انتخابی یورو 2024| پیروزی ایتالیا و دانمارک

تیم ملی ایتالیا با کسب یک پیروزی آسان خانگی برابر قعرنشین جدول گروهش، شانس خود را برای صعود به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۴ افزایش داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در ادامه بازی‌های شب دوم از دور هفتم مرحله مقدماتی یورو 2024، شب گذشته (شنبه) از ساعت 22:15 به وقت تهران سه بازی برگزار شد که در مهمترین آنها از گروه C، تیم ملی ایتالیا در ورزشگاه سن‌نیکلای شهر باری میزبان تیم مالت بود و این تیم را با نتیجه 4 بر صفر از پیش رو برداشت. جاکومو بوناونتورا در دقیقه 23 ایتالیایی‌ها را پیش انداخت و در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه اول بازی، دومنیکو براردی اختلاف را به دو گل افزایش داد. ستاره تیم ساسولو در دقیقه 64 خودش را دو گله و آتزوری را سه گل کرد تا لوچانو اسپالتی و شاگردانش از بابت کسب سومین پیروزی‌شان در این مسابقات مطمئن شوند. حسن ختام پیروزی آسان‌ آتزوری را هم داویده فراتسی با زدن گل چهارم این تیم در دقیقه 3+90 رقم زد. ایتالیا با این پیروزی 10 امتیازی شد تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به اوکراین، رده سوم را از چنگ این تیم درآورد. این در حالیست که آتزوری نسبت به اوکراین یک بازی کمتر دارد و این بازی را سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه ومبلی لندن مقابل انگلیس، انجام خواهد داد، انگلیسی که همچون ایتالیایی‌ها پنج بازی انجام داده است، اما با 14 امتیاز در صدر جدول گروه C قرار دارد. در جدول گروه C مقدونیه شمالی که هفت امتیازی است، هنوز برای صعود به مرحله نهایی شانس دارد، اما مالت که بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد، عملاً از هیچ شانسی برخوردار نیست.

در دیگر بازی مهم همزمان، از گروه H تیم ملی دانمارک در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ میهمانش قزاقستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. یوناس ویند در دقیقه 36 گل نخست را برای تیم میزبان به ثمر رساند و روبرت اسکوف در دقیقه 1+45 دومین گل دانمارکی‌ها را وارد دروازه قزاق‌ها کرد. خود او در آغاز نیمه دوم و تنها سه دقیقه پس از شروع بازی سومین گل دانمارک را زد. تنها گل قزاق‌ها را هم یان وروگوفسکی در دقیقه 58 به ثمر رساند. این نتیجه دانمارک را 16 امتیاز کرد تا این تیم تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به اسلوونی، در رده دوم جدول گروه H باقی بماند. در جدول این گروه، فنلاند و قزاقستان هر دو با 12 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب سوم و چهارم هستند و تیم‌های ایرلندشمالی با شش و سن‌مارینو بدون امتیاز رده‌های پنجم و ششم جدول را در اختیار دارند. تمامی تیم‌های گروه H هفت بازی انجام داده‌اند.

شب گذشته یک بازی حساس دیگر میان دو مدعی اصلی صعود از گروه G نیز برگزار شد که در آن تیم ملی صربستان با نتیجه 2 بر یک مغلوب میزبانش مجارستان شد. بارناباس وارگا در دقیقه 20 و رولند سالای در دقیقه 34 گل‌های مجارستان را به ثمر رساندند و تنها گل صرب‌ها را هم استراهینیا پاولوویچ در دقیقه 33 زد. برتری مجارها آنها را با یک بازی کمتر نسبت به صربستان (پنج به شش) 13 امتیازی کرد و در صدر جدول گروه G قرار داد. در این گروه صربستان با 10 امتیاز دوم است و مونته‌نگروی هشت امتیازی، لیتوانی پنج امتیازی و بلغارستان دو امتیازی هم رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید