روزبه ارغوان در گفت و گو با جی پلاس:

سرمربی ایرانی هم همین ترکیب را به جام جهانی بسکتبال می برد/ امکانات ایران در حد تیم بیستم آسیا هم نیست

ملی پوش پیشین بسکتبال ایران اعتقاد دارد اگر یک سر مربی ایرانی هم داشتیم فکر برای جام جهانی اکثریت همین نفرات را نهایتا با یکی دو تغییر انتخاب می‌کرد.

لینک کوتاه کپی شد

روزبه ارغوان ملی پوش پیشین تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس در خصوص عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی گفت: با تجربه‌ای که خودم در اردوها داشتم می دانم که بچه‌ها همیشه زحمت می‌کشند و شرایط خوب پیش می‌رود اما امسال 99 درصد تیم جوان بود و بازیکنان می‌خواستند تجربه کسب کنند بنابراین به نظر من جایز نیست که نسبت به بازیکنان انتقادِ زیاد داشته باشیم. فضای بسکتبال باید طوری باشد که بازیکنان جوان حضور پیدا کنند و هر چه قدر این بروزرسانی بیشتر باشد به نفع این رشته خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه جام جهانی جایی برای کسب تجربه نیست و تیم‌ها با تمام قدرت شرکت می‌کنند خصوصا این که رقابت برای سهمیه المپیک بود فکر نمی‌کنید حضور یک سری از بازیکنان با تجربه کنار تیم می‌توانست نتایج دیگری را رقم بزند گفت: بازیکنانی مثل جمشیدی و سجاد پذیرفته باتجربه هستند و واقعا خوب کار می‌کنند اما ما که در شرایط اردو قرار نداشتیم نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم و باید ببینیم در اردو، فشار تمرینات و بازی‌های تدارکاتی چه اتفاقی افتاده که سرمربی چنین تصمیمی را گرفته است وگرنه برای همه کاملا آشکار است این بازیکنان بسیار خوب و باتجربه هستند.

ارغوان در ادامه گفت: طبق صحبت‌هایی که با بازیکنان حاضر در اردو داشتم از دمیر راضی بودند؛ هاکان بیشتر تمایل داشت به بازیکنانی که جوان تر هستند میدان بدهد تا به تجربه آنها اضافه شود و اگر به آمار این بازیکنان در لیگ نگاه کنیم کسانی هستند که بهترین بازی‌ها ارائه دادند. اگر یک مربی ایرانی هم داشتیم فکر می‌کنم اکثریت همین نفرات را نهایتا با یکی دو تغییر انتخاب می‌کرد.

در طول مسابقات تعویض‌های پی در پی موجب شد شاکله تیم برهم بخورد؛ ملی پوش پیشین بسکتبال در این باره تصریح کرد: تیم ملی ما چند سال بود که با یک ترکیب کار می‌کرد و بازیکنان با هم هماهنگ بودند بنابراین در آن تیم شاید تعویض زیاد برای سرمربی سخت باشد اما برای تیم فعلی که جوان هستند فکر می‌کنم وقتی بازیکنی اشتباه می‌کند مربی چاره‌ای جز تعویض ندارد؛ با توجه به شرایطی که برای تیم ایجاد می‌شود سرمربی تصمیم می‌گیرد چه کاری انجام دهد.

روزبه ارغوان درباره شرایط بسکتبال آسیا گفت: بازیکنان جوانی که در بسکتبال ما درحال رشد هستند استعداد زیادی دارند. از سالی که استرالیا به بازی‌های آسیایی اضافه شد به نظرم همه کشورهای آسیایی تلاش می‌کنند که خودشان را ارتقاء بدهند و ما هم باید بازی‌های تدارکاتی زیادی درنظر بگیریم تا موجب پیشرفت بسکتبال کشورمان شود.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر مشکلات بسکتبال ایران در عدم کسب نتیجه مطلوب گفت: از لحاظ امکانات و تجهیزات مشکلاتی وجود دارد و از این نظر حتی در حد تیم بیستم آسیا هم نیستیم که توقع آنقدر از این رشته بالا است. خود ما زمانی که به مسابقات می‌رفتیم محو سالن‌ها بودیم که چرا ایران نباید چنین سالنی داشته باشد و همه توقع قهرمانی دارند.  با وجود این که گرگان مهد بسکتبال در ایران است سال گذشته خیلی لطمه خوردیم که نتوانستیم  میزبانی خودمان در جام باشگاه‌های آسیا را در همین شهر برگزار کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید