جی پلاس

تیم ملی تا این اندازه بی سامان است؟!

اعضای کادرفنی تیم ملی فوتبال مصدومیت سامان قدوس را مهم ترین عامل بازی بد ایران در نیمه دوم دیدار با ازبکستان عنوان کردند که به نظر می رسد این یک توجیه غیرممنطقی برای سبک بازی تیم است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه 2-2 متوقف شد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران نیمه اول را با پیروزی 2 بر 0 به رختکن رفت اما در نیمه دوم ورق برگشت و ازبکستان توپ و میدان را در اختیار گرفت و در نهایت بازی 2-2 شد.

در دقیقه 44 بازی سامان قدوس با مصدومیت مواجه شد و جای خود را به علی کریمی داد؛ بازیکنی که روی گل اول ازبکستان هم مقصر بود!

نحوه بازی ایران در نیمه دوم و اشتباه خط دفاع انتقاداتی را به همراه داشت اما دستیار و مشاور قلعه نویی نظر دیگری درباره این بازی دارند و همه چیز را به خروج قدوس از زمین مرتبط دانستند.

رحمان رضایی عضو کادرفنی تیم ملی گفت: مشکل، مشکل دفاعی نیست و مشکل تیمی بود. وقتی قدوس از زمین خارج شد، تعادل در وسط زمین از بین رفت و آنطور که باید و شاید در زمین ظاهر نشدیم.

خداداد عزیزی مشاور امیر قلعه نویی نیز درباره خوردن 2 گل از ازبکستان در نیمه دوم گفت: یکی از مشکلات ما مقابل ازبکستان خروج سامان قدوس از ترکیب تیم ملی به دلیل مصدومیت بود. قدوس در بازیسازی در تیم ما خیلی تأثیرگذار است و زمانی که از زمین بیرون آمد، ازبکستان پرس خود را از بالا انجام داد و ما نتوانستیم بازیسازی کنیم. با خروج قدوس کار ما خیلی سخت شد.

به غیر از عزیزی و رضایی نیز حمید مطهری حرف قدوس را به میان آورد و گفت: یکی از دلایل کسب این نتیجه، همین مصدومیت سامان قدوس بود و ما ریتم بازی‌مان را از دست دادیم. این موضوع طبیعی است و شما در تیم‌های بزرگ دنیا هم مشاهده می‌کنید. وقتی بازیکن بزرگ تیم از ترکیب خارج می‌شود، ریتم تیم عوض می‌شود، ولی همه بچه‌ها زحمت‌شان را کشیدند.

بدون شک خروج سامان قدوس بر روند تیمی ایران تاثیرگذار بود اما مشکلات خط دفاعی نکته ای نیست که به این بازیکن ربط داشته باشد. حتی در بازی های گذشته و دیدار مقابل هنگ کنگ و حتی حریفی به مانند قرقیزستان هم مشکلات مدافعان مشخص بود.

نکته دیگر این است که تاکنون سامان قدوس مهره ثابت و بدون جایگزین در تیم ملی ایران نبوده و این مشکل تیم است که با خروج این بازیکن تا این اندازه دچار مشکل می شود. کادرفنی تیم ملی باید برای بازیکنش جانشین مناسب داشته و نباید نتیجه بازی با ازبکستان را فقط متوجه مصدومیت سامان دانست. تیم ملی بازیکنان بزرگی دارد که اتفاقا به پشتوانه همان ها قلعه نویی و فدراسیون و کادرفنی در تمام مصاحبه های خود از قهرمانی در جام ملت ها می گویند.

چطور می شود تیمی که ادعای قهرمانی در آسیا و داشتن ستاره های بزرگ را دارد به خاطر مصدومیت یک بازیکن مقابل تیمی به مانند ازبکستان اینطور زمین‌گیر شود و به گفته سرمربی اش 45 دقیقه راه برود؟! اسپانیا که در دقیقه 27 دیدارش مقابل گرجستان، گاوی را به خاطر مصدومیت سنگین از دست داد هم اینگونه بازی کرد؟!

دیدگاه تان را بنویسید