انتخابی المپیک؛ ایران ۰- اوکراین ۳

باخت به اوکراین؛ فاجعه جدید والیبال ایران!

تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک 2024 به اوکراین هم باخت!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در انتخابی المپیک از ساعت 3 بامداد مقابل اوکراین قرار گرفت و با نتیجه عجیب 3 بر صفر به این تیم باخت. ست های این بازی با نتایج 25-19، 25-22 و 25-17 به سود اوکراین به پایان رسید.

 

محمد ولی زاده والیبال انتخابی المپیک 2024 تیم ملی والیبال ایران اوکراین

 

گزارش بازی

ایران: محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور

اوکراین: سمنیوک، پولویان، توپچی، شچروف، کووالوف، سینیتسیا و کانائیف

ست اول؛ 25-19 اوکراین

در یک شروع عجیب و البته با سرویس های خوب پولویان، ایران  4 بر 0 از حریف عقب افتاد تا بهروز عطایی خیلی زود وقت استراحت بگیرد! دفاع سینیتسیا پاسور اوکراین مقابل اسفندیار امتیاز 14 را به زردپوشان داد و بازی 14-9 شد. دفاع های پی در پی بازیکنان اوکراین و ناتوانی ایران در قطع روند امتیازگیری حریف، بازی را 16-10 به سود حریف کرد. دو سرویس خوب همایونفرمنش اختلاف امتیاز را کم کرد و بازی 19-15 شد تا مربی اوکراین وقت استراحت بگیرد. در نهایت این ست 25-19 به به سود اوکراین به پایان رسید.

 

امین اسماعیل نژاد والیبال انتخابی المپیک 2024 تیم ملی والیبال ایران اوکراین

 

ست دوم؛ 25-22 اوکراین

در ست دوم مبین نصری جانشین امین اسماعیل نژاد شد. برخلاف ایران، دفاع روی تور اوکراین عملکرد قابل توجهی داشت و اکثر توپ ها را زخمی می کرد و همین باعث شد این تیم 7 بر 4 جلو بیفتد. در وقت استراحت ها نیز بهروز عطایی نکته تاثیرگذاری برای بازیکنان نداشت و حتی صحبت های طلوع کیان نیز نتوانست روند امتیازگیری اوکراین را قطع کند. در ادامه و برخلاف ست اول درخواست بازبینی عطایی به سود ایران تمام شد و امتیاز 13 اوکراین پاک و به ایران داده شد. پولویان ستاره اوکراین امتیاز 14 تیمش را با سرویس خوب کسب کرد. ناتوانی ایران در دریافت های اول بازی را 16-11 کرد و عطایی چاره ای جز گرفتن وقت استراحت نداشت. حضور نصری به جای اسماعیل نژاد هم برای ایران سودی به همراه نداشت تا عطایی میثم صالحی را جانشین نصری کند. برخلاف ایران، اوکراین سرویس های خوبی زد و تا اواسط ست دوم آن ها 4 امتیاز مستقیم از سرویس گرفتند. این ست هم را نتیجه 25- 22 به سود اوکراین به پایان رسید و این تیم در دست شماری 2 بر صفر پیش افتاد.

 

محمدطاهر وادی والیبال انتخابی المپیک 2024 تیم ملی والیبال ایران اوکراین

 

ست سوم؛ 25-17 اوکراین

در حالی که از اواخر ست دوم، آرمان صالحی به جای حضرت پور به زمین آمد تا دریافت های ایران شرایط بهتری داشته باشد اما از ابتدای ست سوم ایران 3 امتیاز عقب افتاد. پوریا حسین خانزاده دیگر بازیکنی بود که ست سوم برای ایران به زمین آمد تا شرایط برای تیم تغییر کند. خطای تور اوکراین باعث شد بالاخره دو تیم در امتیاز ۷ به تساوی برسند. ادامه اشتباهات بازیکنان از جمله اسفندیار باعث شد اوکراین دوباره امتیازات سریالی بگیرد و ۱۰ بر ۷ پیش بیفتد. در وقت استراحت عطایی صحبت های تندی را با اسفندیار انجام داد و نکات فنی را با عصبانیت به او گفت. توپچی در خط سرویس برای اوکراین بسیار موثر کار کرد و بازی با عملکرد او و البته دریافت های بد ایران 13-8 شد! تعویض های عطایی برای جبران، نتیجه ای برای ایران نداشت و ست سوم هم با نتیجه 25 بر 17 به سود اوکراین به پایان رسید.

والیبال انتخابی المپیک 2024 تیم ملی والیبال ایران

 

اوکراین بازی اول خود را 3 بر صفر به کوبا باخت و ایران هم 3 بر یک مغلوب آلمان شد.

ایران و اوکراین یک بار در چارچوب دیدار تدارکاتی به مصاف هم رفتند که با پیروزی 3 بر یک حریف اروپایی همراه شد.

اوکراین تا قبل از این مسابقه در رده 16 و ایران در رده 16 رنکینگ جهانی قرار داشت.

ایران در سومین بازی سه شنبه 11 مهر به مصاف قطر می رود.

 

photo_2023-10-02_05-38-02

 

رقابت های انتخابی المپیک در سه گروه هشت تیمی برگزار می شود و دو تیم برتر راهی المپیک می شوند. این 6 تیم به همراه فرانسه 7 سهمیه قطعی بازی ها هستند. 5 سهمیه دیگر بعد از لیگ ملت های 2024 و از طریق رنکینگ جهانی تعیین می شود.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران 1 3 آلمان شنبه 8 مهر 23:30
ایران 0 3 اوکراین دوشنبه 10 مهر 3
ایران     قطر سه شنبه 11 مهر 16:30
ایران     چک چهارشنبه 12 مهر 16:30
ایران     ایتالیا جمعه 14 مهر 20
ایران     برزیل شنبه 15 مهر 16:30
ایران     کوبا یکشنبه 16 مهر 20

 

 

  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    با همه احترامی که برای سرمربی تیم ملی والیبال ایران دارم باید عرض کنم که آقای عطایی از نظر دانش فنی در سطح جهانی نبوده و نیستند از اول هم نظر بنده این بوده و هست وخواهد بود تیم ملی ایران به یک مربی با دانش درسطح اول جهان نیاز دارد
    لذا، رئیس فدراسیون والیبال باید هرچه زودتر فکری به حال تیم کنند وگرنه ایران به مسابقات المپیک پاریس راه نخواهد یافت.

دیدگاه تان را بنویسید