به لطف شاهکار جدید سرخ ها

معنای توافق را هم فهمیدیم!

باشگاه پرسپولیس حتی با فسخ توافقی باز هم در مجامع بین المللی محکوم می شود و این مساله جای تعجب دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ باشگاه پرسپولیس با وجود فسخ توافقی با مهاجم سابقش باز هم در آستانه جریمه و محرومیت قرار گرفته تا مشخص شود مشکلات حقوقی در ورزش ایران چه اندازه جدی است.

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود که با مهاجم برزیلی اش به شکل توافقی قرارداد را فسخ کرده، هواداران انتظار داشتند دیگر کابوس پرونده های خارجی، جریمه های سنگین، محرومیت های نقل و انتقالاتی و ... در کار نباشد، اما حالا اخبار حکایت از شکایت پریرا و محکومیت پرسپولیس دارد.

البته که مبلغی که پریرا بابت شکایت کرده به هیچ وجه در اندازه فجایعی مانند پرونده رادوشویچ نیست و ماجرا سر 140 هزار دلار است اما باید توجه کرد که اولا به این مبلغ در صورت عدم پرداخت به موقع 100 هزار دلار جریمه دیرکرد تعلق می گیرد و دوما در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس هنوز پاداش های فصل قبل را نگرفته و شاکی هستند همین بدهی 10-20 میلیاردی نیز رقم کمی نیست.

اما از مسائل مالی که بگذریم، باید یک ایراد اساسی به باشگاه پرسپولیس گرفت که این چگونه توافقی است که دست طرف مقابل را برای شکایت باز گذاشته و باز کار را به فیفا و دادگاه و جریمه کشانده است! به عبارت دیگر اگر توافقی هم نمی شد، در نهایت همین اتفاق می افتاد و پریرا بابت طلبش شکایت می کرد پس این پز فسخ توافقی که مسئولان باشگاه دادند، دقیقا به چه درد خورد و چه سودی داشت!؟

برای پرونده های حقوقی (نه فقط در ورزش) دو راه حل کلی و عمومی دارد. اولین و منطقی ترین راه حل این است که طرفین خود به شکلی توافق کنند و با یک دیگر کنار بیایند. در ای صورت ماجرا فیصله یافته و کار بیخ پیدا نمی کند. اما زمانی که هر یک از طرفین خود را محق بدانند و حاضر به کوتاه آمدن نباشند، چاره ای نیست جز پیگیری ماجرا در مراجع حقوقی ذی صلاح.

حالا با شاهکار مسئولان باشگاه پرسپولیس که مدعی بودند، راه حل اول را انتخاب کرده اند (فسخ توافقی)، می بینیم که عملا این ادعا فایده خاصی نداشته و باز پریرا راه دوم را پیش برده و به فیفا شکایت کرده است. یعنی وضعیت قراردادها به شکلی است که حتی وقتی توافق می کنیم هم باز بدهکاریم و محکوم می شویم!

دیدگاه تان را بنویسید