جی پلاس؛

در انتظار تعیین سرنوشت فوتبالیستی که اسیر اتهامات بی اساس نامزدش شد

تکلیف بازیکن جوان منچستریونایتد که اسیر اتهامات اثبات نشده نامزدش شد به زودی توسط این باشگاه مشخص می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حالا توپ در زمین منچستریونایتد است و این باشگاه باید در خصوص سرنوشت یک ستاره خاموش شده تصمیم بگیرد؛ میسون گرینوود.

این مهاجم 21 ساله، هنوز در حالت تعلیق و بلاتکلیفی قرار دارد اما انتظار می رود که به زودی تصمیم باشگاه در مورد او اتخاذ شود. تصمیمی که سرمربی تیم یعنی اریک تن هاخ باید پیش از شروع فصل جدید رقابت های لیگ برتر انگلیس بگیرد. لیگی که برای منچستر یونایتد در روز 14 آگوست و با دیداری خانگی مقابل وولورهمپتون آغاز می شود.

گرینوود که در حال حاضر زیر نظر باشگاه است و با مربی اختصاصی و به تنهایی تمرین می کند، ممکن است برای آینده فوتبالی خود، یونایتد را به صورت قرضی ترک کند. چند باشگاه ایتالیایی نظیر یوونتوس، میلان، اینتر و رم مایل هستند تا گرینوود را با توافقی قرضی به خدمت بگیرند. این در حالی است که خود این مهاجم تمایل دارد تا فوتبال خود را در تیم کودکی‌اش یعنی منچستریونایتد ادامه دهد. تیمی که او را از ژانویه 2022 به دلیل مطرح شدن اتهاماتی نظیر اقدام برای تجاوز جنسی، ضرب و شتم، تهدید به قتل و کنترل گری اجباری نامزدش در حالت تعلیق قرار داد و حالا با حکم دادگاه، او از تمامی اتهامات تبرئه شده است.

گرینوود آخرین بار و پیش از بازداشت شدن اولیه اش توسط پلیس، در ژانویه 2022 برای منچستریونایتد در مقابل وستهم به میدان رفت و سپس در فوریه 2023 یعنی حدود یک سال بعد، از اتهاماتش تبرئه شد و حالا آینده نامعلومی را در مقابل خود می بیند. او تا سال 2025 با شیاطین سرخ قرارداد دارد اما در خصوص ادامه حضورش در جمع یونایتدی ها هنوز جمع بندی قطعی ای وجود ندارد.

در شرایطی که عده ای بر این باورند که او نباید اجازه بازی مجدد برای منچستریونایتد را پیدا کند، به همان میزان هم از ایده بازگشت او به اولدترافورد حمایت می شود و اینجاست که اریک تن هاخ باید تصمیم  بگیرد. مسئله ای که خود تن هاخ درباره آن می گوید: تصمیم نهایی با باشگاه است و همه باید به آن احترام بگذاریم. من هم نظرات خودم در این خصوص را به باشگاه داده ام.

 گرینوود که در اردوی پیش فصل شیاطین سرخ در آمریکا هم حضور نداشت، حالا 18 ماه است پیراهن قرمز منچستر را بر تن نکرده. او در پی بازداشت شدنش، قرارداد شخصی اسپانسری اش با نایک را از دست داد و از بازی ویدیویی «فیفا» هم حذف شد اما حالا خودش می خواهد که به تیم برگردد. تیمی که حالا و علی رغم تبرئه شدن گرینوود توسط دادگاه، می خواهد خود هم تحقیقاتی داخلی را از این بازیکن به عمل بیاورد.

در خصوص آینده میسون گرینوود 21 ساله، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد یعنی وین رونی هم اظهار نظر کرده است. او اخیرا در صحبتی به گرینوود توصیه کرده از منچستر برود. رونی در این خصوص گفته: گرینوود در شرایطی سختی است و در موقعیت بدی گیر افتاده. او الان فقط به این احتیاج دارد که به فوتبال بازی کردن بپردازد چرا که مدت زیادی از دوری او گذشته. بهترین چیز برای گرینوود در حال حاضر این است که فعلا از منچستریونایتد برود و در جای دیگر به فکر پیشرفت باشد.

هر چه که باشد، تکلیف گرینوود به زودی و پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر مشخص خواهد شد. تکلیف ستاره جوان و پدیده آینده داری که قربانی اتهاماتی واهی و بی اساس شد و حالا در بازگشت به فوتبال، کار سختی برای پس گرفتن جایگاه پیشین خود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید