بازی های آسیایی ۲۰۲۲| پایان کار کشتی فرنگی با 2 طلا، 2 نقره و 1 برنز

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی های آسیایی به 5 مدال رنگارنگ دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی با برگزاری اوزان 97 و 130 کیلوگرم پیگیری شد تا پرونده این دوره از مسابقات در هانگژو بسته شود.

تیم ملی کشتی فرنگی در این مسابقات به ترتیب در اوزان 97 و 130 کیلوگرم توسط محمد هادی ساروی و امین میرزازاده به طلا رسید، امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده در 77 و 87 کیلوگرم نقره ای شدند و دانیال سهرابی در 67 کیلوگرم برنز گرفت. میثم دلخانی هم تنها ملی پوش ایران بود که در وزن 60 کیلوگرم به مدال نرسید.

نتایج کامل فرنگی‌کاران؛

محمدهادی ساروی

محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۶بر۳ رستم آساکولوف از ازبکستان را شکست داد. او در مرحله یک چهارم نهایی 3 بر 1 اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را کنار زد و به نیمه نهایی رسید. ساروی در نیمه نهایی هم 8 بر صفر اومایف از قزاقستان را برد و صعودی راحت به فینال داشت. ساروی برای کسب مدال طلا باید با یی مینگ لی از چین کشتی بگیرد.

امین میرزازاده

امین میرزازاده در یک هشتم نهایی وزن 130 کیلوگرم ابتدا مقابل پانفوئک از تایلند با نتیجه 9 بر صفر به پیروز شد و دور دوم 9 بر 0 کورایف از ترکمنستان را برد. قهرمان جهان در نیمه نهایی 3 بر 1 سیزدیکف از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. میرزازاده در فینال با لینگ ژی منگ از چین کشتی می گیرد.

روز گذشته (چهارشنبه) و در روز نخست این مسابقات، امین‌کاویانی‌نژاد در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و دانیال سهرابی نیز در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. میثم دلخانی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با شش فرنگی کار عازم این رقابت‌ها شده بود،‌ با کسب ۲ مدال طلای محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین‌میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امین کاویانی نژاد در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز دانیال سهرابی به کار خود پایان داد.

کشتی فرنگی ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ صاحب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز شده بود.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- آیتا سوزوکی (ژاپن) 3- هانجائه چونگ (کره جنوبی) و سی یونگ ری (کره شمالی)  8- میثم دلخانی (ایران)

67 کیلوگرم: 1- اندو کاتسوکی (ژاپن) 2- میرجان شرماخانبت (قزاقستان) 3- دانیال سهرابی (ایران) و رازاک بیشیکیف (قرقیزستان)

77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- امین کاویانی نژاد (ایران) 3- آزات سادیکوف (قزاقستان) و ریو لیو (چین)

87 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- ناصر علیزاده (ایران) 3- سونیل کومار (هند) و ماساتو سومی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یی مینگ لی (چین) 3- رستم آساکالوف (ازبکستان) و تاکاهیرو تسورودا (ژاپن)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- لینگ ژی منگ (چین) 3- مین سئوک کیم (کره جنوبی) و علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان)

دیدگاه تان را بنویسید