حضور داوران زن در فهرست AFC

فغانی با پرچم استرالیا در جام ملت های آسیا

فهرست داوران حاضر در جام ملت های آسیا 2023 اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله کمتر از چهار ماه تا آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023، 74 داور را برای این بازی‌ها انتخاب کرده است که این تعداد، یک رکورد در تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود.

35 داور به همراه 39 کمک داور، شامل دو داور استندبای (رزرو) برای هر جایگاه از 18 کشور بر مبنای مهارت در مدیریت بازی، دانش فنی، آمادگی فیزیکی و عملکردی که در سطح قاره‌ای و جهانی از خود نشان داده‌اند، انتخاب کرده است. همچنین برای اولین بار، همه دیدارهای جام ملت‌های آسیا با سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار، داوران زن را برای قضاوت در جام ملت‌های آسیا برگزیده است. کاترین مارگارت جیسویز از استرالیا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن به‌عنوان داور و کیونگ‌مین کیم از کره جنوبی، به همراه ماکوتو بوزونو و نائومی تشیروگی از ژاپن به‌عنوان کمک داوران بانوی حاضر در مهمترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا فعالیت خواهند کرد.

علیرضا فغانی که به همراه عبدالرحمان قطری باتجربه‌ترین داور مسابقات محسوب می‌شود، برای سومین بار در جام ملت‌های آسیا قضاوت خواهد داشت. البته AFC، فغانی را به‌عنوان نماینده کشور استرالیا ذکر کرده و از ایران تنها نام موعود بنیادی‌فر در فهرست داوران وسط دیده می‌شود و سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم، کمک داوران ایرانی هستند که در مسابقات پرچم می‌زنند.

هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از 22 دی تا 21 بهمن در کشور قطر برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید