فرصت مهم بسکتبال ایران در جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران امروز در دومین دیدار خود به مصاف ساحل عاج خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال ایران امروز در حالی دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2023 را مقابل ساحل عاج برگزار می کند که همواره مقابل تیم های آفریقایی عملکرد خوبی را از خود ثبت کرده است.

تیم ملی بسکتبال ایران در سه دوره حضور خود در جام جهانی طی سال های 2010، 2014 و 2019 چهار مرتبه مقابل نمایندگان آفریقا به میدان رفته که حاصل آن سه پیروزی و یک شکست بوده. ایران در سال 2010 مقابل تونس و سال 2014 مقابل تونس به برتری رسیده است. در سال 2019 ایران مجددا در دور گروهی با تونس بازی کرد و این بار شکست خورد اما در رقابت برای کسب رتبه های 17 الی 32 مسابقات، مقابل آنگولا پیروز شد و درنهایت توانست به عنوان بهترین تیم آسیایی جدول نهایی مسابقات راهی المپیک 2020 شود.

حالا ایران پس از شکست در گام اول مقابل برزیل، باید امروز در دومین بازی خود به مصاف ساحل عاج برود. از آنجا که ایران احتمالا بازی سوم خود مقابل اسپانیا را هم واگذار خواهد کرد، پیروزی در بازی امروز می تواند باعث سوم شدن ایران در دور گروهی و موقعیتی بهتر برای کسب عنوان بهترین تیم آسیایی در رنکینگ نهایی مسابقات شود. عنوانی که می تواند یک بار دیگر بسکتبال ایران را راهی المپیک کند. اتفاقی که البته با توجه به برد ژاپن مقابل فنلاند، بسیار سخت است.

دیدگاه تان را بنویسید