کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

برنامه‌های تیم ملی باید برای المپیک 2028 باشد/ معروف می‌تواند حاشیه‌ها را جمع کند

کارشناس والیبال ایران گفت: اگر مربی خارجی هم جذب کنیم از اردیبهشت ماه به ایران می‌آید و تا آن زمان در اختیار ما نخواهد بود بنابراین همه برنامه‌ها باید برای المپیک بعدی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: ابراهیم وطن پرست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص گزینه‌های فدراسیون والیبال جهت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: در جلسه ماقبل آخر کمیته فنی اعلام شده بود که فدراسیون روی گزینه خارجی حساب باز کرده اما گزینه طراز اول و باکیفیت. با توجه به مشکلاتی که برای تیم ملی پیش آمده، تیم به تغییراتی نیاز دارد و سرمربی باید ساختارها را درست کند چون واقعا طوری شده که هواداران دیگر از بازی های تیم ملی لذت نمی‌برند بنابراین لازمه این اتفاق حضور یک مربی طراز اول با قراردادی حداقل تا المپیک 2028 است؛ یکی دو نفر هم گزینه داخلی مطرح شد چون مربیان خوب خارجی در حال حاضر در تیم‌های مختلف مشغول هستند.

او افزود: در جلسه کمیته فنی 13 گزینه باکیفیت در نظر گرفتیم که با توجه به رزومه کاری و وضعیتشان در نهایت به چهار گزینه خلاصه شد و روی آنها متمرکز شدیم. گزینه داخلی هم در نظر گرفته شد که اگر مربیان خارجی به هر دلیل ممکن نتوانستند بیایند حداقل از نظر مربی آسیب نبینیم اما نتیجه قطعی هنوز انجام نشده است.

وطن پرست با اشاره به سعید معروف به عنوان یکی از گزینه‌های داخلی برای سرمربیگری تیم ملی تصریح کرد: این که سعید معروف پیشنهاد را قبول کرده یا نه اطلاع ندارم اما به نظرم نگاه فدراسیون در حال حاضر به این معطوف است که یک رهبر برای تیم می‌خواهد و با توجه به این که معروف بازیکن موثری بوده، می تواند تمام حواشی تیم را جمع می‌کند چون چنین تجربه‌ای در حال حاضر برای تیم ملی لازم است اما همه این موارد در حد صحبت است و گزینه نهایی هنوز انتخاب نشده است.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک گفت: ما نباید عملکرد مربی را برای سهمیه المپیک مورد ارزیابی قرار بدهیم چون با توجه به رقبا شانس خیلی کمی داریم مگر این که اتفاقات خاصی رخ بدهد که من بعید می‌دانم چنین چیزی پیش بیاید. اگر مربی خارجی هم جذب کنیم از اردیبهشت ماه به ایران می‌آید و تا آن زمان در اختیار ما نخواهد بود بنابراین همه برنامه‌ها باید برای المپیک بعدی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید