روایت پسر اسطوره استقلال از مشکلات آبی ها: نکونام من را یاد پدرم می اندازد

پسر منصور پورحیدری گفت: این همه برهم ریختگی مدیریتی ثابت می‌کند ‌عده ای نمی‌خواهند استقلال روی پا بایستد. حتی دوست دارند این باشگاه منحل شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از خبر ورزشی، علی پورحیدیدری، پسر منصور پورحیدری در سالروز قهرمانی استقلال در آسیا با هدایت زنده یاد منصور پورحیدری درباره اوضاع و احوال این روزهای باشگاه استقلال و قهرمانی این تیم در آسیا اظهاراتی را مطرح کرد.

در سالگرد قهرمانی آسیا با هدایت پدر فقیدتان چه حس و حالی دارید؟

استقلال با یک تیم بسیار بسیار دوست داشتنی و جذاب قهرمان آسیا شد. واقعاً خوشحالم که این افتخار را دارم پدرم هدایت این تیم را بر عهده داشت. البته او هم نماینده جامعه باشگاه استقلال بود. ولی جا دارد بار دیگر این قهرمانی را به هواداران استقلال تبریک بگویم. امیدوارم به زودی زود ستاره سوم هم کنار ستاره دوم استقلال روی سینه بازیکنان این تیم بدرخشد.

فکر می‌کنید چه زمانی این اتفاق بیفتد؟

متاسفانه عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. آنهایی که چشم دیدن قهرمانی استقلال در آسیا را ندارند، چشم دیدن موفقیتش را ندارند و نمی‌خواهند این تیم روی دور موفقیت باشد. انگار که از قهرمانی سوم استقلال در آسیا میترسند ولی من مطمئنم بالاخره این اتفاق خواهد افتاد.

اوضاع امروز استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این شش سال اخیر ۱۰ الی ۱۱ مدیرعامل در باشگاه عوض شده که این واقعاً عجیب و غریب است. آن هم برای تیم بزرگی مثل استقلال این همه برهم ریختگی مدیریتی ثابت می‌کند ‌عده ای نمی‌خواهند استقلال روی پا بایستد. حتی دوست دارند این باشگاه منحل شود.

چرا باید چنین خواسته‌ای وجود داشته باشد؟

نمی‌دانم! شاید به خاطر عقبه این باشگاه است. به خاطر تاریخ این باشگاه است که عده‌ای دنبال سنگ اندازی جلوی این تیم هستند. من این را بر اساس شواهدی که می‌بینم می‌گویم و به آن اعتقاد دارم.

شرایط امروز تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعاً سال بدی را آغاز کرده‌ایم. من علی خطیر را به عنوان یک مدیرعامل قبول دارم. او هم تحصیلات بالایی دارد هم زبان می‌داند اما با نوع آمدنش مشکل داشتم.

چرا! مگر چطور آمد؟

احساس کردم رئیس سازمان خصوصی‌سازی او را آورد که البته کنارش به استقلال هم پول تزریق شود اما عجیب این بود که خودش رفت و از ریاست سازمان خصوصی‌سازی برکنار شد. حالا در چنین شرایطی معلوم نیست چه کسی می‌خواهد از آقای خطیر حمایت کند.

وضعیت نکونام را چطور می‌بینید؟

به نظرم جواد نکونام مردانگی کرد و ایستاد. هر کسی جای او بود استعفا می‌داد.

چطور به این نتیجه رسیدید؟

من سال قبل هم معتقد بودم استقلال در برخی پست‌ها ضعف دارد اما امسال نه تنها تقویت نشد بلکه در همان پست‌هایی که نقطه قوتش محسوب می‌شد هم خالی شده است. اما این را بدانید که استقلال همیشه استقلال است و برای قهرمانی می‌جنگد.

بازی این تیم مقابل صنعت نفت آبادان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

فوق العاده سخت است. ما بدنسازی درست و حسابی نداشته‌ایم. تیم ما اصلاً بدنساز نداشت. تیمی هم که بدنساز نداشته باشد یعنی بدنسازی درستی انجام نداده. آن هم برای بازی در آبادان و در هوای گرم! چنین مسابقاتی بیشتر از هر چیز توان بدنی یک تیم را به چالش می‌کشد. فکر می‌کنم کار سختی است. آنها در آبادان طرفدار هم دارند اما با این وجود امیدوارم استقلال شروع خوبی را در مسابقات لیگ برتر داشته باشد و نتیجه لازم را بگیرد.

با دیدن شرایط نکونام و نوع عملکرد پدرتان کنار تیم استقلال چه نقطه مشترکی پیدا می‌کنید؟

با دیدن اوضاع امروز جواد نکونام به یاد پدرم می‌افتم که همیشه در شرایط سخت کنار استقلال می‌ماند و این تیم را تنها نمی‌گذاشت. نکونام امروز مرا به یاد پدرم می‌اندازد که او هم در شرایط سخت استقلال را تنها نگذاشت، در حالی که خیلی راحت می‌توانست استعفا کند و برود.

حرفی با طرفداران استقلال دارید؟

از آنها می‌خواهم تیم را تنها نگذارند. حمایت قاطعشان از نکونام را داشته باشند تا آن‌هایی که برای استقلال سنگ اندازی می‌کنند تیرشان به سنگ بخورد. به امید پیروزی استقلال در هفته اول مسابقات لیگ برتر.

 

دیدگاه تان را بنویسید