دفاع آزمون از عملکرد تیم ملی فوتبال زنان در استرالیا

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران به طور کلی از عملکرد تیمش در مسابقات انتخابی المپیک 2024 رضایت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از ایسنا؛ مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران درباره عملکرد این تیم در دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک اظهار کرد: مطمئنا هر بازی یا مسابقاتی که انجام می شود دارای نقاط ضعف و قوت است که اینها را باید شناخت تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی بهتر انجام دهیم تا باعث پیشرفت شویم. ما وارد بازی هایی شدیم که اهمیت جهانی داشت چون با تیم هایی بازی کردیم که ۲ ماه پیش در جام جهانی حضور داشتند.

او در پاسخ به این سوال که ایران برای حمله برنامه نداشت و تنها دفاع می‌کرد، گفت: سیستم دفاعی هم جزئی از فوتبال روز دنیا است که تیم هایی همانند ما که در یک میدان نابرابر (چه نرم افزاری و سخت افزاری ) قرار می گیرند، از آن استفاده می کنند. ما برای حمله هم برنامه داشتیم و روی ضد حمله نیز قرار بود کار کنیم. این که برای حمله برنامه نداشتیم، درست نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان افزود: بازیکنان کاملا کارهای تاکتیکی ما را در حد توان انجام دادند و از تکنیک های فردی خودشان نیز به بهترین نحو استفاده کردند. این بازی ها را خیلی‌ها دیدند و همه کارشناسان می‌دانند چون ما قبل از بازی ها هیچ وقت یک بازی تدارکاتی شبیه سازی شده مثل بازی رسمی نداریم، همیشه بازی های اول برای ما حکم بازی تدارکاتی دارد و تیم از بازی دوم هماهنگی لازم را پیدا می‌کند و اعتماد به نفس می گیرد و این یکی از ضعف‌های ماست.

آزمون تصریح کرد: در بازی اول برخلاف پیش بینی های کارشناسان در مقابل استرالیای میزبان و تیم چهارم جام جهانی که اکثر بازیکنانش در لیگ انگلیس بازی می‌کنند نتیجه فوق العاده‌ای گرفتیم. البته ما آنالیز خوبی از بازی های جام جهانی این تیم داشتیم و براساس آن تاکتیک را برای بازیکنان گفتیم، بازیکنان واقعا تلاش کردند و با حضور یک سنگربان شش دانگ توانستیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی به بازی برابر چین تایپه اشاره کرد و گفت: برابر چین تایپه به ویژه ۱۵ دقیقه پایانی بازی یک رقابت کاملا برابر داشتیم تا آن نتیجه خوب حاصل شد. در حالی که پیش از این از چین تایپه ۵ گل خورده بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان خاطرنشان کرد: برابر فلیپین که ۲ ماه پیش در جام جهانی بازی کرده بود و از نظر بدنی از ما برتر بود، یک بازی کاملا برابر را انجام دادیم به نحوی که این تیم در دقایق پایانی بازی دست به اتلاف وقت می‌زد که اینها نشان از بهتر شدن بازی به بازی تیم ما بود. واقعا تیم های شرق آسیا تیم هایی هستند که در جهان خوب ظاهر می شوند و حداقل نیم قرن زودتر از ما و با یک ساختار حرفه‌ای تر فوتبال را شروع کرده اند.

آزمون یکی از نقاط ضعف تیم زنان را کم‌تجربگی بازیکنان و تکنیک‌های بدنی آنها عنوان کرد و گفت: باید از پایه با متخصصان بدنسازی کار شود تا این گونه ضعف‌ها مرتفع شود.

آزمون در پایان یکی از نقاط قوت بازیکنان را لیگ عنوان کرد و افزود: از تمام بازیکنان و مربیان پایه و لیگ برتر تشکر می‌کنم که اگر امروز شاهد پیشرفت فوتبال زنان هستیم به خاطر زحمات این عزیزان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید