جام جهانی ۲۰۲۳| ایران ۶۹-۷۱ ساحل عاج

رویایی المپیکی شدن بسکتبال ایران رنگ باخت

تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2023 مقابل ساحل عاج هم شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در دومین روز از دور دوم مرحله گروهی رقابت های جام جهانی بسکتبال 2023، تیم های ملی ایران و ساحل عاج در گروه G از ساعت 13:15 در جاکارتای اندونزی به مصاف هم رفتند که این دیدار درنهایت با برتری 69-71 تیم ملی ساحل عاج پایان یافت.

بهترین تیم آسیایی این دوره از رقابت ها سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب می کند و با توجه به دو شکست ایران و البته بازی آخر مقابل اسپانیای قدرتمند و پیروزی ژاپن بر فنلاند، گرفتن سهمیه توسط شاگردان دمیر نیازمند یک معجزه است.

ایران در نخستین بازی خود در این رقابت ها با نتیجه 100-59 مغلوب برزیل شد و ساحل عاج هم در اولین بازی خود با نتیجه 94-64 مقابل اسپانیا شکست خورد.

نیمه اول

کوارتر اول: ایران 20-15 ساحل عاج

ایران بازی را درست مثل جدال برابر برزیل، چندان خوب آغاز نکرد و در همان لحظات ابتدایی از حریف آفریقایی خود عقب افتاد اما با گذشت زمان، شاگردان هاکان دمیر توانستند بر بازی مسلط شوند و با اتکا به دفاع های خوب و پرتاب هایی دقیق، کوارتر اول را با حساب 20-15 به نفع خود خاتمه دهند. محمد امینی با کسب 10 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار در کوارتر اول بود.

کوارتر دوم: ایران 35-37 ساحل عاج

در کوارتر دوم، شرایط به نفع ساحل عاج تغییر کرد و آن ها از همان ابتدا بازی را با قدرت آغاز کردند و توانستند با اختلاف امتیازی قابل توجه از ایران جلو بیفتند. این اما پایان کار در کوارتر دوم نبود چرا که با ورود حامد حدادی به زمین، ایران توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد و درنهایت در پایان نیمه اول با اختلاف دو امتیاز و با نتیجه 35-37 بازی را به ساحل عاج واگذار کند.

سرمربی ساحل عاج بین دو نیمه گفت : جنگ نزدیکی را شاهد هستیم باید تلاش مان را بیشتر کنیم و اپن شوت ها در بازی مشهود بود.تلاش می کنیم بهتر باشیم.

هاکان دمیر سرمربی ایران نیز گفت: از بازیکنانم راضی هستم برنامه هایمان تا حدودی اجرا شد اما باید بیشتر از این روی کارمان تمرکز کنیم.

 

نیمه دوم

کوارتر سوم: ایران 56-54 ساحل عاج

در کوارتر سوم و با ورود مجدد حامد حدادی به زمین، شرایط به نفع تیم ایران رقم خورد و شاگردان قرمزپوش هاکان دمیر توانستند با بازگشتی به موقع به بازی، اختلاف امتیاز ایجاد شده با ساحل عاج را جبران کنند و با برتری 56-54 این کوارتر را به پایان برسانند.

 

کوارتر چهارم: ایران 69-71 ساحل عاج

رقابت در کواتر چهارم به صورت میلی متری و کاملا پایاپای پیش رفت. در ثانیه های پایانی هر کدام از دو تیم از حریف پیش می افتادند و در آستانه پیروزی قرار می گرفتند اما در شرایطی که ایران تا آخرین ثانیه ها با دو امتیاز اختلاف از حریف خود پیش بود، سه پرتاب پنالتی پیاپی که به سود ساحل عاج اعلام شده بود، نتیجه را تغییر داد و باعث شد تا درنهایت ایران با نتیجه 71-69 شکست بخورد و دومین باخت خود در جام جهانی را تجربه کند.

جام جهانی بسکتبال 2023 حامد حدادی تیم ملی بسکتبال ایران

جام جهانی بسکتبال 2023 تیم ملی بسکتبال ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 تیم ملی بسکتبال ایران

جام جهانی بسکتبال 2023 سجاد مشایخی تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 محمد امینی تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 نوید رضایی فر تیم ملی بسکتبال ایران

جام جهانی بسکتبال 2023 پیتر گرگوریان تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 میثم میرزایی تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 بهنام یخچالی تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 پیتر گرگوریان تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 تیم ملی بسکتبال ساحل عاج 1

جام جهانی بسکتبال 2023 تیم ملی بسکتبال ساحل عاج

جام جهانی بسکتبال 2023 حامد حدادی تیم ملی بسکتبال ایران ساحل عاج

دیدگاه تان را بنویسید