزی نمانده بود که ایران یک گل به خودی بزند اما بیرانوند توپ را مشت کرد و در ادامه ضربه ضعیف بازیکن هنگ کنگ به دروازه بان ایران رسید. در دقایق پایانی نیمه اول و در دقیقه 54+2 مهدی قائدی باز هم از سمت چپ و از پشت محوطه جریمه یک ضربه فنی زد که دفع ناقص دروازه بان توپ را جلوی پای قدوس انداخت اما ضربه چکشی او به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم

در دقیقه 54 طارمی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد که البته نتوانست از این فرصت بهره ببرد و توپ به گلر هنگ کنگ رسید. در دقیقه 73 مدافعان هنگ کنگ چسبیده به محوطه جریمه روی قدوس خطا کردند که رامین رضاییان این ضربه ایستگاهی را مستقیم زد اما یاپ به زیبایی توپ را دفع کرد. در ادامه و در بیشتر دقایق، بازی در میانه میدان پیگیری شد و دو تیم موقعیت خاصی نداشتند. در دقیقه 83 سامان قدوس با یک پاس زیبا توپ را به رضاییان رساند اما ضربه رامین از کنار دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت گل مناسب دیگر برای ایران هدر برود.

گل اول ایران توسط قائدی در دقیقه 24

 

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران هنگ کنگ علیرضا جهانبخش

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ رحمان رضایی آندرانیک تیموریان

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران هنگ کنگ رامین رضاییان

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران هنگ کنگ سامان قدوس

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران مهدی قایدی میلاد محمدی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران علیرضا جهانبخش

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران هنگ کنگ مهدی طارمی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ امیر قلعه نویی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران هنگ کنگ مهدی قایدی روزبه چشمی

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران 4 1 فلسطین یکشنبه 24 دی 21
هنگ کنگ 0 1 ایران جمعه 29 دی 21
ایران     امارات سه شنبه 3 بهمن 18:30

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
لبنان 0 0 چین چهارشنبه 27 دی 15
تاجیکستان 0 1 قطر چهارشنبه 27 دی 18
سوریه 0 1 استرالیا پنج شنبه 28 دی 15
هند 0 3 ازبکستان پنج شنبه 28 دی 18
فلسطین 1 1 امارات پنج شنبه 28 دی 21
عراق 2 1 ژاپن جمعه 29 دی 15
ویتنام 0 1 اندونزی جمعه 29 دی 18
هنگ کنگ 0 1 ایران جمعه 29 دی 21
اردن     کره جنوبی شنبه 30 دی 15
بحرین     مالزی شنبه 30 دی 18
عمان     تایلند یکشنبه 1 بهمن 18
قرقیزستان     عربستان یکشنبه 1 بهمن 21
 

دیدگاه تان را بنویسید