بازی های آسیایی ۲۰۲۲| دو طلا و یک نقره برای کشتی فرنگی؛ داغ طلا بر دل ایران+ اهدای مدال

ملی پوشان کشتی فرنگی ایران به دو نقره و یک برنز بازی های آسیایی رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ صبح امروز با آغاز رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2022، 4 فرنگی کار ایران در اوزان 60، 67، 77 و 87 کیلوگرم به روی تشک رفتند که میثم دلخانی در 60 کیلوگرم حذف شد، دانیال سهرابی در 67 کیلوگرم به رده بندی رفت، و امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده در اوزان 77 و 87 فینالیست شدند. در پایان رقابت های این 4 وزن، شاگردان حسن رنگرز به دو نقره و یک برنز رسیدند.

نتایج کامل فرنگی کاران به شرح زیر است؛

۶۷ کیلوگرم؛ دانیال سهرابی

دانیال سهرابی ابتدا با نتیجه 5 بر 2 یونگ جین رو از کره شمالی را شکست داد و در مرحله بعد موفق شد در یک کشتی زیبا، 9 بر 0 هانسو ریو از کره جنوبی را کنار بزند، سهرابی در نیمه نهایی با نتیجه 9 بر 4 و ضربه فنی مغلوب میرژان شرماخانبت از قزاقستان شد و به رده بندی رفت. سهرابی در رده بندی با برتری 3 بر 2 مقابل لی لی از چین به مدال برنز رسید.

اهدای مدال دانیال سهرابی

اهدای مدال دانیال سهرابی

۷۷ کیلوگرم؛ امین کاویانی نژاد

کاویانی نژاد در کشتی اول خود موفق شد 9 بر 3 از سد کیم هیون وو، قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی بگذرد. او در دیدار دوم  5 بر 3 دلشاد اومون‌گلدیف از ازبکستان را برد و با پیروزی 1 بر 1 مقابل لیو از چین، به فینال رسید. او در فینال با آکژول محمودف قهرمان جهان از قرقیزستان کشتی گرفت و با شکست 1 بر 1 به مدال نقره رسید.

محمودف در بازی های آسیایی 2018 در فینال مغلوب محمدعلی گرایی شد.

امین کاویانی‌نژاد اهدای مدال

امین کاویانی‌نژاد اهدای مدال

۸۷ کیلوگرم؛ ناصر علیزاده

علیزاده ابتدا 7 بر 1 آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را برد و در دور بعد 7 بر 1 عظیم آناممدوف از ترکمنستان را کنار زد و در نیمه نهایی با پیروزی 5 بر 1 مقابل سونیل کومار از هند به فینال راه یافت. علیزاده در فینال با جالگاسبای بردی موراتوف از ازبکستان کشتی گرفت و با شکست 7 بر 4 به مدال نقره دست یافت.

اهدای مدال ناصر علیزاده

اهدای مدال ناصر علیزاده

 

 

امین کاویانی نژاد کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2022

امین کاویانی نژاد کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2022

عکس تزیینی کشتی فرنگی بازی های آسیایی ۲۰۲۲

رده بندی دانیال سهرابی کشتی فرنگی بازی های آسیایی

رده بندی دانیال سهرابی کشتی فرنگی بازی های آسیایی

 

دیدگاه تان را بنویسید