جی پلاس

بهترین زوج‌های ۵ لیگ برتر اروپایی

مهاجمان حاضر در بوندسلیگا بیش از دیگر زوج های پنج لیگ برتر اروپا در خط حمله درخشیده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در پنج لیگ برتر اروپا (لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه) چند زوج در خط حمله عملکرد درخشانی داشته اند و برخی از آن ها برخلاف تصور در میان بهترین مهاجم ها قرار گرفتند. در میان زوج های برتر فصل ۲۴-۲۰۲۳ چهار مهاجم حاضر در بوندسلیگا دیده می شوند که در مجموع ۵۷ گل در تمام رقابت ها به ثمر رساندند. 

کین و زانه 

بازیکنان

بایرن مونیخ که یک فصل نتوانست مهاجمی را جایگزین روبرت لواندوفسکی کند در تابستان به هر شکلی بود با هری کین، مهاجم تاتنهام قرارداد امضا کرد. ستاره انگلیسی خیلی زود خود را با تیم جدیدش وفق داد و به بهترین گلزن باواریایی ها تبدیل شد. کین تاکنون ۲۲ گل به ثمر رسانده است. او سه بار هت تریک کرد که مهمترینش برابر دورتموند اتفاق افتاد. در کنار او زانه ۹ گل به ثمر رسانده است تا بهترین زوج پنج لیگ برتر اروپایی را با ۳۱ گل تشکیل دهند. وینگر آلمانی یکی از بهترین فصل های خود را در حال سپری کردن است و به یکی از مهره های کلیدی تیم توماس توخل تبدیل شده است. 

هالند و آلوارس  

بازیکنان

زوج ارلینگ هالند و خولیان آلوارس در لیگ برتر انگلیس بهترین است و در لیگ های اروپایی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. دو مهاجم نروژی و آرژانتینی در مجموع ۲۷ گل به ثمر رساندند. هالند مانند فصل گذشته گلزن شماره یک تیمش است و بیشتر گل های سیتی را وارد دروازه حریفان کرده است. او در تمام رقابت ها ۱۹ بار گلزنی کرده و آلوارس با 8 گل برترین زوج خط حمله سیتی را تشکیل داده اند. مهاجم آرژانتینی که در فصل گذشته اغلب نیمکت نشین بود در این فصل به یکی از مهره های اصلی تیم پپ گواردیولا تبدیل شده است و در ترکیب اصلی بازی می کند. 

گیراسی و اونداف

بازیکنان

اشتوتگارت در این فصل فوق العاده عمل کرده است و در رتبه سوم بوندسلیگا قرار دارد. درخشش سرهو گیراسی و دنیتس اونداف در خط حمله موجب شده اشتوتگارت که در فصل گذشته در آستانه سقوط قرار داشت اکنون به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باشد‌. زوج گینه ای و آلمانی در مجموع ۲۶ گل به ثمر رساندند. گیراسی ۱۷ بار گلزنی کرده است. او در هفته های نخست بوندسلیگا بهترین گلزن لیگ به حساب می آمد اما مصدوم شد و این غیبت کافی بود تا هری کین از او پیشی بگیرد‌. گیراسی هنوز به دوران اوج خود برنگشته و اونداف به گلزن اول تیمش تبدیل شده است. او ۹ گل به ثمر رسانده است. 

گریزمان و موراتا 

بازیکنان

آنتوان گریزمان و آلوارو موراتا در بهترین روزهای خود در اتلتیکو مادرید به سر می برند و زوج برتر لالیگا به حساب می آیند. ستاره فرانسوی و مهاجم اسپانیایی ۲۵ گل به ثمر رساندند. گریزمان که پس از بازگشت به اتلتیکو تلاش می کرد با عملکردش دوباره توجه هواداران روخی بلانکو را به خود معطوف کند اکنون به بازیکن محبوب تیمش تبدیل شده است. مهاجم فرانسوی ۱۳ گل به ثمر رسانده است. موراتا نیز در کنار گریزمان به یک مهاجم گلزن تبدیل شده است. بازیکن اسپانیایی ۱۲ بار گلزنی کرده است. او و گریزمان با گل های خود امتیازهای زیادی را برای اتلتیکو به ارمغان آورده اند. 

لائوتارو و چالهان اوغلو

بازیکنان

اینتر به لطف درخشش زوج لائوتارو مارتینس و هاکان چالهان اوغلو صدرنشین سری آ ایتالیا است. مهاجم آرژانتینی و بازیکن ترک در مجموع ۲۲ گل به ثمر رسانده اند تا بهترین زوج کالچو نیز به حساب آیند. لائوتارو ۱۵ گل را وارد دروازه‌ حریفان کرده است. مهاجم آرژانتینی برابر سالرنیتانا توانست پوکر کند. چالهان اوغلو با وجود این که در خط میانی بازی می کند اما گل های زیادی را به ثمر رسانده است. بازیکن ترک تاکنون هفت بار گلزنی کرده است. 

دیدگاه تان را بنویسید