جی پلاس،

نتایج امروز ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی 2022| وزنه برداری مدال نداشت/ پیروزی بی اهمیت بسکتبال

در این خبر نتایج کامل ورزشکاران‌ ایران در روز یازدهم بازی های آسیایی را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در ادامه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲، اعضای کاروان ایران در چارچوب رشته های مختلف از جمله کشتی، وزنه برداری، کبدی و... به میدان رفتند.

تیروکمان

تیم ایران با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح، با پیروزی 6 بر 0 مقابل چین در یک چهارم نهایی میکس ریکرو، به نیمه نهایی راه یافت. شبانی و فلاح در نیمه‌نهایی به مصاف تیم ژاپن رفتن و با نتیجه 6 بر صفر شکست خوردند.این تیم در رده بندی به مصاف تیم اندونزی رفت و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و به مدال برنز نرسید.

رضا شبانی مبینا فلاح تیروکمان بازی های آسیایی 2022

شطرنج

تیم ملی در ششمین دیدار خود در مرحله تیمی بازی های آسیایی مقابل ویتنام قرار گرفت و با وجود تساوی 2-2 مقابل این تیم در آستانه قهرمانی قرار گرفت. پرهام مقصودلو، فوق ستاره ایران باز هم نمایش درخشانی داشت و مقابل لی کوانگ لیم، سوپر استاد بزرگ ویتنامی و نفر هجدهم جهان با مهره سیاه به پیروزی رسید. روی میزهای 2 و 4 طباطبایی و دانشور مساوی کردند، اما پویا مقابل حریف ضعیف تر ویتنامی نمایش ضعیفی داشت و باخت تا این رقابت 2-2 شود. این تساوی می توانست مدال طلا را به خطر بیندازد اما چین توانست با هند مساوی کند و به این ترتیب تساوی ایران مقابل ویتنام بی اثر شد. رقابت های تیمی 3 دور دیگر ادامه دارد، اما ایران تمام دیدارهای سخت را پشت سر گذاشته و سه حریف باقی مانده از بین تیم های کره جنوبی، مغولستان، تایلند، فیلیپین و قرقیزستان هستند که همه تیم هایی ضعیف هستند که بازیکنانی با ریتینگ چندصد واحد ضعیفتر از ملی پوشان ایران دارند. به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که ایران از هم اکنون در فاصله سه روز مانده به پایان رقابت ها مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو را به دست خواهد آورد.

شطرنج مردان ایران بازی های آسیایی ۲۰۲۲

شیرجه

در ادامه رقابت‌های شیرجه، سید محمد مقدسی در فینال تخته ۱۰ متر با دیگر شیرجه‌روها به رقابت پرداخت.   مقدسی که دور مقدماتی در جایگاه دهم ایستاد و به فینال رسید، در این مرحله و در پایان ۶ راند، امتیاز ۲۸۰.۹۰ را ثبت کرد و بین ۱۲ نفر، دهم شد. شیرجه‌رو ایران روزهای گذشته هم در تخته یک متر و سه متر انفرادی رقابت کرده بود که به فینال نرسید.

 

سوارکاری

تیم ایران با ترکیب مسعود مکاری نژاد ، نغمه خانجانی و امید غریبی با مجموع زمان ۲۳۲.۰۶ و ۴۰ خطا در رده یازدهم و آخر ایستاد. در این بخش عربستان، قطر و امارات صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند. در پایان روز نخست مسابقات سوارکاری بازی های آسیایی و بر اساس مجموع امتیازات سوارکاران شرکت کننده، ٤٠ سوارکار راه یافته به رقابت های انفرادی مشخص شدند. در راند اول مسعود مکاری‌نژاد زمان ۷۶.۸۵ و ۴ خطا، نغمه خانجانی زمان ۷۶.۹۴ و ۴ خطا و امید غریبی نیز زمان ۷۶.۳۳ و ۱۲ خطا را ثبت کردند. مکاری نژاد و خانجانی در رده سی‌ام ایتادند و غریبی در رده چهل و چهارم ایستاد. در راند دوم نیز مکاری نژاد با زمان ۷۷.۴۴ و 4 خطا در رده بیستم ایستاد. نغمه خانجانی با زمان ۷۶.۶۶ و ۸ خطا در رده بیست و ششم و امید قدیمی با زمان ۷۷.۹۶ و ۲۸ خطا در رده چهل و سوم ایستادند. بر این اساس مسعود مکاری نژاد و نغمه خانجانی از ایران سوارکارانی هستند که در رقابت های انفرادی شرکت خواهند داشت. رقابت های امروز به منظور تعیین رده بندی تیمی برگزار شد و به همین منظور ٥٤ سوار کار حاضر طی دو راند با هم رقابت کردند.

نغمه خانجانی سوارکاری بازی های آسیایی 2022

بسکتبال

تیم ملی ایران در دیدار رده‌بندی برای رتبه‌های ۵ تا ۸ با نتیجه ۸۲ - ۸۹ مقابل تیم ملی کره‌جنوبی شکست خورد. شاگردان هاکان دمیر در این دیدار شروع خوبی داشتند و کوارتر نخست را ۲۰-۲۱ بردند اما در ادامه این تیم کره بود که با درخشش «را گونا» ستاره آمریکایی خود، ۲۸-۱۹ کوارتر دوم را برد تا در مجموع ۴۸ - ۴۰ پیروز به رختکن برود. با شروع نیمه دوم اما باز هم ایران ابتکار عمل را در دست گرفت تا با پیروزی ۱۵-۲۶ در کوارتر سوم، از حریف خود پیش بیفتد. کوارتر چهارم این بازی نیز با نتیجه ۱۹-۲۳ به سود ایران پایان یافت تا در مجموع، این تیم ایران باشد که با ۷ امتیاز اختلاف، پیروز این دیدار می‌شود. تیم ملی ایران در بازی رده‌بندی برای رتبه‌های پنجم و ششم، باید فردا (پنج‌شنبه - ۱۳ مهر ۱۴۰۲) با برنده بازی عربستان و ژاپن دیدار کند.

تیم ملی بسکتبال ایران کره جنوبی

دوومیدانی

در حالی که پیش از این گفته شده بود حسین کیهانی در رقابت های دوی 5 هزار متر دوومیدانی بازی های آسیایی شرکت می کند اما این اتفاق رخ نداد. در استارت لیست مسابقات نام حسین کیهانی وجود داشت اما او در خط استارت حاضر نشد.

 

کبدی

تیم ملی زنان ایران در دومین بازی خود 54 بر 16 مقابل بنگلادش پیروز شد.

تیم ملی مردان ایران با نتیجه 64 بر 23 کره جنوبی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

IMG_20231004_104010_781

IMG_20231004_071406_262

صخره نوردی

در ادامه رقابت‌های سنگ‌نوردی t مسابقات تیمی سرعت برگزار شد و تیم مردان ایران به نیمه‌نهایی نرسید. ایران با ترکیب رضا، میلاد و مهدی علیپور در دور یک چهارم نهایی با سنگاپور رقابت کرد اما رضا علیپور که به عنوان نفر دوم مسابقه می‌داد، زودتر از اعلام داور رقابت خود را شروع کرد که با اعلام خطا، تیم ایران بازنده شد. رضا علیپور روز گذشته در بخش انفرادی سرعت به مدال طلا دست پیدا کرد و در مسابقات تیمی هم ایران شانس مدال داشت اما با توجه به خطایی که انجام شد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.  

IMG_20231004_070702_254

واترپلو

تیم ملی واترپلوی ایران در آخرین دیدارش در دور گروهی بازی‌های آسیایی هانگژوبه مصاف چین رفت و ۱۵ - ۷ شکست خورد.

نتایج چهار کوارتر این بازی به شرح زیر رقم خورد:

کوارتر اول: ۴ - ۳ ایران 

کوارتر دوم: ۶ - ۲ چین

کوارتر سوم: ۲ - ۱ چین

کوارتر چهارم: ۴ - صفر چین

ایران در گروه A مسابقات با تیم‌های کره‌ جنوبی، تایلند و چین هم‌گروه بود که مقابل کره‌جنوبی و تایلند به برتری رسید و نتیجه را به چین واگذار کرد. به این ترتیب به عنوان تیم دوم گروه خود راهی یک چهارم نهایی شد.   مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات از فردا (پنجشنبه، ۱۳ مهر) برگزار می‌شود و هشت تیم به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی واترپلو ایران بازی های آسیایی 2022

وزنه برداری

حسین سلطانی  در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم رکورد ۱۵۴ یک ضرب، ۱۸۱ دوضرب و مجموع ۳۳۵ کیلوگرم را ثبت کرد و پنجم شد.

حرکت یک‌ضرب: سلطانی در حرکت اول، وزنه ۱۴۷ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم پشت وزنه ۱۵۲ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را بالای سر برد اما هیات ژوری این حرکت را نپذیرفت و خطا داد. کادرفنی برای حرکت آخر سلطانی، وزنه ۱۵۴ کیلوگرم را انتخاب کرد و او این وزنه را مهار کرد. نماینده ایران در حرکت یک ضرب، پنجم شد.

حرکت دوضرب: سلطانی در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۸۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم پشت وزنه ۱۹۱ کیلوگرم قرار گرفت اما در هنگام اسکات آن را انداخت. برای حرکت سوم و آخر سلطانی، وزنه ۱۹۵ کیلوگرم انتخاب شد و او برای رسیدن به مدال برنز باید این وزنه را مهار می‌کرد اما ناموفق بود و وزنه را در هنگام اسکات انداخت.

به این ترتیب سلطانی از رسیدن به مدال بازماند.

حسین سلطانی وزنه برداری بازی های آسیایی 2022

 

کشتی فرنگی

چهار وزن اول، ساعت 5:30

در وزن 60 کیلوگرم، میثم دلخانی 7 بر 2 جیانندر از هند را برد اما در یک چهارم نهایی 4 بر 2 به آدیوس سلطان گالی از قزاقستان باخت و با شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، حذف شد.

در وزن 67 کیلوگرم، دانیال سهرابی موفق شد با نتیجه 5 بر 2 یونگ جین رو از کره شمالی و با نتیجه 9 بر 0 هانسو ریو از کره جنوبی را شکست دهد اما با شکست مقابل شرماخانبت از قزاقستان به رده بندی رفت. سهرابی در رده بندی با پیروزی 3 بر 2 مقابل لی لی از چین به مدال برنز رسید.

در وزن 77 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد 9 بر 2 کیم هیون وو ستاره مطرح کره جنوبی را کنار زد، در دور دوم 5 بر 3 دلشاد گلدیف از ازبکستان را برد و با پیروزی 1 بر 1 مقابل ریو لیو از چین به فینال رسید. کاویانی نژاد در فینال با آکژول محمودف کشتی گیر سرشناس قرقیزستانی کشتی گرفت و با شکست 1 بر1 به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم، ناصر علیزاده به ترتیب با نتایج 7 بر 1 آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان و 7 بر 1 عظیم آناممدوف از ترکمنستان را شکست داد و در نیمه نهایی 5 بر 1 کومار از هند را برد و به فینال رسید. علیزاده در فینال مقابل بردی موراتوف از ازبکستان 7 بر 4 باخت و به مدال نقره رسید.

 

امین کاویانی نژاد کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2022

امین کاویانی نژاد کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2022

رده بندی دانیال سهرابی کشتی فرنگی بازی های آسیایی

IMG_20231004_080856_016

دیدگاه تان را بنویسید