افشاریان: مکالمات داوران VAR محرمانه است/ شخصی که روی پشتم پرید را نمی‌شناسم!

رئیس کمیته داوران از عملکرد تیم داوری دربی رضایت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره حواشی پیش آمده در دربی پایتخت و شکایت باشگاه پرسپولیس گفت: من نمی دانم چه اتفاقی افتاده و چرا شکایت کرده اند. اما تنها چیزی که به عنوان رئیس کمیته داوران خستگی را بر تنم گذاشته همین صحبت هاست. واقعا نسبت به این مسئله ناراحتم. من جزو افرادی بودم که در ورزشگاه، به هیچ چیزی جز داوری فکر نمی کردم. من در ردیف دوم نشسته بودم و حتی نمی دیدم که موعودی فر کنار زمین چه کار می کند. من آمدم ردیف پایین که ببینم داورم چه کار می کند. من اصلا متوجه نشدم این شخص که بود و چه کرد.

وی درباره صحبت های معاون باشگاه پرسپولیس که مدعی شده بود این شخص، فردی نزدیک به افشاریان بوده، گفت: بادامکی بازیکن بزرگی بوده است. اما من واقعا این آدم را نمی شناسم. اخلاقا، منطقا و شرعا این آدم را نه می شناسم و نه به من نزدیک است. زمانی که پشت من است و روی پشت من می پرد، من چه تقصیری دارم؟ آن روز وی آی پی خیلی شلوغ بود. من تا دیروز که پرسپولیس چند بار قهرمان می شد، پرسپولیسی بودم. از دیشب تا حالا استقلالی شدم؟ من فقط به فکر عملکرد تیم داوری ام هستم.

افشاریان درباره فردی که با او صحبت می کند نیز گفت: این فرد فوتبالی نبود و صحبت ما هم اصلا درباره داوری و صحنه پنالتی نبود. اما اجازه بدهید نگویم که چه حرفی بین ما رد و بدل شد.

رئیس کمیته داوران درباره ارزیابی اش از عملکرد موعود بنیادی فر گفت: ما تلاشمان را کردیم که VAR آمد. به نظر من تیم داوری بسیار موفق عمل کرد. شاید اشتباهاتی باشد. بازی ناظر دارد اما هنوز نمره اش به دست من نرسیده است. خواهش می کنیم این موضوعات را تمام کنید و بگذارید مردم از این فوتبال لذت ببرند.

افشاریان درباره صحنه مشکوک خطای حامدی فر گفت: در آن صحنه کمک داور ویدئویی ما نظرش به اخطار بوده و طبق قانون نمی تواند ورود کند. داور ویدئویی می تواند در صحنه های محوطه جریمه، اتفاق های مربوط به گل و خطای منجر به اخراج مستقیم ورود کند.

رئیس کمیته داوران درباره درخواست پرسپولیسی ها برای انتشار صحبت های داوران گفت: به هیچ وجه مکالمات بین داوران و اتاق VAR پخش نخواهد شد. این ویدئو ها و صحبت ها محرمانه است. گاهی فیفا برای آموزش این مکالمات را ضبط و پخش می کند. اصلا ضبط نشده که بخواهیم منتشر کنیم. برای ضبط شدن مکالمات باید مجوز فیفا باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید