واکنش آزمون به صعود چهار پله ای زنان ایران در رنکینگ فیفا

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران معتقد است که علی رغم پیشرفت های اتفاق افتاده، هنوز ضعف های ساختاری زیادی در فوتبال زنان وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان ایران درباره صعود چهار پله‌ای این تیم در رنکینگ فیفا گفت: در این چند ماهه با توجه به ابزار و امکاناتی که در اختیار داشتیم، تمام تلاش مان را انجام دادیم تا بتوانیم بهترین خودمان باشیم. البته تا حدودی هم موفق بودیم. قبل از  بازیهای مرحله اول انتخابی المپیک در میانمار اختلاف ما با این تیم ۲۴ پله بود. اما در حال حاضر ۵ پله با هم فاصله داریم.

وی اضافه کرد: البته نمی توانیم فقط به این آمار و رده ها که بیشتر کمی هستند، بسنده کنیم. ما باید دنبال این باشیم که این پیشرفت و رفتن به رده های بالاتر استمرار داشته باشد. همچنین با کیفیت و حرفه ای  باشند. اگر در حال حاضر در بازیهای مقدماتی و استرالیا فراتر از انتظار ظاهر شدیم نتیجه تلاش خیلی ها در فوتبال بوده است. مربیان لیگ، برگزاری منظم مسابقات، عملکرد بازیکنان و مربیان پایه در این امر مهم نقش بسزایی داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله که باید بدانیم این است که ما هنوز از نظر ساختار حرفه ای و ابزار و امکانات سخت افزاری و نرم افراری با مشکلاتی روبه رو هستیم .هنوز همه باشگاههای ما در پایه و لیگ تیم داری نمی کنند و  لیگ های پایه نداریم؛ اینها دغدغه های من و همکاران ما در فوتبال زنان است که باید به این مسائل بپردازیم و نباید فقط به این چند رده بالا یا پایین رفتن بسنده کنیم. پیشرفت و توسعه زمانی محقق می شود که از نظر کیفی بتوانیم پیشرفت داشته باشیم و این استمرار داشته باشد .با همه این تفاسیر خیلی خوشحالم از این صعود چند پله ای و به زنان سرزمینم تبریک می گویم و امیدوارم در این مسیر در کنار هم بتوانیم ادامه دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید