بازی های آسیایی 2022| جنجالی‌ترین مدال تاریخ کبدی/ نقره ای از جنس اعتراض برای ایران!+اهدای مدال

تیم ملی کبدی مردان ایران با پذیرش شکست مقابل هند در فینال بازی های آسیایی هانگژو، به نشان نقره دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در فینال رقابت های کبدی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی 2022 تیم های مالی ایران و هند که دو قدرت بزرگ جهان در این رشته به حساب می آیند به مصاف هم رفتند که این دیدار درنهایت با نتیجه 32-29 به سود تیم کبدی هند به پایان رسید.

این دیدار اما دارای حواشی عجیبی بود و در لحظات پایانی به جنجال عجیبی کشیده شد. در حالی که ایران بازی باخته را به تساوی 28-28 رسانده بود اما در صحنه حمله هندی ها بازی به حاشیه ای باور نکردنی کشیده شد. هندی ها به تصمیم داور برای امتیاز دادن به ایران معترض شدند و بعد از چند دقیقه بازبینی داور امتیاز را یک یک اعلام کرد و دوباره هندی ها معترض شدند. همین اعتراضات سبب شد داور دوباره کنار زمین برود و صحنه را با هیات ژوری بازبینی کند و این بار در کمال تعجب نتیجه صحنه را 3 بر یک به سود هند اعلام کردند.

 

فاجعه داوری در کبدی/ هندی ها آبروی آسیا را بردند+عکس و ویدیو

 

این فعل و انفعالات چیزی حدود یک ساعت زمان برد و باعث تاخیر در بازی شد.عدم قاطعیت داور یکی از عجیب ترین اتفاقات بازی ها را رقم زد. قطعا این اتفاق یکی از اتفاقات باورنکردنی تاریخ بازی های آسیایی به شمار می رود.

در پایان دیدار فینال کبدی بین دو تیم ایران و هند و پس اتفاقاتی که در جریان این رقابت رخ داد و همچنین اعتراضاتی که نسبت به داوری وجود داشت،  سید مناف هاشمی به نشانه اعتراض حاضر به حضور در محل اهدای مدال نشد.

ایران با شکست چین تایپه و هند با عبور از پاکستان به فینال رسیده بود. از 8 دوره حضور کبدی در بازی ها، هندی ها 7 و ایرانی ها یک قهرمانی را کسب کرده اند.

تیم ملی کبدی زنان ایران نیز روز جمعه با شکست مقابل چین تایپه از رسیدن به فینال بازماند و به مدال برنز رسید. زنان و مردان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا برای اولین بار قهرمان این رقابت ها شده بودند.

اهدای مدال کبدی

اهدای مدال کبدی

دیدگاه تان را بنویسید