جی پلاس،

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۲| طلای گنج زاده و فینالیست شدن کبدی مردان/ شطرنجبازان در جستجوی قیمت طلا!

نتایج کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی های آسیایی 2022 هانگژو را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی های آسیایی 2022 هانگژو در رشته هایی چون تیروکمان، بسکتبال، کشتی آزاد، وزنه برداری، شطرنج، قایقرانی، کبدی، سوارکاری، کاراته و واترپلو نماینده دارد.

نتایج کامل به شرح زیر است:

تیروکمان

تیم ملی تیراندازی با کمان زنان در یک‌چهارم نهایی بخش تیمی ریکرو با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و زهرا نعمتی به تقابل با «هایلیاگان»، «جیامان لی» و «کیژوان آن» از کشور میزبان پرداخت. کمانداران ایران در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب چین شدند و از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی و شانس کسب مدال بازماندند.

تیروکمان

در یک چهارم نهایی ریکرو مردان، ایران مقابل اندونزی قرار گرفت و با قبول شکست 6-2 از راه یابی به نیمه نهایی و کسب مدال بازماند.

تیروکمان مردان بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

بسکتبال

ایران در دیدار پنجم-ششم به مصاف عربستان رفت و با برتری 92-60 در رده پنجم قرار گرفت.

تیم ملی بسکتبال ایران عربستان بازی های آسیایی 2022 میثم میرزایی

 

قایقرانی اسلالوم

رکسانا رازقیان ملی پوش اسلالوم در نیمه نهایی مسابقات آبهای خروشان با زمان ۱۳۳.۸۶ از خط پایان گذشت و به فینال رسید. در فینال رازقیان با زمان 131.83 پس از پاروزنان تایپه، چین و قزاقستان چهارم شد و مدال نگرفت.

رکسانا رازقیان قایقرانی اسلالوم بازی های آسیایی ۲۰۲۲

شطرنج

تیم ایران در دور هشتم رقابت های تیمی با ترکیب مقصودلو، طباطبایی، ایدنی و دانشور مقابل فیلیپین قرار گرفت و 3-1 پیروز شد. ایدنی روی میز 3 باخت اما 3 بازیکن دیگر حریفان خود را شکست دادند. دور نهم و پایانی فردا برگزار می شود و اگر اتفاق خیلی غیرمنتظره ای رخ ندهد ایران مدال طلا را به دست خواهد آورد.

پرهام مقصودلو شطرنج تیم ملی مردان ایران بازی های آسیایی 2022

 

 

سوارکاری

مسابقات انفرادی پرش با اسب بازیهای آسیایی هانگژو به پایان رسید و در مسابقات امروز سه نماینده ایران شامل نغمه خانجانی، امید غریبی و مسعود مکاری‌نژاد در دور اول مرحله نهایی انفرادی شرکت کردند که در پایان، خانجانی و غریبی راهی مرحله فینال شدند.  امید غریبی در استارت‌لیست فینال، نخستین سوارکار بود و امتیاز قابل توجهی به دست نیاورد و در رده ۲۱ قرار گرفت. نغمه خانجانی هم که پیش‌تر بدون خطا مسیر را طی کرده و راهی فینال شده بود، با ۶ امتیاز منفی پنالتی در فینال، نتوانست در رقابت با سوارکاران کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات، به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم دست پیدا کند.

نغمه خانجانی سوارکاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

کبدی

در نیمه نهایی کبدی زنان بازی های آسیایی ۲۰۲۲ تیم ملی زنان ایران مقابل چین تایپه قرار گرفت و با قبول شکست 35-24 از راه یابی به فینال بازماند و برنز گرفت. دختران ایران در دوره قبل به مدال طلا رسیده بودند.

کبدی مردان نیز دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف چین تایپه رفتند. شاگردان مازندرانی این دیدار را با نتیجه ۴۷بر ۲۴ به سود خود پایان دادند تا به مرحله فینال بازی‌های آسیایی صعود کنند. دیگر دیدار نیمه نهایی میان هند و پاکستان با نتیجه ۶۱ بر ۱۴ به سود هند پیدا کرد. بنابراین تیم‌های پاکستان و چین تایپه به مدال برنز مشترک رسیدند.  مسابقه فینال بین ایران و هند فردا شنبه ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد. تیم ملی مردان در بازی‌های آسیایی جاکارتا با پیروزی بر هند به عنوان قهرمانی رسیده بود. 

تیم ملی کبدی مردان ایران بازی های آسیایی 2022

تیم ملی کبدی زنان ایران بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

کاراته

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ برابر نماینده لائوس قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر ۳به پیروزی رسید. او در دومین مبارزه خود  برابر محمد اویس پاکستانی قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر یک به پیروز و به نیمه نهایی رسید. گنج زاده در نیمه نهایی نیز کانگتونگ تایلندی را ۳ بر ۲ برد و فینالیست شد. گنج زاده در فینال حریف قرقیز را 4-2 شکست داد و طلایی شد

سجاد گنج زاده کاراته مردان بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

در رده بندی وزن 61- کیلوگرم کاراته زنان، آتوسا گلشادنژاد کاراته کای ایران مقابل کانای از قزاقستان قرار گرفت و یک بر صفر باخت و به مدال نرسید. گلشادنژاد ابتدا مقابل سارا عامری از امارات قرار گرفت و با نتیجه 4-1 پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. در یک چهارم نهایی گلشادنژاد مقابل حریف ویتنامی با امتیاز 2-2 مساوی کرد و با رای داوران بازنده شد. آتوسا در بخش شانس مجدد حریف ماکائویی را 2-0 شکست داد و به دیدار رده بندی رسید اما در این رقابت به کاراته کای قزاق باخت و به برنز نرسید.

آتوسا گلشادنژاد کاراته زنان بازی های آسیایی 2022

واترپلو

تیم ملی واترپلوی ایران با شکست مقابل ژاپن از رسیدن به فینال بازی های آسیایی بازماند. شاگردان پنام تاش در نیمه نهایی با  نتیجه 18-11 به حریف باختند. ایران برای تکرار برنز دوره گذشته خود ساعت 14:30 روز شنبه به  مصاف بازنده قزاقستان و چین که احتمالا چین است می رود.

تیم ملی واترپلو ایران بازی های آسیایی 2022

وزنه برداری

دسته ۱۰۹ کیلوگرم؛ مهدی کرمی و رضا دهدار: رضا دهدار سه بار وزنه 175 کیلوگرم را انداخت و حذف شد. او در حرکت آخر زیر وزنه مصدوم هم شد. مهدی کرمی هم در یک ضرب عملکرد خوبی نداشت و تنها یک بار 170 کیلوگرم را مهار کرد. در دو ضرب هم وزنه 210 کیلوگرمی توسط مهدی مهار شد و او با مجموع 380 کیلوگرم پنجم شد.

مهدی کرمی تیم ملی وزنه برداری ایران بازی های آسیایی ۲۰۲۲

رضا دهدار تیم ملی وزنه برداری ایران بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

در دسته 87 کیلوگرم وزنه برداری زنان بازی های آسیایی 2020 هانگژو الهام حسینی با 10 وزنه بردار رقابت کرد و بعد از ثبت وزنه 95 کیلوگرم و پایان حرکات یک ضرب به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقات انصراف داد و اوت شد.

یک ضرب

حرکت اول: 95 کیلوگرم (ناموفق)

حرکت دوم: 95 کیلوگرم (موفق)

حرکت سوم: 100 کیلوگرم (ناموفق)

الهام حسینی وزنه برداری زنان ایران بازی های آسیایی 2022

 

کشتی آزاد

رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم در دور اول با رحمان‌اف از ازبکستان دیدار کرد و ۱۲ بر ۶ پیروز شد. او در دور دوم به مصاف یاماگوچی از ژاپن رفت و در یک مبارزه سخت ۲ بر یک پیروز شد. عموزاد در یک چهارم نهایی مقابل وی از چین 6-0 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی رحمان مقابل باجرانگ کشتی گیر نامدار هندی دارنده پنج مدال جهان و المپیک با نمایشی درخشان 8-1 پیروز شد و به فینال رسید.

 

عموزاد در فینال با تولگا از مغولستان مبارزه کرد و با شکست 11 بر یک (امتیاز عالی) از کسب طلا بازماند و به مدال نقره رسید. این مسابقه با نتیجه یک یک به خاطر دریافت اخطار دو کشتی گیر در جریان بود اما اشتباهات دوباره عموزاد اختلاف سنگینی را میان دو کشتی گیر رقم زد.

رحمان عموزاد کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۲۲

ابراهیم خواری در وزن 57 کیلوگرم در دور اول به مصاف الوین لوربگ از فیلیپین رفت و ۱۰ بر صفر پیروز شد. خواری در دور دوم با  امان از هند روبرو شد و در حالی که 8-1 پیش افتاده بود، 18 امتیاز پیاپی از دست داد و 19-8 باخت. با توجه به شکست کشتی گیر هندی مقابل حریف ژاپنی خواری حذف شد.

ابراهیم خواری کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۲۲

 

دیدگاه تان را بنویسید