نتایج فوتبال اروپا| کامبک نیمه تمام بارسلونا/ پیروزی آرسنال مقابل سیتی بعد از 8 سال!

نتایج مهم ترین بازی های روز یکشنبه فوتبال اروپا را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آمکس مقابل برایتون تن به تساوی ۲-۲ داد. شاگردان روبرتو دی‌زربی در دقیقه ۲۰ با گلزنی سیمون آدینگرا از حریف نامدار خود پیش افتادند، اما محمد صلاح در دقیقه ۴۰ گل تساوی را برای لیورپول به ثمر رساند. سرخپوشان مرسی‌ساید در دقایق تلف شده نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شدند که صلاح پشت این ضربه ایستاد و گل دوم لیورپول را در دقیقه ۱+۴۵ وارد دروازه برایتون کرد. حملات برایتون در نیمه دوم برای جبران گل خورده نتیجه داد و لوویس دانک در دقیقه ۷۸ موفق به گلزنی شد تا این مسابقه برنده نداشته باشد و دو تیم، امتیازات را تقسیم کنند.

در ادامه هفته نهم لالیگای اسپانیا،تیم‌های اتلتیکومادرید و رئال سوسیه‌داد به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود روخی بلانکو خاتمه یافت. ابتدا ساموئل لینو در دقیقه 22 گل نخست را برای روخی بلانکو به ثمر رساند. میکل اویارسابال در دقیقه 73 کار را برای میهمان باسکی به تساوی کشاند اما یک دقیقه به پایان وقت‌های معمول، آنتوان گریزمان از روی نقطه پنالتی دوباره اتلتیکومادرید را پیش انداخت.

در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، از ساعت 19 در ورزشگاه امارات، آرسنال به مصاف منچسترسیتی رفت و توانست در یک بازی مهیج و دیدنی به برتری یک بر صفر دست یابد. تک گل آرسنال را گابریل مارتینلی در دقیقه 86 به ثمر رساند. آرسنال پس از 12 باخت متوالی در لیگ برتر انگلیس، سرانجام توانست مقابل سیتی به برتری دست یابد و این طلسم پایان بدهد. نکته مهم دیگر مسابقه، صحنه مشکوک داوری در نیمه اول بود. متئو کواچیچ خطای عجیبی بر روی پای اودگارد انجام داد ولی در نهایت مایک اولیور و سیستم ویدیوچک به او کارت زرد نشان داد. این در حالی است که چند دقیقه بعد، کواچیچ یک خطای دیگر روی پای رایس انجام داد که بسیاری معتقدند، او می‌توانست از بازی اخراج شود. آرسنال با این برد 20 امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد. سیتی که دومین شکست خود را تجربه می‌کند، با 18 امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

در یکی از دیدارهای هفته هفتم بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا مقابل فرایبورگ با نتیجه ۳-۰ پیروز شد. کینگزلی کومن در دقیقه ۱۲، لروی سانه در دقیقه ۲۵ و دوباره کومن در دقیقه ۸۵ گل‌های این بازی را برای باواریایی‌ها به ثمر رساندند تا این تیم با کسب پنجمین پیروزی‌اش در این فصل ۱۷ امتیازی شود و ضمن پس گرفتن رده سوم جدول از دورتموند، به تعقیب دو تیم بالای جدول ادامه دهد. بایرلورکوزن با ۱۹ امتیاز صدرنشین است و اشتوتگارت با ۱۸ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

 در چارچوب هفته هشتم لیگ پرتغال پورتو به دیدار پورتیموننزه رفت و در نهایت به برتری یک بر صفر رسید.  اوانیلسون لیما گل پورتو را در دقیقه ۹ وارد دروازه حریف کرد. مهدی طارمی در ترکیب ثابت پورتو حضور داشت ولی به دلیل مصدومیت در دقیقه ۶۵ تعویض شد. در جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال تیم‌های بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون  و پورتو به ترتیب اول تا سوم هستند.

در هفته هشتم رقابت‌های سری‌آ ایتالیا چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها رم توانست با نتیجه ۴ بر یک کالیاری قعرنشین را در خانه خود شکست دهد و به دومین برد پیاپی خود در لیگ دست یابد. حسام عوار در دقیقه ۱۹، روملو لوکاکو در دقایق ۲۰ و ۵۹ و آندره‌آ بلوتی در دقیقه ۵۱ برای رم در این دیدار گلزنی کردند و تنها گل میزبان را هم نائیتان ناندس در دقیقه ۸۷ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. شاگردان مورینیو با این پیروزی ۱۱ امتیازی شدند و به رده دهم جدول صعود کردند تا به وضعیت آشفته‌شان در هفته‌های نخست پایان دهند. رم که در لیگ اروپا هم حضور دارد، در دیدار بعدی در خانه به دیدار مونتزا خواهد رفت و در ادامه در سومین دیدار خود در دور گروهی لیگ اروپا در پایان دور رفت این رقابت‌ها به دیدار اسلویاپراگ جمهوری چک خواهد رفت. همچنین پیش از این دیدار، لاتزیو در خانه به دیدار آتالانتا رفت و توانست در نهایت ۳ بر ۲ برابر این تیم به برتری برسد و ۳ امتیاز این دیدار را به دست بیاورد. فروزینون نیز ۲ بر یک هلاس ورونا را از پیش رو برداشت. در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها، میلان با ۲۱ امتیاز بالاتر از اینتر و یوونتوس در صدر قرار دارد.

 ناپولی در ورزشگاه دیه‌گو مارادونا میزبان فیورنتینا بود که این مسابقه با برتری 3 بر یک میهمان فلورانسی همراه بود. فیورنتینا در این بازی شروع خوبی داشت و با گل دقیقه 7 یوسیپ برکالو خیلی زود میزبانش را غافلگیر کرد. ناپولی پیش از پایان نیمه نخست و در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده، با گلزنی ویکتور اوسیمن از روی نقطه پنالتی، کار را به تساوی کشاند تا بازنده به رختکن نرود هرچند این اتفاق در پایان نیمه بعد رخ داد. دروازه ناپلی‌ها برای دومین بار در دقیقه 63 توسط جاکومو بوناونتورا باز شد در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم نیکلاس گونسالس روی یک ضدحمله سرعتی تیرخلاص را به قلب میزبان زد و آن را از کسب امتیاز در خانه ناامید کرد. به این ترتیب فیورنتینا اولین پیروزی‌اش در ناپل از ماه آوریل سال 2022 و دومین برد خود در هفت بازی اخیرش برابر ناپولی را کسب کرد. شکست خانگی ناپولی که دومین باخت و چهارمین بازی بدون بردش در فصل جاری سری A بود،  این تیم را 14 امتیازی نگه داشت و باعث سقوط یک پله‌ای آن به رده پنجم جدول شد. در سمت مقابل اما فیورنتینا با این پیروزی 17 امتیازی شد و خودش را با یوونتوس رده سومی هم‌امتیاز کرد تا تنها برحسب تفاضل گل از این تیم پایین‌تر باشد. تیم‌های میلان و اینتر هم به ترتیب با 21 و 19 امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند.

در آخرین بازی هفته هشتم لوشامپیونه فرانسه، شب گذشته (یکشنبه) از ساعت 22:15 به وقت تهران تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در خانه رن به میدان رفت و موفق شد میزبان خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. پی اس جی با گلزنی ویتینا در دقیقه 32 از رن پیش افتاد و تنها چهار دقیقه بعد اشرف حکیمی دومین گل را برای میهمان پاریسی زد. رن با گلزنی آمین گوئیری در دقیقه 56 اختلاف را به یک گل کاهش داد و به بازگشت به بازی امیدوار شد، هرچند دو دقیقه بیشتر طول نکشید که راندال کولو موانی سومین گل پاری‌سن‌ژرمن را زد. این نتیجه تعداد پیروزی‌های تیم پایتخت فرانسه در فصل جاری لوشامپیونه را به چهار مورد افزایش داد و اکنون این تیم با 15 امتیاز پایین‌تر از موناکوی 17 امتیازی که صدرنشین است و نیس 16 امتیازی، در رده سوم جدول قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید